سئو چیست و چگونه کار می کند

جستجوگرها ، HTTPS ، PBN ، KPI.

اینها فقط چند اصطلاح صنعت است که متخصصان سئو هر روز از آنها استفاده می کنند.

با این وجود اگر صاحب مشاغل کوچک یا تازه وارد این صنعت هستید ، نمی توانید بگویید این کلمات اختصاری چیست.

و ممکن است پرسیدن ترسناک باشد.

بنابراین ، در جهان چه است سئو؟ همه اینها یعنی چه؟

نگران نباش من به شما کمک می کنم به زبان SEO مسلط باشید.

این پست هر آنچه راجع به سئو می دانم را شامل خواهد شد. خوب ، حداقل همه چیزهایی که می توانم در 2000 یا حدوداً این کلمات جای دهم.

به هر حال سئو چیست؟

SEO مخفف بهینه سازی موتور جستجو است.

در هسته اصلی خود ، SEO فرآیند ایجاد رتبه در سایت شما در Google است که هر کس “پتو بوریتو” را تایپ کند (یا هر آنچه را که می فروشید ، تبلیغ می کنید یا درباره آن صحبت می کنید) در Google قرار دارد.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

هرچه رتبه سایت شما بالاتر باشد ، کسب و کار شما بیشتر به چشم می آید و به احتمال زیاد کسب و کار شما بازدید و فروش بیشتری ایجاد می کند.

اگرچه تازه شروع به کار در سئو کرده اید ، ممکن است کمی گم شوید.

تعداد زیادی سایت ، کتاب ، راهنما وجود دارد (ما حتی یکی از آنها را در اینجا در موتور جستجوگر ژورنال نوشتیم) – و ممکن است دریابید که بیشتر این منابع اطلاعات متناقضی را ارائه می دهند.

بخشی از دلایل سرخوردگی سئو در بسیاری از افراد تغییر مداوم آن است.

چرا؟ زیرا وقتی بازاریاب ها دندان های خود را درگیر یک “استراتژی” جدید می کنند ، دوست دارند آن را در زمین اجرا کنند.

اساساً ، به همین دلیل است که نمی توانیم چیزهای خوبی داشته باشیم.

همچنین این واقعیت وجود دارد که Google دائماً الگوریتم خود را به روز می کند.

سئو نبردی پایان ناپذیر برای جلب توجه بیشتر به وب سایت شما و متقاعد کردن Google است که سایت شما ارزش ارسال جستجوگرها را دارد.

س Topالات برتر SEO شما پاسخ داده شده است

بنابراین چه چیزی مهم است که صحبت از سئو می شود؟

  • آیا همه چیز در مورد پیوندها است؟
  • آیا ساختار URL وجود دارد واقعاً موضوع؟
  • به هر حال دقیقاً توصیف متا چیست؟
  • آیا لازم است یک پست 2000 کلمه ای در وبلاگ را چهار بار در روز جبران کنید؟

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

قبل از اینکه به جنبه های فنی بیشتر SEO بپردازم ، می خواهم به سوالات پرسیده شده در مورد SEO پاسخ دهم.

آیا SEO مرده است؟

آره. کاملاً مرده است

مشاغل ما تمام شده است. الان باید ترک کنی

شوخی می کنم ، بیشتر

من استدلال می کنم که SEO دائماً در حال از بین رفتن است. مثل بیل موری در Groundhog Day فکر کنید.

همانطور که استراتژیهایی که ما آنها را می شناسیم و آنها را دوست داریم ، جایگزین استراتژیهای جدیدتر و م moreثرتر می شوند ، بهترین روشهای SEO می میرند و روشهای جدید دوباره متولد می شوند.

بنابراین گرچه نمرده است ، SEO همیشه در حال تغییر است. اگر می خواهید در SEO موفق شوید ، باید مایل باشید که با مشت ها رول کنید.

مهمترین عامل SEO چیست؟

هیچ عامل SEO طلایی وجود ندارد که از همه عوامل بالاتر باشد.

یکی از رایج ترین پاسخ هایی که در سئو می گیرید این است: “خوب ، بستگی دارد …”

این ممکن است ناامید کننده باشد ، اما واقعیت است.

  • آیا پیوندها مهم هستند؟ آره.
  • آیا برای رتبه بندی باید پیوندهایی داشته باشید؟ احتمالاً ، اما نه لزوماً.
  • آیا طول مطالب مهم است؟ بله ، اما یک پست طولانی تند و زننده از یک پست کوتاه و شگفت انگیز پیشی نخواهد گرفت.

من می توانم ادامه دهم ، اما فکر می کنم شما موضوع را فهمیدید.

مقاله پیشنهادی  راهنمای گام به گام برنده شدن در بازاریابی محتوای هدایت شده توسط محصول

چه مدت طول می کشد؟

خب، بستگی دارد. (متاسف!)

