نحوه استفاده از Google Trends برای YouTube

Google Trends می تواند اطلاعات زیادی را در اختیار شما قرار دهد که می تواند به شما در راهنمایی کلمات کلیدی و استراتژی های محتوایی کمک کند.

در این مقاله ، شما چند روش برای استفاده از Google Trends برای کمک به کسب بینش برای YouTube و استراتژی محتوای ویدیویی خود یاد خواهید گرفت.

Google Trends Data نماینده چه چیزی است؟

در مورد آنچه داده ها واقعاً در Google Trends نشان داده می شوند ، مقدار زیادی سردرگمی وجود دارد.

Google Trends حجم واقعی جستجو را برای جستجوی خاصی نشان نمی دهد ، بلکه محبوبیت نسبی یک عبارت جستجو را نشان می دهد.

در اینجا توضیحات مرکز راهنمای Google Trends آمده است:

“Trends داده های جستجو را تنظیم می کند تا مقایسه بین اصطلاحات را آسان تر کند. برای مقایسه محبوبیت نسبی ، هر نقطه داده بر اساس کل جستجوهای جغرافیایی و محدوده زمانی که نشان می دهد تقسیم می شود. “

به عبارت دیگر ، محبوبیت نسبی عبارت است از نسبت حجم جستجوی یک کوئری به مجموع حجم جستجو از همه س possibleالات احتمالی.

“سپس اعداد بدست آمده بر اساس موضوعات متناسب با همه جستجوها در دامنه 0 تا 100 مقیاس بندی می شوند.”

درک داده های Google Trends و الگوریتم YouTube

برای استفاده موفقیت آمیز از Google Trends برای تولید ایده های محتوای ویدیویی ، درک این موارد مهم است:

  • نحوه نمایش Google Trends داده ها.
  • الگوریتم YouTube.

Google Trends

همانطور که در بالا ذکر شد ، یک تصور اشتباه در مورد Google Trends این است که این ابزار از میزان جستجوی اصطلاحات و موضوعات مختلف کلمات کلیدی گزارش می دهد.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

در واقع ، Google Trends گزارشات نرمال جستجو را گزارش می کند تا مقایسه بین اصطلاحات را ساده تر کند.

طبق گفته گوگل ، داده ها به روش زیر نرمال می شوند:

  • برای مقایسه محبوبیت نسبی ، هر نقطه داده بر اساس کل جستجوهای جغرافیایی و محدوده زمانی که نشان می دهد تقسیم می شود.
  • اعدادی که در نتیجه حاصل می شوند براساس دامنه یا نسبت نسبی با همه جستجوی انواع مختلف موضوعات در محدوده 0 تا 100 مقیاس بندی می شوند.
  • مناطق مختلفی که میزان علاقه جستجو برای یک عبارت خاص را به یک اندازه نشان می دهند ، همیشه کل حجم جستجو مشابه نیست.
مقاله پیشنهادی  Google نحوه عملکرد YouTube را توضیح می دهد

بنابراین اساساً ، Google Trends به موضوع خاصی از سراسر جهان علاقه نشان می دهد.

الگوریتم YouTube

آیا می خواهید از Google Trends برای کمک به بهینه سازی محتوا برای YouTube استفاده کنید؟

بنابراین درک برخی از کارهای داخلی الگوریتم Google بسیار مهم است.

الگوریتم YouTube به شدت بر عملکرد فردی ویدئو متمرکز است. این شامل:

  • نرخ کلیک
  • میانگین زمان تماشا
  • تعداد پسندیدن ، دوست نداشتن ، نظرات و اشتراک گذاری ها.
  • چقدر یک فیلم محبوب است (سرعت رشد ، سرعت رشد).
  • یک ویدیو چقدر جدید است (فیلم های جدید اغلب اولویت دارند).
  • فرکانس اغلب کانال ها فیلم های جدید را بارگذاری می کند.
  • جلسه کاربر در بستر YouTube.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

نحوه استفاده از Google Trends برای استراتژی محتوای ویدیویی خود

1. از دسته های Google Trends استفاده کنید

برای کمک به دیدن موضوعات متناسب با آنچه کانال شما پوشش می دهد می توانید از ویژگی دسته Google Trends استفاده کنید.

دسته های روندهای گوگل

حتی اگر کانال شما به طور مستقیم با هیچ یک از این دسته ها مطابقت نداشته باشد ، می توانید موضوعات مرتبطی را که هنوز هم مربوط می شوند مشاهده کنید.

به عنوان مثال ، با نگاهی به گروه “غذا و نوشیدنی” ، می بینید که برخی از موضوعات با هم تداخل دارند. جای تعجب نیست ، در حال حاضر ، COVID-19.

دسته های روندهای گوگل

این یک روش عالی برای دیدن موضوعات سطح بالا است که در حال حاضر روند جستجو دارند و هم پوشانی که ممکن است برای محتوای ویدیویی برای کانال شما مرتبط باشد را شناسایی کنید.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

اگر می خواهید جزئیات دقیق تری راجع به آنچه که در هر یک از این موضوعات دقیقاً مورد پسند است مشاهده کنید ، می توانید با کلیک بر روی هر یک از آنها مقالات مربوطه را مشاهده کنید که می توانند اطلاعات بیشتری در مورد مشخصات ارائه دهند.

2. به انواع جستجو نگاه کنید

یکی دیگر از جنبه های مفید Google Trends این است که شما می توانید موضوعات پرطرفدار را در انواع مختلف جستجو شناسایی کنید.

