راهنمای مبتدی در استودیوی Google Data

به نظر می رسد گزارشگری هرگز کار آسانی نیست.

در حقیقت ، اکثر بازاریاب ها فقط با فکر کردن به آن دست می زنند.

همانطور که مشتریان همچنان به رشد خود ادامه می دهند ، پیچیدگی نیازهای گزارشگری آنها نیز افزایش می یابد.

اگر چیزی شبیه من هستید ، احتمالاً از صرف ساعتها به روز کردن همان صفحه گسترده هر ماه خسته شده اید.

بعضی اوقات ، زمان بیشتری صرف می شود تا یک گزارش تهیه کنید تا تهیه گزارش بینش واقعی

هنگامی که این اتفاق می افتد ، با گذراندن وقت بیشتر در انجام “انجام” و تجزیه و تحلیل زمان کمتری ، به مشتری خود دچار مشکل می شویم.

باید راه بهتری وجود داشته باشد ، درست است؟

گزارش داده Google Studio را وارد کنید.

Google Data Studio چیست؟

در ابتدا در اواسط سال 2016 بتا معرفی شد ، Google Data Studio یک ابزار تجسم رایگان داده است.

Google Data Studio همه منابع داده شما را در یک تجربه گزارش همگام سازی می کند.

این کاربران را قادر می سازد داشبورد آموزنده و بصری ایجاد کنند که تفسیر ، اشتراک گذاری و سفارشی سازی آسان باشد.

Google Data Studio از سال 2018 از بتا خارج شده است ، به این معنی که هر کاربر می تواند به قابلیت های همهجانبه خود دسترسی داشته باشد.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

مزایای برتر استودیوی Google Data

در اینجا برخی از مزایای اصلی پلتفرم Google Data Studio آمده است:

  • رایگان برای استفاده (نمی توانم این را بزنم ، درست است؟)
  • به (تقریباً) به هر منبع داده وصل شوید. (به Google ، Bing ، Facebook ، LinkedIn و غیره فکر کنید)
    • احتیاطی با ویژگیهای اتصال خارج از Google به یک اتصال دهنده شخص ثالث نیاز دارد. به طور معمول ، این ها با هزینه های ماهانه همراه هستند (اما بهای خوبی دارند) برای مرجع ، ما از Supermetrics برای جمع آوری سایر داده های سیستم عامل استفاده می کنیم.
  • کاملاً قابل تنظیم – امکان تغییر گزارش برای نیازهای هر مشتری.
  • سازگار و بر روی برند.
  • ادغام داده های زمان واقعی.
  • در هر ماه با کشیدن گزارش ها ، زمان صرفه جویی می شود – به این معنی که باید روی بینش های عملی تمرکز کنید.

قانع شده اید که به Google Data Studio یکبار دیگر امتحان کنید؟

عالی!

بیایید به اصول شیرجه بزنیم.

شروع به کار با Google Data Studio

چند بخش اصلی برای اطمینان از موفقیت گزارش اول Google Data Studio شما وجود دارد. این شامل:

  • انتخاب یک الگوی.
  • اتصال به منابع داده
  • انتخاب معیارهای مهم.
  • به اشتراک گذاری گزارش

قالب ها

اولین کاری که باید انجام شود انتخاب یک الگوی است.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

Google Data Studio الگوهای مختلفی را برای شروع کار ارائه می دهد.

اگر تازه وارد Data Studio هستید ، مهم است که الگویی را بر اساس نوع داده به تصویر کشیده شده انتخاب کنید.

راهنمای مبتدی & # 8217؛ s به Google Data Studio

با هر الگویی ، شما می توانید موارد و فونت ها را برای ایجاد یک گزارش سازگارتر تنظیم کنید.

زیبایی این گزارشات این است که می توان چندین صفحه اضافه کرد.

احساس نمی کنید که کل داستان بازاریابی شما باید در یک صفحه نشان داده شود!

مقاله پیشنهادی  نحوه ایجاد س FAالات متداول با کیفیت و طرحواره FAQ صفحه به صورت خودکار با پایتون

دوست دارم با یک گزارش خالی شروع کنم. این یک بوم باز به من می دهد تا داستان داده ای را که باید به آنها گفته شود را ترسیم کنم.

هر مشتری نیازهای متفاوتی دارد و گزارشگری آنها نباید متفاوت باشد.

کارآمدترین مسیری که ما به عنوان آژانس پیدا کرده ایم ایجاد الگوهای اختصاصی برای SEO ، PPC و پرداخت اجتماعی است.

با استفاده از آنهایی که به عنوان یک استاندارد هستند ، می توانیم بر اساس نیازهای مشتری ، به راحتی آنها را ببندیم.

