سایت خود را مانند ساعت کار کنید

I. به مسائل فنی خود توجه کنید

خطاهای فنی می توانند تأثیرات مختلفی داشته باشند ، هیچ یک از آنها خوب نیستند.

  • محتوا (و در نتیجه با ارزش درباره) نمایش به درستی.
  • صفحاتی که وظیفه خود را انجام نمی دهند – به عنوان مثال ، یک دکمه که از کار امتناع می کند.
  • صفحاتی که می خواهید تبدیل کنید در جستجو جستجو نمی شوند.

نتیجه فعالیت کاربر در سایت شما کمتر است. هر هدفی که شما داشته باشید مستقیماً با فعالیت کاربر مرتبط است ، بنابراین همه آنها نیز شکست خواهند خورد.

تنها راه جلوگیری از این امر ممیزی فنی به موقع است. انجام آنها هر هفته مطلوب است ، هرچند هیچ چیز شما را از انجام بیشتر این کار باز نمی دارد. تنها چیزی که شما نیاز دارید این است که زمان بررسی گزارش ها و رفع هرگونه خطایی را که پیدا کرده اید.

1. مسائل نمایه سازی

آیا نحوه نمایش صفحات سایت شما در جستجو مشکلی دارد؟

یکی از بهترین ابزارها برای یافتن این اطلاعات کنسول جستجوی Google است. می توانید مشکلات نمایه سازی خود را در صفحه اول> پوشش بخش.

تیک بزنید در خطا ، معتبر با اخطار ، و مستثنی شده کادرهای انتخاب ، و جزئیات بخش زیر هرگونه مشکل در نمایه سازی صفحات سایت شما را نشان می دهد. اگر هر صفحه خاصی علاقه شما را برانگیخت ، بر روی ورودی های موجود کلیک کنید جزئیات برای بررسی آنها

با افزودن مجدد صفحات به فهرست یا حذف آنها از آن ، مشکلات خود را برطرف کنید ، سپس فشار دهید تأیید اعتبار.

SEO-Friendly UX فنی: سایت خود را مانند Clockwork اجرا کنید

تغییرات در فهرست شما می تواند در نقشه سایت شما انجام شود. سه مشکل احتمالی می تواند وجود داشته باشد:

  • شما نقشه سایت ندارید ؛
  • کار نمی کند
  • منسوخ شده است

و همه آنها با بارگذاری یک نقشه سایت به روز در سایت خود حل می شوند:

  • نقشه سایت خود را ایجاد کنید (به صورت دستی یا با استفاده از ابزاری مانند XML-Sitemaps).
  • آن را در سایت خود بارگذاری کنید.
  • بازدید از فهرست> نقشه های سایت بخش در Google Search Console ، URL نقشه سایت خود را وارد کنید و فشار دهید ارسال.

اگر نقشه سایت قدیمی دارید نقشه های سایت ارسال شده بخش ، آنها را حذف کنید.

2. Robots.txt

این پرونده ممکن است به سادگی در سایت شما وجود نداشته باشد. در این حالت ، فقط باید آن را بارگذاری کنید و مطمئن شوید که به درستی کار می کند.

از آنجا که هدف از robots.txt این است که به موتورهای جستجو بگویید چه چیزی را می توانند یا نمی توانند در سایت شما جستجو کنند ، بدیهی است که در صورت سو mis استفاده از این پرونده ، انتظار شما چیست. آن را باز کنید و به دنبال این مشکلات بگردید:

  • ربات های موتور جستجو نمی توانند سایت شما را جستجو کنند

ایجاد این خطا بسیار آسان است. هنگامی که همه ربات ها می توانند سایت شما را جستجو کنند ، فایل robots.txt شما این خطوط را دارد:

User-agent: *

Disallow:

و اگر یک علامت از وجود دارد اجازه ندهید: ربات ها هیچ کاری نمی توانند انجام دهند:

User-agent: *

Disallow: /

اگر هر دایرکتوری بعد از آن مشخص شود اجازه ندهید: /، مطمئن شوید که واقعاً نمی خواهید آنها خزیده شوند. در غیر این صورت ، ربات ها نمی توانند قسمت های سایت شما را که می خواهید در جستجو نشان داده شوند ، فهرست کنند.

  • رباتها صفحات و پوشه هایی را که نباید خزنده شوند ، می کشند
مقاله پیشنهادی  Google Test نشان دادن صفحات وب در نتایج جستجوی YouTube

این عکس مسئله ای است که در بالا توضیح داده شد. این بدان معناست که فهرست هایی که می خواهید مسدود شوید در پرونده مشخص نشده اند. با شروع یک خط درست کنید مجاز نیست: / برای هر یک از آن فهرست ها پرونده را بارگذاری مجدد کنید.

خود توضیحی.

پس از اینکه همه موارد را اصلاح کردید ، مجدداً بارگذاری کنید robots.txt.

3. مطالب تکراری

برای یافتن مشکلات مربوط به محتوای تکراری در سایت خود ، به ابزارهایی مانند Screaming Frog یا DeepCrawl نیاز دارید.

مواردی که ممکن است پیدا کنید:

  • عنوان صفحه و توضیحات متا

صفحات مختلف با نام و توصیف یکسان کاربران را گیج می کند. همه نسخه های تکراری خود را به چیزی منحصر به فرد تغییر دهید.

  • مطالب از صفحات یا سایتهای دیگر شما کپی شده است

همانند موارد فوق ، بهتر است محتوای خود را منحصر به فرد کنید. اگر به نوعی گزینه نیست ، سپس a اضافه کنید rel = ”شرعی” برچسب با URL اصلی در بخش صفحه

  • تغییرات URL های مشابه در فهرست

گاهی اوقات Google چندین صفحه یک صفحه را فهرست می کند. وقتی پارامترهایی بعد از URL آن وجود داشته باشد یا هر دو را داشته باشد ، ممکن است اتفاق بیفتد http و https نسخه ها از نسخه های ناخواسته مانند این خلاص شوید:

  • کنسول جستجوی Google> ابزارها و گزارش های قدیمی> پارامترهای URL: اینجاست که به Google یاد می دهید پارامترها را نادیده بگیرد. برای مثال، https://mysite.com؟utm_source=google متفاوت از نخواهد بود https://mysite.com.
  • 301 هدایت از URL های تکراری به آدرس های متعارف را تنظیم کنید.

4. مشکلات نمایش مطالب

همچنین ممکن است مواردی در رابطه با محتوای نمایش داده شده در سایت شما وجود داشته باشد ، مانند:

  • تصاویر شکسته
  • متن لنگر شکسته ؛
  • پرونده های جاوا اسکریپت شکسته.
  • پیوندهای خراب (و تغییر مسیرها) ؛
  • برچسب های H1-H6 شکسته یا گمشده.

این مشکلات را می توان با ابزارهای SEO مانند WebCEO پیدا کرد. به سادگی یک پروژه برای سایت خود ایجاد کنید و آن را در ابزار حسابرسی فنی اسکن کنید.

SEO-Friendly UX فنی: سایت خود را مانند Clockwork اجرا کنید

با ویرایش کد HTML در صفحات مربوطه ، این خطاها را برطرف کنید.

5. خطاهای داده ساختار یافته

افزودن داده های ساخت یافته به صفحات شما می تواند کار زیادی باشد. بنابراین ، درد واقعی وقتی است که خطاها نه تنها تلاش شما ، بلکه همچنین به نظر می رسد سایت شما در جستجو چیست.

صفحاتی را که علامت گذاری کرده اید برای خطاهای احتمالی با ابزار رایگان Google Rich Results Test آزمایش کنید.

6. HTML ، CSS و سایر خطاهای کد

وقتی محتوای شما به درستی نمایش داده نشود ، معمولاً خطاهای موجود در کد تنظیم صفحات وب شما به راحتی مشاهده می شوند. اما همیشه اینطور نیست و ممکن است اثر دیده نشود.

سایت خود را از طریق یک ابزار رایگان مانند W3C Validator اجرا کنید تا تمام مشکلات خود (HTML ، CSS ، JavaScript و غیره) را پیدا کنید و سپس صفحات متخلف را اصلاح کنید.

دوم زمان بارگذاری صفحه خود را به حداقل برسانید

سرعت بارگذاری صفحه علاوه بر اینکه یکی از فاکتورهای رتبه بندی گوگل است ، یکی از جنبه های قابل توجه تجربه کاربر است. در هسته اصلی خود ، سرعت صفحه به معنای سهولت تعامل وب سایت با سرور است.

چگونه می توانید آن را آسان تر کنید؟

1. تعداد دارایی های صفحه را به حداقل برسانید

دارایی کمتر به معنای زمان کمتری برای پردازش همه آنهاست. زیبا سازی سایت شما ممکن است جالب باشد ، اما همه هیاهوهای اضافی می توانند علیه شما کار کنند. به عنوان مثال ، سعی کنید با تم سایت که نصب می کنید ، انتخاب کنید.

2. دارایی ها را در صورت امکان ادغام کنید

زیرشاخه ای از نکته فوق. اگر دو تصویر دارید که مستقیماً پس از دیگری قرار گرفته اند ، آنها را به یک تصویر واحد تقسیم کنید. به همین ترتیب ، چندگانه .css پرونده ها را می توان به یک پرونده واحد ترکیب کرد.

3. تصاویر خود را بهینه کنید

تصاویر با کیفیت و کیفیت بالا در هر سایتی الزامی است. با این حال ، آنها نباید فضای بیشتری را از حد مورد نیاز اشغال کنند.

بدون کاهش کیفیت ، آن کیلوبایت را کوتاه کنید:

  • قالب پرونده را که کمترین اندازه را دارد ، انتخاب کنید.
  • اندازه تصاویر را تغییر دهید تا بزرگتر از حد لازم نباشد.
  • آنها را با نرم افزار یا خدمات آنلاین مانند TinyPNG فشرده کنید.

4. کد صفحه خود را بهینه کنید

بهینه سازی کد یک مهارت بسیار ارزشمند است و نه تنها در برنامه نویسی. اگر می توانید کدهای تشکیل دهنده صفحات سایت خود را ساده کنید ، این کار را انجام دهید.

5- اسکریپت های JS را در انتهای کد صفحه خود قرار دهید

بگذارید هر چیز دیگری ابتدا بارگیری شود. یک اسکریپت معیوب JS می تواند از بارگیری کل صفحه جلوگیری کند.

6. در میزبانی خوب سرمایه گذاری کنید

بهترین سرور یا CDN را که توانایی خرید آن را دارید انتخاب کنید.

7. از نرم افزار فشرده سازی استفاده کنید

به عنوان مثال ، بسیاری از سایت ها از Gzip برای فشرده سازی پرونده های خود و کاهش اندازه آنها به اندازه یک سوم استفاده می کنند.

8. از Lazy Loading استفاده کنید

وقتی در سایتی اجرا شود ، بارگیری عناصری را که در پیمایش فعلی شما نیست به تعویق می اندازد.

9. کمتر هدایت شوید

اگر تغییر مسیرهای معیوب خود را برطرف کرده باشید ، این نیز کمک خواهد کرد.

ابزارهای زیادی برای اندازه گیری سرعت بارگذاری سایت شما وجود دارد:

  • ابزارهای مرورگر داخلی مانند Chrome DevTools ’Lighthouse. توجه داشته باشید که عملکرد آنها ممکن است تحت پسوندهای فعال مرورگر شما باشد.
  • Google PageSpeed ​​Insights.
  • ابزار SEO پرداخت شده. آنها سرعت بارگیری شما را اندازه می گیرند و نکاتی برای افزایش آن ارائه دهید. به عنوان مثال ، آنچه در ابزار سرعت صفحه WebCEO مشاهده خواهید کرد:

SEO SEO-Friendly UX: سایت خود را مانند Clockwork اجرا کنید

III سایت خود را برای موبایل بهینه کنید

تفاوت تجربه کاربر بین سیستم عامل های مختلف را فراموش نکنیم. رایانه های شخصی و تلفن های هوشمند رقیب اصلی برای بازدید آنلاین هستند ، تقریباً به دو نیم تقسیم می شوند.

بهینه سازی سایت شما برای این دو غول باعث می شود که استفاده در انواع دیگر دستگاه ها نیز خوب باشد ، بنابراین ساختن سایت برای تلفن همراه مناسب برای هر نوع هدفی کافی است.

نکات اصلی بهینه سازی تلفن همراه عبارتند از:

  • زمان بارگذاری صفحه
  • طراحی تعاملی؛
  • تصاویر بهینه شده
  • بدون پنجره های بازدارنده محتوا ؛
  • محتوای پشتیبانی نشده

ما قبلاً توضیح داده ایم که چگونه سرعت بارگذاری سایت شما را به حداکثر برسانیم. اگر این کار را انجام داده باشید ، بیشتر SEO فنی خود را برای دستگاه های تلفن همراه به پایان رسانده اید.

همین امر در مورد بهینه سازی تصویر وجود دارد – با این تفاوت که شما همچنین باید بدون بزرگنمایی در صفحه های کوچک تلفن همراه آنها را به راحتی تشخیص دهید.

پرهیز از محتوای بدون پشتیبانی می تواند مشکل باشد ، زیرا شما را از شناخت آن نوع محتوا می طلبد. به عنوان مثال ، Flash سالهاست که بدترین متخلف بوده است. خوشبختانه ، سرانجام Adobe قصد دارد آن را بازنشسته کند. در آینده چنین اخباری را زیر نظر داشته باشید تا بدانید چه موقع چیزی را در سایت خود قراضه یا جایگزین کنید.

همانطور که برای طراحی پاسخگو ، این عناصر سایت را به طور خودکار مرتب می کند تا در یک صفحه از هر اندازه قرار گیرد در حالی که مشاهده آنها آسان است. مثل این:

SEO-Friendly UX فنی: سایت خود را مانند Clockwork اجرا کنید

(منبع تصویر: Gratzer Graphics)

اگر هنگام ساخت سایت خود از چارچوبی مانند Bootstrap استفاده کنید ، به طور خودکار پاسخگو خواهد بود. یا اینکه خودتان می توانید این کار را انجام دهید.

  • این کد را در اضافه کنید بخش در سایت شما:
  • افزودن حداکثر عرض ویژگی تصاویر و فیلم های خود را در کد HTML خود داشته باشید. مثال:
”Product”style="max-width:100%; height:auto;">
  • اندازه قلم ها را در سایت خود تنظیم کنید vw واحدها:

style="font-size:12vw">Lorem ipsum dolor sit amet

پس از افزودن این موارد به سایت خود ، آن را در دستگاه های واقعی یا با سرویسی مانند پاسخگو هستم آزمایش کنید؟

برای دریافت تجزیه و تحلیل دقیق UX تلفن همراه خود با پیشنهاداتی برای حل مشکلات ، سایت خود را با ابزاری مانند Mobile Optimization WebCEO اسکن کنید.

SEO-Friendly UX فنی: سایت خود را مانند Clockwork اجرا کنید

حرف آخر

ساخت وب سایت های کاربر پسند نیاز به درک عمیق نیازهای مخاطبان شما دارد.

سپس سایت خود را به خوبی کار می کنید و همزمان ساده می کنید – دو ویژگی که به راحتی سازگار نیستند.

سرانجام ، شما از ابزارهای لازم برای ادامه کار سایت خود مانند یک ماشین روغن کاری شده استفاده می کنید.

اما همه این تلاش ها وقتی نتیجه می دهد که کاربران شما به صورت عادی تبدیل شوند.

بیایید کار شما را با استفاده از ابزارهایی برای بهبود تجربه کاربری خود در دو جبهه: فنی و سئو ، آسان کنیم. سایت خود را اسکن کنید و ببینید در حال حاضر برای کمک به کاربران خود چه کاری می توانید انجام دهید.