مقاله پیشنهادی  این 8 صنعت در حال حاکمیت بازار PPC در طول COVID-19 هستند

همچنین می توانید با جستجوی استاندارد وب و جستجوی YouTube آنها را مشاهده کنید.

مشاهده موتور جستجوی استاندارد گوگل برای تولید ایده های محتوای ویدیویی مفید است ، اما می توانید با بررسی آنچه در حال حاضر در جستجوی YouTube پرطرفدار است ، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

ممکن است متوجه شوید که برخی شباهت ها و تفاوت هایی که می توانند به شما در ایجاد بهتر محتوای ویدیویی به طور خاص کمک کنند.

انواع جستجوی گوگل

جستجوی YouTube

google trends یوتیوب جستجو

جستجوی وب

google trend های جستجوی وب

می توانید شباهت ها و تفاوت های جستجوی وب و جستجوی YouTube را مشاهده کنید.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

داشتن دید حتی بیشتر متمرکز بر لیزر در مورد آنچه که در جستجوی YouTube پرطرفدار است و نه فقط فقط به طور کلی جستجو ، به اولویت بندی تولید محتوای شما کمک می کند.

3. روندهای فصلی را تحلیل کنید

نکته دیگری که هنگام مشاهده Google Trends برای ایده های محتوای ویدیویی باید در نظر بگیرید ، الگوی فصلی است.

با شناسایی این موارد ، می توانید زمانبندی ایجاد محتوای خود را تعیین کرده و اولویت بندی کنید.

مشخصاً فصلی با توجه به موضوع متفاوت خواهد بود. برخی از روندها ، ما می دانیم که قطعاً فصلی هستند و بنابراین می توانند در اولویت آنها قرار بگیرند.

به عنوان مثال ، “دستور العمل تخم مرغ” را در نظر بگیرید:

google trends seasonality

روندهای دیگر موقعیتی هستند و ممکن است ما پیش بینی آنها را نداشته باشیم ، اما با مشاهده داده های Google Trends به وضوح می توانیم اطلاعات بیشتری در مورد این موارد کسب کنیم.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

بیایید نگاهی به پرسش “چگونه موها را کوتاه کنیم”

جستجوی وب

کاهش موهای گوگل روند

جستجوی YouTube

نحوه استفاده از Google Trends برای YouTube

این مورد نیز به ویژه مفید است ، زیرا الگوریتم YouTube ویدیوهای پرطرفدار و جدید را در اولویت قرار می دهد.

اگر می توانید یک موضوع فصلی یا بیشتر موضوعی را که به دلیل موقعیتی رو به پیشرفت است ، شناسایی کنید ، می تواند به خوبی از آن جنبه الگوریتم YouTube استفاده کند.

سپس این امر می تواند فیلم شما را در مقابل کره چشم بیشتر قرار دهد.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

4. اهداف کلیدی کلیدی به موقع را پیدا کنید

Google Trends می تواند به ویژه برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی مفید باشد.

مقاله پیشنهادی  نحوه استخراج تصاویر از Word ، Google Docs ، PDF و موارد دیگر

در حالی که ، همانطور که قبلاً اشاره کردیم ، Google Trends گزارشی از میزان جستجو ارائه نمی دهد ، اما در مورد محبوبیت کلی موضوعات خاص گزارش می دهد.

همچنین ، Google Trends می تواند به شما کمک کند تا به دلیل داده های پرطرفدار ، بینش بیشتری در مورد هدف قرار دادن کلمات کلیدی عمومی یا خوشه های موضوعی ایجاد کنید.

شما به راحتی می توانید ببینید که کدام موضوعات در طول زمان به سمت بالا و پایین تر روند می روند.

رو به پایین: “در خانه تمرینات”

روند رو به پایین google

به بالا: “رای گیری زودهنگام توسط دولت”

روندهای رو به بالا گوگل

علاوه بر این ، می توانید مباحث مرتبط را بررسی کنید ، این عناوین به موقع برای کمک به ساخت زیرموضوعات مطلوب مطالب هستند.

موضوعات فرعی google trends

5- روندهای موضعی را براساس مناطق مشاهده کنید

Google Trends می تواند به شناسایی موضوعات محتوایی کمک کند که از نظر محبوبیت در ایالت یا منطقه متفاوت هستند.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

این می تواند به راهنمایی استراتژی های محتوای بیش از حد محلی برای اهداف بهینه سازی محلی کمک کند.

شما می توانید محتوای مفیدی را به طور خاص برای افرادی که در این مکان ها قرار دارند ایجاد کنید:

روند گوگل منطقه ای

همچنین می توانید با استفاده از یک ابزار مقایسه مکان ، شباهت ها و تفاوت های بیشتری را مشاهده کنید.

نگاه به این موضوع می تواند به شما کمک کند تا محتوا را براساس مناطق اولویت بندی کنید.

روندهای گوگل به صورت منطقه ای نحوه استفاده از Google Trends برای YouTube

اگر حتی تفاوت جزئی یا اساسی در به موقع بودن موضوعی را براساس مناطق مشاهده کرده اید ، می توانید جدول زمانی مطالب را برای آن مناطق در اولویت قرار دهید.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

نتیجه

Google Trends می تواند برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی ، برنامه ریزی تقویم محتوا و مجموعه ای از سایر کارها و پروژه های ارگانیک (و همچنین کارهای پولی) بسیار مفید باشد – به ویژه در سالی که موضوعات پرطرفدار و فصلی معمولی برای بسیاری از مشاغل متفاوت به نظر می رسد.

منابع بیشتر: