نحوه انجام یک حسابرسی فنی در عمق SEO

من دروغ نمی گویم: انجام یک حسابرسی عمیق در SEO یک معامله مهم است.

و به عنوان یک مشاور SEO ، چند کلمه شیرین تر از این وجود دارد: “حسابرسی شما عالی به نظر می رسد! چه موقع می توانیم شما را به کشتی سوار کنیم؟ “

حتی اگر به طور فعال به دنبال یک کنسرت جدید نبوده اید ، دانستن اینکه ممیزی SEO خود را میخکوب کرده است ، یک انگیزه بزرگ است.

اما ، آیا شما از شروع وحشت دارید؟ آیا این اولین ممیزی SEO شماست؟ یا شاید شما فقط نمی دانید از کجا شروع کنید؟

ارسال ممیزی SEO فوق العاده برای مشتری بالقوه شما را در بهترین مکان ممکن قرار می دهد.

پس وقت خود را بگذارید. به یاد داشته باشید: هدف اصلی شما این است که با توصیه های سایت خود برای کوتاه مدت و بلند مدت ارزش خود را به مشتری اضافه کنید.

در این ستون ، من مراحل لازم برای انجام بازرسی و کمی آگاهی از مرحله اول فرآیندهای خود را برای اولین بار با مشتری جدید ارائه داده ام. این به بخشهای زیر تقسیم شده است. اگر احساس می کنید که بخش خاصی را درک کرده اید ، احساس راحتی کنید و به قسمت بعدی بروید.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

چه زمانی باید حسابرسی SEO را انجام دهم؟

بعد از اینکه مشتری احتمالی ایمیلی را برای ابراز علاقه به همکاری با من ارسال کرد و آنها به نظرسنجی من پاسخ دادند ، ما یک تماس مقدماتی تنظیم کردیم (اسکایپ یا Google Hangouts ترجیح داده می شود).

قبل از تماس ، من مانیتورینگ سریع سریع SEO خود را انجام می دهم (حداقل یک ساعت برای تحقیق دستی من سرمایه گذاری می کنم) بر اساس پاسخ نظرسنجی آنها ، برای آشنایی با چشم انداز بازار آنها. مثل این است که با کسی که هرگز ملاقات نکرده اید قرار بگذارید.

بدیهی است که شما می خواهید آنها را در فیس بوک ، توییتر ، اینستاگرام و همه کانال های دیگر که # بصورت مخفی عمومی هستند دنبال کنید.

در اینجا مثالی از نظرسنجی من وجود دارد:

در اینجا چند سوال اصلی وجود دارد که می خواهید در اولین جلسه از مشتری بپرسید:

  1. اهداف کلی تجارت شما چیست؟ اهداف کانال شما چیست (روابط عمومی ، اجتماعی و غیره)؟
  2. مخاطبان شما چه کسانی هستند؟
  3. آیا مشارکت تجاری دارید؟
  4. هر چند وقت یکبار وب سایت به روز می شود؟ آیا توسعه دهنده وب یا دپارتمان فناوری اطلاعات دارید؟
  5. آیا قبلاً با مشاور سئو کار کرده اید؟ یا آیا قبلاً کار سئو انجام شده بود؟

Sujan Patel همچنین در مورد س questionsالاتی که می تواند از مشتری جدید SEO بخواهد ، توصیه های خوبی ارائه می دهد.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

پس از تماس ، اگر احساس می کنم که مسابقه خوبی داریم ، پیشنهاد رسمی و قرارداد خود را ارسال می کنم (از HelloSign متشکرم که این کار را برای من آسان کرده است!).

برای شروع ، من همیشه دوست دارم که به مشتریانم ماه اول را به عنوان یک دوره آزمایشی ارائه دهم تا مطمئن شوم که احساس سلامتی می کنم.

این به من و مشتری این فرصت را می دهد که قبل از قرار ملاقات ابتدا دوست شویم. در این ماه ، وقت خود را صرف انجام یک حسابرسی عمیق در جستجوگرها می کنم.

این ممیزی های SEO بسته به اندازه وب سایت می تواند از 40 ساعت تا 60 ساعت طول بکشد. این ممیزی ها به سه قسمت جداگانه تقسیم می شوند و با اسلایدهای Google ارائه می شوند.

  • فنی: خطاهای خزش ، نمایه سازی ، میزبانی و غیره
  • محتوا: تحقیق کلمات کلیدی ، تجزیه و تحلیل رقبا ، نقشه های محتوا ، داده های متا و غیره
  • پیوندها: تجزیه و تحلیل مشخصات بک لینک ، تاکتیک های رشد و غیره

پس از ماه اول ، اگر مشتری کار من را دوست دارد ، ما شروع به اجرای توصیه های حسابرسی SEO می کنیم. و به جلو ، من یک حسابرسی کوچک ماهانه و یک حسابرسی عمیق سه ماهه انجام می دهم.

به طور خلاصه ، من یک حسابرسی SEO برای مشتریان خود انجام می دهم:

  • ماه اول.
  • ماهانه (ممیزی مینی).
  • فصلنامه (حسابرسی عمیق).

آنچه شما قبل از حسابرسی SEO از مشتری نیاز دارید

وقتی مشتری و من با هم کار می کنیم ، Google Doc را با آنها تقاضا می کنم که لیستی از گذرواژه ها و فروشندگان را درخواست می کند.

این شامل:

  • دسترسی به Google Analytics و ابزار تجزیه و تحلیل شخص ثالث.
  • تبلیغات گوگل و بینگ.
  • ابزارهای مدیر وب
  • دسترسی به وب سایت
  • حساب های شبکه های اجتماعی.
  • لیست فروشندگان
  • لیست اعضای تیم داخلی (از جمله هر کاری که آنها از خارج از کشور خارج می کنند).

قبل از شروع حسابرسی SEO ، در اینجا خلاصه ای از ابزارهایی است که من استفاده می کنم:

انجام ممیزی SEO فنی

ابزارهای مورد نیاز برای حسابرسی فنی SEO:

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

  • جیغ قورباغه.
  • DeepCrawl.
  • کپی اسکیپ
  • یکپارچگی برای Mac (یا Xenu Sleuth برای کاربران رایانه).
  • Google Analytics (در صورت دسترسی به آن).
  • کنسول جستجوی Google (در صورت دسترسی به آن).
  • ابزارهای Bing Webmaster (در صورت دسترسی).

مرحله 1: سایت را به DeepCrawl و Screaming Frog اضافه کنید

ابزارها:

  • DeepCrawl.
  • کپی اسکیپ
  • جیغ قورباغه.
  • تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل.
  • تمامیت.
  • Google Tag Manager.
  • کد Google Analytics.

هنگام استفاده از DeepCrawl به دنبال چه چیزی باشید

اولین کاری که می کنم اضافه کردن سایت مشتری من به DeepCrawl است. بسته به اندازه سایت مشتری شما ، نتایج خزیدن ممکن است یک یا دو روز طول بکشد.

هنگامی که نتایج DeepCrawl خود را بازپس گرفتید ، مواردی است که به دنبال آنها می گردم:

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

محتوای تکراری

برای یافتن محتوای تکراری ، گزارش “Duplicate Pages” را بررسی کنید.

اگر محتوای تکراری شناسایی شود ، من این را در توصیه های خود برای نوشتن مجدد این صفحات به مشتری ، در اولویت قرار می دهم و در ضمن ، به صفحات تکراری برچسب بزنید.

خطاهای متداول تکراری محتوای کشف شده:

  • عنوان ها و توضیحات متا را کپی کنید.
  • محتوای بدن را از صفحات برچسب کپی کنید (برای تعیین اینکه آیا چیزی دزدی ادبی شده است ، از Copyscape استفاده خواهم کرد).
  • دو دامنه (مانند: yourwebsite.co ، yourwebsite.com).
  • زیر دامنه ها (به عنوان مثال: jobs.yourwebsite.com).
  • محتوای مشابه در دامنه دیگری.
  • صفحات صفحه بندی نادرست اجرا شده (به زیر مراجعه کنید.)

