لیست کاملی از انواع ویژه Snippets های Google

صفحات نتایج موتور جستجوی Google (SERP) طی این سالها به طرز چشمگیری تکامل یافته اند.

نتایج جستجوی ارگانیک توسط تبلیغات PPC ، نمودار دانش ، به طور فزاینده ای خورده می شود ، افراد همچنین از جعبه ها و سایر ویژگی های SERP سؤال می کنند.

در سال 2014 معرفی شد ، قطعه های برجسته به سرعت تبدیل به سیگنال امید جدید برای بسیاری از جوانب مثبت جستجوگرها به دنبال تسلط بر “موقعیت صفر” شدند.

تا سال گذشته ، کسب یک قطعه برجسته به معنای دید بیشتر SERP بود.

لیست ارگانیک انتخاب شده دو بار در صفحه 1 گوگل ظاهر شد:

  • اول ، “بالاتر از برابر” به عنوان قطعه برجسته.
  • دوم ، به عنوان یکی از نتایج جستجوی ارگانیک منظم.

این همه در 22 ژانویه سال 2020 تغییر کرد ، هنگامی که Google شروع به حذف URL های تکراری از SERP های حاوی قطعه های برجسته (a.k.a. ، deduplication) کرد.

این به روزرسانی ، به همراه یافته هایی که نشان از قطعه های کلی باعث کاهش کلیک در نتایج جستجوی ارگانیک به طور کلی می شود ، باعث شده است تا برخی از جوانب جستجوگرها دوباره فکر کنند که آیا هنوز قطعات قطعه برجسته ارزش آن را دارند یا خیر.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

برای انصاف ، Google نیز اخیراً تغییر مهمی را ارائه داده است که به نظر می رسد هم برای کاربران و هم برای ناشران خوب باشد.

برای برخی از نتایج دارای ویژگی های برجسته ، Google کاربران را به متن مربوطه به عبارت جستجوی برجسته با پس زمینه زرد منتقل می کند.

این یکی از معدود دلایلی است که ممکن است بخواهید به عنوان یک فرصت ارگانیک به ادامه اعمال نفوذ قطعات برجسته ادامه دهید.

بلوک های منبع ویژه محتوای Google

قبل از اینکه به انواع قطعه های برجسته غرق شویم (اگر به دنبال این هستید ، به پایین بروید) ، اجازه دهید چند تعریف را مرور کنیم.

نتایج جستجوی ویژه با نامهای مختلفی شناخته شده است ، بنابراین من می خواهم یک قطعه برجسته را مشخص کنم (و نمی باشد).

1. پاسخ غنی (یک قطعه برجسته نیست)

پاسخهای غنی، همچنین به عنوان پاسخهای فوری (پاسخهای سریع) معروف شده است ، فوراً و بدون اعتبار سایت توسط Google پاسخ داده می شود.

این پاسخها به طور معمول موارد کوتاه و واقعی را شامل می شوند مانند زمین چقدر بزرگ است (هشدار اسپویلر: 3،959 مایل) یا 10 + 2 (هشدار اسپویلر: 12).

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

Google می گوید که آنها نیازی به ارائه اعتبار ندارند زیرا این پاسخ ها بخشی از حوزه عمومی است.

پاسخ فوری گوگل

2. نمودار دانش (یک قطعه برجسته نیست)

نمودار دانش پاسخ ها اغلب از منابع متنوعی بیرون می آیند و در یک کادر بزرگ زیبا یا بالاتر از نتایج جستجوی ارگانیک در یک گالری عکس (یا چرخ فلک) در سمت راست نمایش داده می شوند.

شما به طور معمول این نوع نتایج جستجو را برای مارک ها ، افراد و سازمان ها مشاهده خواهید کرد.

نمودار دانش google

3. Snippet Rich (یک قطعه برجسته نیست)

در حالی که آنها همچنین از کلمه قطعه استفاده می کنند ، این همان جایی است که شباهت ها به پایان می رسد.

آ قطعه غنی با توجه به اطلاعات مشخص شده در سایت با استفاده از داده های ساختاری طرحواره از Schema.org ، نتیجه جستجوی ارگانیک را افزایش می دهد ، و اغلب کمی املاک و مستغلات آن را گسترش می دهد.

این نتایج جستجو با ستاره های رتبه بندی ، در دسترس بودن محصول و اطلاعات مربوط به قیمت گذاری و همچنین عکس هایی برای بررسی پاپ می شوند.

نمونه قطعه غنی

چی دقیقا آیا قطعه ویژه است؟

آ قطعه برجسته یک بلوک ویژه بالاتر از نتایج جستجوی ارگانیک است که Google برای برخی از سؤالات خاص ، معمولاً سؤالاتی نشان می دهد (به عنوان مثال ، چه کسی / چه / کجا / کجا / چرا / چگونه).

