نتایج جستجوی فیس بوک اکنون شامل پانل های دانش ویکی پدیا است

مطابق گزارش های چند کاربر ، فیس بوک در حال آزمایش اضافه کردن پانل های دانش ویکی پدیا در نتایج جستجو است.

براساس عکسهای به اشتراک گذاشته شده در توییتر ، این ویژگی یادآور ادغام Google با ویکی پدیا است.

این نمونه ای است که چند روز پیش مورد توجه قرار گرفت:

درست مانند نتایج جستجوی Google ، جعبه دانش ویکی پدیا در جستجوی فیس بوک جزئیات کلیدی درباره موجودیت مورد نظر را نشان می دهد.

همچنین متوجه خواهید شد که یک پیوند اینستاگرام تنها وجود دارد ، که تضادی آشکار با نتایج جستجوی Google است که پیوندهایی به همه پروفایل های رسانه های اجتماعی محبوب دارد.

برخلاف صفحات دانش Google ، که به تعدادی از دامنه ها مرتبط می شوند ، جایی که افراد می توانند درباره یک نهاد اطلاعات بیشتری کسب کنند ، فیس بوک در تلاش است تا حد ممکن مردم را در اکوسیستم فیس بوک نگه دارد.

مقاله پیشنهادی  Google ترکیبی از کنسول جستجو و داده های تحلیلی را در یک گزارش

در اینجا مثال دیگری که شبیه به هم است:

من می توانم این جعبه دانش را در جستجوی فیس بوک تکرار کنم و می توانم آن را تأیید کنم همه پیوندها کاربران را در فیس بوک نگه می دارد.

به عنوان مثال ، اگر روی موجودی تحت عنوان “See also” کلیک کنید ، Facebook به عنوان جستجوی جدید مجموعه دیگری از نتایج جستجو را با آن نهاد بارگذاری می کند.

مشخص نیست که این ویژگی در حال حاضر چقدر گسترده شده است ، اگرچه فیس بوک تأیید کرد که TechCrunch هنوز در مرحله آزمایشی است.

برنامه آزمایشی در حال حاضر به زبان انگلیسی در iOS ، دسک تاپ و وب موبایل اجرا می شود.

اطلاعات از داده های عمومی ، از جمله ویکی پدیا ، در مورد چهره های عمومی ، مکان ها و علایق خاص جمع آوری می شود.

چرا الان؟

اینکه چرا Facebook اکنون تصمیم دارد قطعه های ویکی پدیا را در نتایج جستجو گنجانده باشد ، حدس هر کسی است ، هرچند که زمان بندی مشکوک است.

مقاله پیشنهادی  Google برای کسب و کار من ویژگی های جدید بیشتری برای لیست ها به دست می آورد

چرا مظنون زمان بندی است؟ زیرا فیس بوک در هفته‌های اخیر به دلیل سیاستهای بررسی واقعیت ، مورد انتقاد شدید قرار گرفته است.

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

منتقدین می گویند که فیسبوک باید بیشتر تلاش کند تا اطلاعات نادرست از سیستم عامل خود را خاموش کند. متوقف کردن انتشار اطلاعات غلط می تواند از آسیب احتمالی آن برای سایر کاربران جلوگیری کند.

برخی معتقدند فیس بوک باید بیشتر به توئیتر مربوط به نحوه برخورد با اطلاعات نادرست باشد ، اما این شرکت آن را به این روش نمی بیند.

در واقع ، مدیر عامل فیس بوک مارک زاکربرگ در حال ثبت است و اظهار داشت که فکر نمی کند شرکت وی باید “داور حقیقت” باشد.

پس از چنین بیانیه جسورانه ، جالب است که چگونه فیس بوک اکنون تلاش می کند زمینه ای را در مورد اشخاصی که جستجو می شوند فراهم کند.

کاری که فیس بوک انجام می دهد ، دادن منابع به کاربران برای بررسی حقایق خود است. در واقع هیچ تغییری در سیستم عامل یا خط مشی های آن ایجاد نمی شود.

مقاله پیشنهادی  ما به ندرت جعبه جستجوی سایت را نشان می دهیم ، حتی وقتی از مارک استفاده می شود

و این منابع در بهترین حالت سوال برانگیز هستند ، زیرا تکیه بر ویکی پدیا برای اطلاعات دقیق شیب لغزنده است.

هر کس می تواند یک ویرایش ویکی پدیا را ویرایش کند ، که منجر به موارد مکرر اطلاعات غلط می شود.

با این حال ، فیس بوک حداقل از کاربران می پرسد “آیا این اطلاعات دقیق است؟” با گزینه کلیک بر روی “بله” یا “نه”. احتمالاً کلیک کردن بر روی دکمه “نه” به کاربران فرصتی می دهد تا یک اصلاح را ارائه دهند.

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

بنابراین وجود دارد مقداری بررسی و تعادل ، اما اضافه شدن پانل دانش ویکی پدیا بعید است برای ساکت کردن منتقدین سیاست های فیس بوک کافی باشد.

اگرچه ممکن است برای آگاهی بخشی مردم درباره موضوعات دکمه داغ مانند 5G ، coronavirus و موضوعات دیگر که غالباً هدف کمپین های اطلاعات غلط هستند ، کافی باشد.