نحوه رفع:

  • برچسب متعارف را در صفحات خود اضافه کنید تا به Google اطلاع داده شود که می خواهید URL دلخواه شما چیست.
  • URL های نادرست را در robots.txt اجازه ندهید.
  • بازنویسی محتوا (از جمله کپی متن و فراداده).

در اینجا مثالی از مسئله محتوای تکراری است که من با مشتری خودم داشتم. همانطور که در زیر مشاهده می کنید ، آنها دارای پارامترهای URL بدون برچسب متعارف بودند.

این مراحلی است که برای رفع این مشکل انجام دادم:

  • من 301 مورد تغییر مسیر را برطرف کردم.
  • برچسبی متعارف به صفحه ای که می خواهم Google خزیده شود اضافه شده است.
  • تنظیمات پارامتر کنسول جستجوی Google را به روز کنید تا پارامترهایی را که محتوای منحصر به فرد تولید نمی کنند ، حذف کنید.
    URL های پارامتر در کنسول جستجوی Google

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

  • برای بهبود بودجه خزیدن ، عملکرد غیرمجاز را به URL های نادرست به robots.txt اضافه کنید.

صفحه بندی

دو گزارش برای بررسی وجود دارد:

  • صفحات اول: برای اطلاع از اینکه چه صفحه هایی از صفحه بندی استفاده می کنند ، گزارش “اولین صفحات” را مرور کنید. سپس ، می توانید صفحات را با استفاده از این سایت به صورت دستی مرور کنید تا بفهمید آیا صفحه بندی به درستی اجرا نشده است.
  • صفحات پیوند بدون پیوند: برای اطلاع از اینکه صفحه بندی به درستی کار می کند یا خیر ، گزارش “صفحات صفحه پیوند نشده” به شما اطلاع می دهد که آیا rel = “next” و rel = “prev” به صفحات قبلی و بعدی پیوند دارند.

در این مثال زیر ، من متوجه شدم که یک مشتری دارای برچسب های متقابل صفحه بندی با استفاده از DeepCrawl است:

صفحات صفحه بندی نشده لینک DeepCrawl

نحوه رفع:

  • اگر صفحه “مشاهده همه” یا “بارگیری بیشتر” دارید ، برچسب rel = “canonical” را اضافه کنید. در اینجا مثالی از کراچفیلد آورده شده است:
    مثال crutchfield
  • اگر تمام صفحات خود را در صفحات جداگانه دارید ، علامت گذاری استاندارد rel = “next” و rel = “prev” را اضافه کنید. در اینجا مثالی از Macy’s آورده شده است:
    میس ها صفحات جداگانه
  • اگر از پیمایش بی نهایت استفاده می کنید ، آدرس صفحه صفحه معادل آن را در javascript خود اضافه کنید. در اینجا مثالی از American Eagle آورده شده است.
    پیمایش بی نهایت آمریکایی عقاب Outfitters

حداکثر تغییر مسیرها

گزارش “حداکثر تغییر مسیرها” را مرور کنید تا تمام صفحاتی را که بیش از 4 بار هدایت می شوند مشاهده کنید. جان مولر در سال 2015 اشاره کرد که اگر بیش از 5 مورد وجود داشته باشد ، Google می تواند دنبال کردن هدایتها را متوقف کند.

در حالی که برخی از مردم این خطاهای خزنده را به عنوان خوردن “بودجه خزیدن” عنوان می کنند ، گری ایلیس از این به عنوان “بار میزبان” یاد می کند. مهم است که اطمینان حاصل کنید که صفحات شما به درستی رندر می شوند زیرا می خواهید بار میزبان شما به طور موثر استفاده شود.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

در اینجا یک بررسی اجمالی از کدهای پاسخ ممکن است مشاهده کنید:

  • 301 – این اکثر کدهایی است که در طول تحقیقات خود مشاهده خواهید کرد. 301 تغییر مسیر تا زمانی که فقط یک حلقه تغییر مسیر وجود داشته باشد و بدون تغییر مسیر باشد اشکالی ندارد.
  • 302 – این کدها مشکلی ندارند ، اما اگر بیش از 3 ماه یا بیشتر باقی بمانند ، آنها را به صورت دستی به 301 تغییر می دهم تا دائمی باشند. این یک کد خطا است که من اغلب در سایت های تجارت الکترونیکی می بینم هنگامی که کالایی موجود نیست.
  • 400 – کاربران نمی توانند به صفحه دسترسی پیدا کنند.
  • 403 – کاربران برای دسترسی به صفحه غیر مجاز هستند.
  • 404 – صفحه یافت نمی شود (معمولاً به این معناست که مشتری یک صفحه را بدون هدایت 301 حذف کرده است).
  • 500 – خطای داخلی سرور که برای تعیین علت نیاز به اتصال به تیم توسعه وب دارید.

نحوه رفع:

  • هر پیوند داخلی را که به صفحه 404 قدیمی اشاره دارد حذف کنید و آنها را با پیوند داخلی صفحه هدایت شده به روز کنید.
  • با حذف هدایت های میانی ، زنجیره های تغییر مسیر را خنثی کنید. به عنوان مثال ، اگر تغییر مسیر A به مسیرهای تغییر مسیر B ، C و D بروید ، پس می خواهید تغییر مسیرهای B و C را لغو کنید. نتیجه نهایی هدایت A به D خواهد بود.
  • همچنین اگر از آن نسخه استفاده می کنید راهی برای انجام این کار در Screaming Frog و Google Search Console وجود دارد.
مقاله پیشنهادی  7 راه کسب و کار از وبلاگ نویسی سود می برد

هنگام استفاده از قورباغه جیغ به دنبال چه چیزی بگردید

دومین کاری که هنگام دریافت یک سایت مشتری جدید انجام می دهم افزودن URL آنها به Screaming Frog است.

بسته به اندازه سایت مشتری شما ، ممکن است تنظیمات را به گونه ای پیکربندی کنم که همزمان مناطق خاص سایت را جستجو کند.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

در اینجا شکل ظاهری عنکبوت قورباغه Screaming به نظر می رسد:

تنظیمات پیکربندی در قورباغه جیغ

می توانید این کار را در تنظیمات عنکبوت خود انجام دهید یا با حذف بخشهایی از سایت.

هنگامی که نتایج قورباغه جیغ خود را بازپس گرفتید ، مواردی است که به دنبال آنها می گردم:

Google Analytics Code

Screaming Frog به شما کمک می کند کدهایی از کد کد Google Analytics (UA-1234568-9) را از دست ندهید. برای یافتن کد Google Analytics گمشده ، این مراحل را دنبال کنید:

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

  • قابل اعتماد و متخصص پیکربندی در نوار پیمایش ، سپس سفارشی.
  • Analytics .js را به فیلتر 1 اضافه کنید ، سپس کشویی را به تغییر دهید شامل نمی شود.

کد تجزیه و تحلیل گوگل در قورباغه جیغ

نحوه رفع:

  • با توسعه دهندگان مشتری خود تماس بگیرید و از آنها بخواهید کد را به صفحات خاصی که از دست رفته است اضافه کنند.
  • برای کسب اطلاعات بیشتر Google Analytics ، از قسمت Google Analytics در زیر عبور کنید.

Google Tag Manager

Screaming Frog همچنین می تواند به شما کمک کند دریابید که چه صفحه هایی قطعه Google Tag Manager را با مراحل مشابه از دست داده اند:

  • برو به پیکربندی سپس در نوار پیمایش کلیک کنید سفارشی.