مقاله پیشنهادی  10 مهمترین برچسب متا که برای سئو باید بدانید

این شامل یک خلاصه (به صورت یک پاراگراف ، یک لیست ، یک جدول یا یک ویدیو) و همچنین عنوان صفحه ، پیوند به صفحه وب است که از آن منشاء پاسخ است و آدرس اینترنتی.

قطعه های برجسته (که گاهی به آنها جعبه پاسخ گفته می شود) در بالای نتایج جستجو مانند پاسخ های غنی و نتایج نمودار دانش زندگی می کنند ، اما در این تفاوتند که گوگل اطلاعات را از یکی از لیست های ارگانیک در صفحه اول نتایج جستجو می کشد ، و Google اعتبار وب سایت را از طریق یک لینک دریافت می کند.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

با این سه مورد ، Google در تلاش است زندگی جستجو كننده را آسان تر كند: پاسخ به سوالات آنها در نتایج جستجو ، به جای مجبور كردن آنها برای انجام تحقیقات اضافی با كلیك كردن به وب سایت.

ویژگی برجسته نمونه

انواع قطعه های ویژه

به طور کلی ، قطعه های برجسته در یکی از سه قالب قرار می گیرند: پاراگراف ، لیست یا قطعه جدول.

برجسته انواع برجسته

بیایید بررسی کنیم که اینها در نتایج جستجو چطور به نظر می رسند ، و اینکه کدام نوع سؤال برای هر کدام مناسب است.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

قطعه ویژه پاراگراف

این قطعه برجسته برجسته است که همه ما می شناسیم و دوست داریم.

Google برای تلاش برای پاسخ به سؤال جستجوگر ، متن را از صفحه استخراج می کند.

روش کمک به این نوع قطعه ، به جای صدمه زدن به نرخ کلیک شما ، پاسخ دادن به سؤال بلافاصله ، و سپس شامل اطلاعات اضافی است که علاقه جستجوگر را برانگیخته و آنها را ترغیب به کلیک می کند.

صفحات سؤالات متداول برای پاسخ دادن به چندین سؤال کوتاه به طور همزمان مناسب هستند ، در حالی که صفحات اختصاصی وبلاگ برای سؤالات پیچیده تر بهتر است.

برجسته پاراگراف قطعه چرا سوال

قطعه های پاراگراف را برای سؤالاتی مانند:

  • نحوه انجام / دریافت…
  • که است…
  • چرا …
  • چیست…

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

قطعه پاراگراف که از

فهرست ویژه شماره گذاری شده برجسته

این قطعه های برجسته معمولاً مراحلی را توضیح می دهند که توضیح می دهند چگونگی انجام کاری مانند دستور العمل ها.

دستور العمل برجسته قطعه

نکته جالب در مثال زیر این است که فوراً مشخص است که این مرحله شما را به صورت مرحله به مرحله انجام می دهد ، اما جستجوگرها به احتمال زیاد برای دیدن عکس های همراه کلیک می کنند یا جزئیات اضافی را می خوانند.

لیست شماره گذاری شده دارای قطعه قطعه

قطعه های شماره گذاری شده برای شماره را مشاهده می کنید:

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

  • دستور پخت.
  • کارهای DIY.
  • چگونه…
  • چطور می تونم…

لیست ویژه برجسته قطعه برجسته

این جایی است که مدیران محتوا و جوانب مثبت SEO می توانند هر دو شادی کنند.

مقالاتی Listicle برای این نوع قطعه های برجسته ساخته شده است ، خواه شما موارد را رتبه بندی کنید یا به سادگی آنها را لیست کنید.

دارای بهترین SUV 2020 گوگل دارای قطعه قطعه

قطعه های لیست گلوله را برای مشاهده می کنید:

  • بهترین لیست ها
  • موارد رتبه بندی شده
  • موارد غیرقانونی
  • لیست ویژگی ها

مهارت های SEO Google دارای قطعه

قطعه برجسته جدول

قطعه های میز به طرز حیرت انگیزی محبوب هستند و 29 درصد از تمام قطعه ها را تشکیل می دهند. Google واقعاً دوست دارد با اینها قابلیت های خود را نشان دهد.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

این فقط اطلاعات را بیرون نمی کشد و آنرا به شکلی که در قالب بندی شکل می گیرد بیرون می اندازد – می تواند اطلاعات خاصی را که کاربر به دنبال آن است بکشد ، و مانند مثال زیر جدول خود را دوباره ایجاد کند.