فقط Google دقیقاً می داند که الگوریتم آن چگونه کار می کند.

آنها به روزرسانی می کنند و چند لیست مهمترین عوامل رتبه بندی وجود دارد.

واقعیت این است که سئو به همان اندازه که طول می کشد – بسته به استراتژی شما ، ممکن است هفته ها یا حتی ماه ها باشد. اگر شخص دیگری کارهای کمی بهتر انجام دهد ، ممکن است از بالای SERP ها سر بزنید.

چه تفاوتی بین سئو داخلی و سئو خارج از صفحه وجود دارد؟

سئو در صفحه به تغییراتی که شما در سایتی متعلق به خود ایجاد می کنید و بر سئو تأثیر می گذارد اطلاق می شود.

به عنوان مثال ، افزودن نقشه سایت XML برای افزایش SEO شما. SEO خارج از صفحه به استراتژی های SEO اشاره دارد که در وب سایت شما اتفاق می افتد ، مانند ایجاد لینک به محتوای ستون.

لینک سازی سخت است – آیا نمی توانم فقط لینک بخرم؟

شما می توانید همچنین می توانید دست خود را از طریق مخلوط کن عبور دهید – کسی قصد ندارد شما را متوقف کند. اما این یک استراتژی SEO بی اثر است.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

به جای خرید پیوند ، توصیه می کنم اینجا را با راهنمای ساخت و دستیابی به پیوندها شروع کنید.

فاکتورهای SEO که امروز و فراتر از آن حاکم هستند

اکنون که اصول آن را بیان کردیم ، شما آماده اید که دستان خود را کثیف کنید.

در زیر ، تعدادی از مهمترین عوامل SEO را بیان خواهیم کرد.

بخاطر داشته باشید که روند SEO به طور مداوم تغییر می کند و آنچه اکنون کار می کند ممکن است طی چند ماه کارساز نباشد.

محتوای مرتبط و بهینه شده هر بار برنده می شود

تعداد زیادی فاکتور فنی SEO وجود دارد – ساختار سایت ، متن لنگر ، ساختار URL و موارد دیگر.

این جزئیات مهم هستند اما ستون فقرات SEO محتوای با کیفیت و بهینه شده است. اگر این کار را درست انجام دهید ، بقیه سئو سایت بسیار راحت تر خواهد بود.

اگر می خواهید اولین صفحه را در Google کرک کنید ، به محتوای مناسب و بهینه سازی شده ای نیاز دارید که لینک بدست آورد.

منظور ما از محتوای با کیفیت بالا چیست؟

در اینجا چند نکته وجود دارد که باید هنگام تولید محتوا به خاطر بسپارید:

  • کلمات کلیدی هنوز مهم هستند ، اما زمینه اهمیت بیشتری دارد. خزنده های Google اکنون زمینه را تجزیه و تحلیل می کنند و به دنبال کلمات کلیدی ثانویه مرتبط با هدف جستجو هستند.
  • عناوین واضح و واژه کلیدی ، توضیحات متا ، ویژگی های alt ، برچسب های H1 و URL ها را در آن بگنجانید. این عوامل به گوگل می گویند که سایت شما مرتبط است و به آن در رتبه بندی کمک می کند.
  • طول مهم است ، اما ارتباط بیشتر مهم است. گوگل می گوید: “مقدار محتوای لازم برای رضایت بخشیدن به صفحه به موضوع و هدف صفحه بستگی دارد.”

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

به طور خلاصه ، اطمینان حاصل کنید که تمام محتوایی که تولید می کنید ابتدا برای انسان نوشته شده و برای گوگل دوم بهینه شده است.

مسائل فراداده

متادیتا عنوان و خطوط متنی است که در صفحه نتایج جستجو نشان داده می شود.

به عنوان مثال ، اگر “کسی شوهر کارول باسکین را کشت” از گوگل استفاده کنید ، این فراداده ای است که مشاهده خواهید کرد:

فراداده به کاربر می گوید اگر روی صفحه کلیک کند ، انتظار دارد که چه چیزی را پیدا کند.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

بهینه سازی فراداده شما بسیار ساده است:

  • کلمات کلیدی مرتبط ، اما نه تکراری ، را در عنوان و توضیحات ذکر کنید.
  • آن را کوتاه اما نه خیلی کوتاه نگه دارید. Google توضیحات متا را در حدود 160 نویسه قطع می کند ، بنابراین کمتر از این هدف داشته باشید.
  • روشن و مختصر باشد ، بنابراین کاربران می دانند چه انتظاری دارند.
مقاله پیشنهادی  چگونه سهم صدا را در چندین شهر اندازه گیری کنیم

فراداده را به عنوان تبلیغات محتوای خود در نظر بگیرید.

چرا کاربران باید کلیک کنند؟ چه چیزی می توانید به آنها بگویید؟

برای تشویق کلیک ها از متا استفاده کنید ، این امر باعث ایجاد ترافیک می شود که منجر به بازدید بیشتر می شود.

پیوندها مهم هستند ، اما …

تا زمانی که Google وجود داشته باشد ، پیوندها از جنبه های مهم SEO هستند.

اساساً ، پیوندها به عنوان “رأی” به Google گفته می شوند که سایت های دیگر فکر می کنند محتوای شما مفید و مرتبط است.

هرچه پیوندهای با کیفیت و مرتبط بیشتری کسب کنید ، سایت شما از نظر اصطلاحات کلیدی مرتبط رتبه بالاتری خواهد داشت.

به طور خلاصه ، پیوندها هنوز برای سئو اساسی هستند.

اما کیفیت بیش از کمیت اهمیت دارد.

اگر به عنوان بخشی از تلاش های خود در زمینه SEO در ساخت پیوند سرمایه گذاری می کنید ، پیوندهایی را از وب سایت های پرمخاطب و پربازدید هدف قرار دهید.

تجربه کاربر (UX) رتبه بندی تأثیرات

تجربه کاربر (UX) نقش مهمی در رتبه بندی وب سایت شما در Google دارد.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

با این حال ، تجربه کاربر به عوامل مختلفی مانند زیرساخت سایت و چیدمان ، محتوا و موارد دیگر بستگی دارد که اندازه گیری آن را دشوار می کند.

اگر می خواهید در SEO پیروز شوید ، UX باید از اولویت های اصلی باشد.

در اینجا چند بهترین روش برای دنبال کردن وجود دارد:

  • اطمینان حاصل کنید که زمان حضور در صفحه و CTR زیاد است و نرخ گزاف گویی پایین است. این سیگنال ها عوامل رتبه بندی مستقیم نیستند ، اما بهینه سازی سایت شما برای تعامل بالا می تواند به طور غیرمستقیم کمک کند. کاربران خوشحال ، گوگل مبارک.
  • پیمایش سایت خود را آسان کنید. مسیریابی وب سایت خود را بهبود ببخشید تا مطمئن شوید کاربران به سرعت Google گفته است Way می تواند صفحه ای را که به دنبال آن هستند پیدا کند. رویکرد “ساده تر ، بهتر” در اینجا کاملاً کار می کند. نوارهای پیمایش ، منوهای کشویی ، پیوندهای داخلی و جستجوی سایت به شما کمک می کند.
  • سرعت سایت بسیار مهم است. در دنیای ایده آل ، سایت شما باید در کمتر از 2 ثانیه بارگیری شود. فشرده سازی تصویر ، بهینه سازی کد و ساختار و سرورهای سریعتر به شما کمک می کنند. با ابزار PageSpeed ​​Insights Google شروع کنید تا ببینید در کجا ایستاده اید.

با هوشمندتر شدن گوگل ، UX احتمالاً در آینده حتی از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد شد.

بنابراین زمان آن فرا رسیده است که اصول اولیه را فرا بگیرید و بهترین روش ها را در سایت خود پیاده سازی کنید.

تلفن همراه بیشتر از قبل اهمیت دارد

در سال 2018 ، Google به نمایه سازی اولین موبایل منتقل شد ، به این معنی که موتور جستجو از نسخه های موبایل سایت شما برای رتبه بندی سایت های شما در نتایج خود استفاده می کند.

اقدام Google منطقی است زیرا بیش از 50٪ از ترافیک در سراسر جهان از یک دستگاه تلفن همراه ایجاد می شود.

این برای SEO چیست؟

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

اول ، گوگل پیشنهاد می کند در طراحی پاسخگو سرمایه گذاری کنید. شما باید محتوای خود را در بین دسک تاپ و دستگاه های تلفن همراه سازگار کنید و اطمینان حاصل کنید که سایت شما سریع در تلفن همراه و دسک تاپ بارگیری می شود.

به طور خلاصه ، شما باید بازی تلفن همراه یا سایت خود را ارتقا دهید تا در پایین نتایج جستجوی Google لم دهید.

جستجوی صوتی را نادیده نگیرید

وقتی صحبت از صدا می شود ، اطلاعات متناقض زیادی وجود دارد.

گوگل گفت ، بازگشت به سال 2016 ، جستجوی صوتی حدود 20٪ از کل جستجوهای انجام شده در برنامه Google را تشکیل می دهد.

امروز بیش از یک چهارم کل آمریکایی ها بلندگوی هوشمند دارند. با این وجود 72٪ از بازاریابان برنامه ای برای بهینه سازی برای جستجوی صوتی ندارند.

آیا جستجوی صوتی مهم است؟ دارد

مقاله پیشنهادی  چگونه مشتری های مناسب را برای آژانس جستجوگر خود انتخاب کنیم و از افراد مسموم خودداری کنیم

جستجوی صوتی در حال افزایش محبوبیت است و احتمالاً همچنان ادامه خواهد داشت. این نباید اولویت شماره 1 SEO شما باشد ، اما شروع بهینه سازی برای جستجوی گفتاری منطقی است.

به همین دلیل است:

بیشتر استراتژی های بهینه سازی جستجوی صوتی برای جستجوی معنایی نیز منطقی است.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

در اینجا چند مرحله برای کمک به بهینه سازی سایت خود برای جستجوی صوتی آورده شده است:

در حال حاضر بهینه سازی جستجوی صوتی امری ضروری نیست ، اما بهینه سازی های جستجوی صوتی برای Google به طور کلی معنا پیدا می کند و ممکن است در آینده به شما کمک کند.

3 نکته برای موفقیت واقعی در سئو

دو نوع مشاوره در زمینه SEO وجود دارد – موارد فنی که در بالا به آنها اشاره کردم و سپس اصول اصلی سئو وجود دارد. موارد فنی تغییر خواهد کرد ، اما این نکات مربوط به جستجوگرها آزمون زمان را تحمل می کنند.

اگر به نظر سایه بیفتد ، احتمالاً شما را می سوزاند

شاید در مورد سئو کلاه سیاه ، کلاه سفید و کلاه خاکستری چیزی شنیده باشید.

SEO کلاه سیاه به روشی گفته می شود که کاملاً خلاف شرایط خدمات Google است. مانند ساختن 10 سایت و بهم پیوند دادن آنها برای اینکه Google فکر کند سایت های بیت کوین تند و زننده شما قانونی است.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

اینجاست که مخفف اختصار PBN وارد عمل می شود.

سپس یک کلاه خاکستری وجود دارد که ممکن است از نظر فنی اشتباه نباشد اما یک خط نازک (خاکستری) را طی می کند.

کلاه سفید بالای صفحه است ، کاملاً قانونی است. با این حال ، برخی متقاعد کننده استدلال کرده اند که کلاه سفید دیگر واقعاً چیز دیگری نیست.

بسیاری از طرفداران SEO در خط کلاه خاکستری قدم می گذارند. و بسیاری از آنها سوخته می شوند.

اگر می خواهید در سئو موفق شوید ، باید کارها را به روش صحیح انجام دهید.

اگر چیزی احساس خستگی کرد – مانند خرید یا فروش پیوند – احتمالاً شما را سوزانده و سایت شما را اژدر می کند.

به من اعتماد کن. ارزش این خطر طولانی مدت را ندارد.

کارشناسان واقعی را بخوانید

بسیاری از “متخصصان” جستجوگرها وجود دارد.

برخی از آنها ادعا می کنند شما را به صفحه بالای Google “تضمین شده!” دیگران در واقع سئو نمی کنند ، اما در مورد آن بسیار می نویسند.

کارشناسان واقعی SEO را دنبال کنید و با دانه نمک به توصیه دیگران بپردازید.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

آنچه برای یک سایت تجارت الکترونیکی در فناوری کار می کند لزوماً برای فروشگاه لوازم رستوران کار نخواهد کرد.

به مواردی که Google مستقیماً از طرف افرادی مانند اینها می آید توجه کنید جان مولر و گری ایلیس.

آزمایش ، آزمایش و آزمایش مجدد

SEO به معنای این است که بر اساس چشم انداز منحصر به فرد شما ، چه چیزی برای سایت شما در صنعت شما مفید است.

تنها راه برای فهمیدن این آزمایش ، آزمایش است – و به طور مداوم به آزمایش ادامه دهید.

بخاطر بسپارید ، اگر آخرین به روزرسانی الگوریتم Google چیزهایی را تغییر دهد یا اگر رقیب شما کار جدیدی انجام دهد ، ممکن است همه کارهای شما هدر برود.

آزمایش بخشی ابدی از هر استراتژی موفقیت آمیز SEO است.

نتیجه

SEO همیشه در حال پیشرفت است.

هر متخصص SEO دوست دارد فرمول جادویی را پیدا کند که سایت های خود را به بالای SERP ها حمل می کند و آنها را برای همیشه در آنجا نگه دارد.

متأسفانه ، SEO به این روش کار نمی کند.

قوانین و بهترین شیوه ها وجود دارد ، اما هسته اصلی سئو در مورد این است که بفهمیم چه چیزی برای سایت یا مشتری شما مفید است و سپس با توقف کار ، آن را تغییر دهید.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

توصیه نهایی من این است:

  • رقبا را از نزدیک زیر نظر داشته باشید.
  • بهترین روش ها را دنبال کنید.
  • تست.

اعتبار ویژه تصویر: پائولو بوبیتا