مقاله پیشنهادی  افزونه پیام رسان فیس بوک برای وب سایت ها به روزرسانی عمده ای را دریافت می کند

این وب سایت در واقع لیستی از طبقه بندی برتر از مارک های برتر خودرو ، مطابق با فروش سال 2016 و 2015 ،٪ نسبت به سال گذشته و سهم بازار در سال 2016 و 2015 را نشان می دهد.

اطلاعات جدولی برای قطعه برجسته

اما از آنجا که من به جستجوی “فروش اتومبیل 2016” ، گوگل به پایین جدول رفت تا آنچه را که لازم داشتم بکشم و جدول خود را ایجاد کردم که لیست شماره های کل را با نام تجاری سال 2016 نشان می داد.

جدول دارای قطعه قطعه

مثال بالا یک جدول قابل تنظیم و پویا است ، اما لازم نیست برای جدول خود علاقه مند باشید تا به عنوان یک قطعه برجسته رتبه بندی شود. اطلاعاتی که گوگل برای قطعه زیر کشیده شده است ، یک جدول ساده ، استاتیک و غیر قابل تفکیک است.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

جدول استاتیک دارای قطعه قطعه اطلاعات منبع جدول برای قطعه برجسته

جداول برجسته برجسته همچنین می تواند بیش از یک ستون باشد ، بنابراین با توجه به مقدار اطلاعاتی که نشان می دهید احساس محدود نکنید.

جدول سه ستون دارای قطعه قطعه

در حقیقت ، هنگامی که قصد دارید برای یک فهرست مشخصه جداول رتبه بندی کنید ، به یاد داشته باشید که اندازه می تواند به نفع شما باشد: اطمینان حاصل کنید که جدول شما بیش از چهار ردیف دارد تا شانس کلیک افراد از طریق سایت شما بیشتر شود.

قطعه های دارای جدول را برای موارد زیر مشاهده می کنید:

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

Snippet برجسته YouTube

وقتی به قطعه های برجسته فکر می کنید ، فراتر از وب سایت خود باشید. Google این موارد را از YouTube نیز بیرون می کشد.

بنابراین مطمئن شوید که فیلم های خود را برای انتخاب بهینه می کنید.

Google ممکن است یک کلیپ خاص از خود ویدیو نشان دهد:

چگونه موهایتان را کوتاه کنید bob Google قطعه قطعه

یا به سؤال جستجوگر با استفاده از متن توصیف ویدیوی خود پاسخ دهید:

youtube دارای قطعه قطعه

قطعه های برجسته YouTube را برای موارد زیر مشاهده خواهید کرد:

  • هر نوع پرس و جو که می تواند یک قطعه برجسته برجسته را به دست آورد ، به استثنای جداول (که به راحتی از طریق ویدئو قابل توصیف نیست).

قطعه چرخ فلک

با وجود قطعه های برجسته چرخ فلک ، گوگل کلمات کلیدی مرتبط را به شما پیشنهاد می کند که یک کاربر ممکن است در حباب های کوچک در پایین (یا بالای) قطعه جستجو کند.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

چرخ و فلک برجسته قطعه

پس از کلیک بر روی هر یک از این کلمات کلیدی ، محتوای ویژگی برجسته تغییر می یابد (مانند نتایج جستجو در زیر).

چرخ و فلک برجسته قطعه قطعه شده با پالایش

طبق تحقیقات موز:

  • حدود دو سوم حبابها از طریق وب سایتهایی که در نقاط 2 تا 10 نمایش داده می شوند ، آمده اند.
  • سوم دیگر از سایتهای دیگر که رتبه بندی شده برای جستجوی اصلی نیستند آمده است.

این بدان معنی است که وب سایت شما چندین فرصت برای خنثی کردن این قطعه قطعه برجسته دارد ، حتی اگر اولین بار آن را پیدا نکردید.

حیله؟

اطمینان حاصل کنید که محتوای شما به طور جامع یک موضوع را پوشش می دهد ، از سوپ گرفته تا آجیل.

قطعه های مخصوص چرخ فلک را برای موارد زیر مشاهده خواهید کرد:

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

  • هر نوع پرس و جو که به تحقیق عمیق تر نیاز دارد ، یا اصلاح بیشتر برای ارائه یک پاسخ ساده است.
  • نمایش داده شد که پاسخ بر اساس پالایش تغییر می کند (مانند مقایسه برنامه های بیمه سگ یا هزینه های بانکی).

چرخ فلک هزینه بانکی قطعه قطعه

قطعه دو برجسته

قطعه دو ویژگی برجسته دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد: گوگل به جای تنها یک ، دو قطعه برجسته را نمایش می دهد.

قطعه دوتایی برجسته

با استفاده از این قطعات ، گوگل در تلاش است تا پایه های خود را پوشش دهد.

درصورتی که انتخاب آنها برای اولین قطعه برجسته نتواند قصد کاربر برای یک پرس و جو خاص را برآورده کند ، آنها امیدوارند که مورد دوم خود را اعلام کند.

مقاله پیشنهادی  5 تغییر اساسی که در حال جستجو و بازاریابی دیجیتال هستند

خبر خوب با قطعه های دوتایی این است که شما احتمال نمایش دو برابر را دارید.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

خبر بد این است که اگر در نقاط 3 تا 10 هستید ، میزان کلیک شما به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

قطعه های دوتایی را برای موارد زیر مشاهده خواهید کرد:

  • نمایش داده شد که در آن گوگل از قصد کاربر مطمئن نیست.
  • کلمات کلیدی که می توانند چندین معنا ، تعاریف یا تفسیر داشته باشند.

قطعه برجسته دو برای یک

برای اینکه با قطعه دوتایی اشتباه گرفته نشوید ، همچنین قطعه برجسته دو یا یک وجود دارد.

بعضی مواقع مانند مثال زیر ، Google از بیش از یک سایت برای پاسخ به سؤال شخص استفاده می کند.

متن از مجله Cosmopople در حالی که تصویر از یوتیوب است.

قطعه برجسته با استفاده از دو سایت

با قرار دادن تصاویر مفید و مصور با محتوای خود ، شانس خود را برای رتبه بندی برای یک قطعه برجسته افزایش دهید.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

قطعه های برجسته دو برای یک را مشاهده می کنید:

  • هر نوع پرس و جو که دارای یک قطعه برجسته است و می تواند با یک تصویر بهتر نشان داده شود.

چگونه می توان در Snippets ویژه پیروز شد

اکنون که می دانید قطعه های برجسته چه ویژگی هایی در دسترس است ، چگونه می توانید برای اینها رتبه بندی کنید؟

در اینجا چند روش برتر ارائه شده است.

1. انجام تحقیقات کلمات کلیدی ، با تمرکز ویژه بر سوالات

سؤالات بهترین خوراک را برای قطعه های برجسته ارائه می دهد.

ابزارهای پرداخت شده مانند Ahrefs و SEMrush به شما این امکان را می دهند تا ببینید کدام یک از کلمات کلیدی شما در حال حاضر برای قطعه های برجسته رتبه بندی شده است ، و کدام یک نیستند (اما سایت دیگری وجود دارد).

ابزارهای رایگان که به شما امکان می دهند کلمات کلیدی دارای سؤالات بلند را ببینید ، شامل بخش “افراد نیز می پرسند” در Google یا پاسخ The Public می باشد.

هالووین گوگل از ویژگی های Snippet برخوردار است همچنین از

2. ایجاد محتوا و تصویرهایی که به طور خاص به کلید واژه می پردازند

قطعه های برجسته تمایل دارند فقط چند خط از یک جدول یا متن را نشان دهند (54-58 کلمه ، به طور دقیق).

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

در حالت ایده آل ، شما با یک جمله ی مقدماتی یا دو جمله به سؤال پاسخ می دهید و سپس با پشتیبانی از مطالب عمیق تر می توانید شیرجه بزنید.

در اینجا مثالی از وبلاگ اختصاص داده شده به یک کلمه کلیدی با دم بلند و یک تصویر همراه با متن Alt متناسب با کلمه کلیدی آورده شده است.

آیا به یک سرور اختصاصی ویژه snippet

3. خواندن آن را با قالب بندی مناسب برای گوگل آسان کنید

مراحل 1 و 2 گوشت و سیب زمینی است ، اما نمک و فلفل را نمی توانید فراموش کنید.

صفحه خود را با استفاده از برچسب های HTML اصلی قالب بندی کنید تا Google بتواند آن را بهتر اسکن کند.

این یعنی

و

برچسب ها برای سؤالات یا نقاط گلوله ،

برچسب پاراگراف برای متن ، و

    یا

      و

    • برای موارد لیست

      گزینه های قالب بندی متن وردپرس برای قطعه برجسته برجسته

      نتیجه

      هرچه گوگل باهوش تر می شود و افراد بیشتری استفاده از جستجوی صوتی را آغاز می کنند ، تعداد بیشتری نمایش داده شد همچنان ادامه خواهد داد.

      تبلیغات

      ادامه خواندن در زیر

      هر کس می تواند قطعه های برجسته آرزو را بدست آورد.

      حالا می دانید چگونه شروع کنید.

      بنابراین به بهینه سازی برسید!

      منابع بیشتر:


      اعتبار تصویر
      تصویر برجسته: Alexas_Fotos / Pixabay
      تمام تصاویر گرفته شده توسط نویسنده