اضافه کردن منابع داده

اتصال منابع داده برای ساخت گزارش موفقیت آمیز مهم است!

اتصالات بی پایان در Google Data Studio موجود است.

راهنمای مبتدی & # 8217؛ s برای Google Data Studio

با استفاده از کانکتورها ، کارهای دستی را می گیرد و همه داده ها را برای شما همگام می کند!

می توانید در ابتدای گزارش گزارش ، منابع داده را اضافه کنید یا بعداً آنها را اضافه کنید.

با کلیک روی “افزودن داده” در نوار ابزار ، می توان آنها را یافت.

راهنمای مبتدی & # 8217؛ s برای Google Data Studio

همانطور که گفته شد ، بسیاری از اتصالات شخص ثالث وجود دارند که می توانند داده های اضافی مانند داده های اجتماعی یا CRM را جمع کنند.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

تنها کانکتورهای نزولی شخص ثالث که من پیدا کردم عبارتند از:

  • هزینه های اضافی.
  • می تواند گزارش ها را کند کند.
  • اندازه گیری ها گاهی اوقات کاهش می یابد ، به این معنی که مهم است که در بالای هرگونه تغییر در گزارش خود بمانید و معیارها را در صورت لزوم بازسازی کنید.

انتخاب معیارهایی که اهمیت دارد

صحبت از معیارها – آنها مهم هستند

بگذارید واقعیت داشته باشیم ، بدترین وضعیت وقتی مشتری گزارش می دهد و یک داده کامل را می بیند گزارش ها را باز می کند.

در حالی که Google Data Studio کاملاً قابل تنظیم است ، این بدان معنی نیست که ما باید تمام معیارهای موجود را نشان دهیم.

آیا مشتری شما به ROAS اهمیت می دهد؟ حتما معیارهایی مانند هزینه و درآمد را درج کنید.

درباره کلی آگاهی از برند چطور؟ شامل معیارهای پیش کلیک مانند برداشت ، کلیک ، CTR ، میزان مشاهده و غیره.

با انتقال معیارها و بینش های مناسب بر اساس اهداف ، به مشتری نشان می دهد که به آنها گوش می دهید. برنده برای همه!

گزارش های اشتراک گذاری

هنگامی که آماده اشتراک گذاری گزارش با مشتری هستید ، حتماً تنظیمات را مرور کنید.

گزینه های زیر برای اشتراک گذاری در دسترس است:

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

  • دعوت از طریق ایمیل (کاربر باید یک حساب Google مرتبط با ایمیل داشته باشد).
    • کاربران می توانند مجوزهای “مشاهده” یا “ویرایش” را تنظیم کنند.
  • هرکسی که پیوند گزارش را دارد می تواند مشاهده کند.

یکی دیگر از ویژگیهای جالب Google که پس از بیرون آمدن سیستم عامل از بتا ، گزینه هایی برای محدود کردن اشتراک در گزینه های زیر بود:

  • از تغییر دسترسی ویرایشگران و افزودن افراد جدید جلوگیری کنید
  • بارگیری ، چاپ و کپی کردن را برای بینندگان غیرفعال کنید

راهنمای مبتدی & # 8217؛ s برای Google Data Studio

به عنوان یک آژانس ، ما به طور معمول آن صندوق ها را بررسی می کنیم.

مقاله پیشنهادی  چگونه می توان از نقشه های heatmart استفاده کرد تا استراتژی SEO خود را به سطح بعدی برسانید

با انجام این کار ، به ما امکان می دهد کنترل تنظیمات گزارش و یکپارچگی تغییرات گزارش را حفظ کنیم.

نحوه ساخت و ویرایش گزارش

اکنون که مقدمات پوشش داده شده است ، وقت آن رسیده که اولین گزارش خود را بسازید!

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

می توانید قاب زمانی هر داشبورد را بصورت جداگانه و یا در سطح گزارش دیکته کنید.

بعداً عمیق تر می شویم.

انتخاب تصاویر مناسب

اولین قدم انتخاب تجسم داده هایی است که می خواهید از آنها استفاده کنید.

با پیمایش در نوار ابزار به “درج” ، می توانید از یک انتخاب گسترده انتخاب کنید.

این موارد شامل (اما به آنها محدود نمی شود):

  • سری زمانی
  • نمودار میله ای
  • نمودار دایره ای
  • جداول
  • امتیازات

راهنمای مبتدی & # 8217؛ s به Google Data Studio

بیایید این الگوی Google Ads را مرور کنیم.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

من چهار بخش زیر را برچسب گذاری کرده ام تا بگویم اینها چیست و چگونه می توان از آنها استفاده کردم.

راهنمای مبتدی & # 8217؛ s برای Google Data Studio

1. امتیاز دهی

این داده یک متریک واحد را که از یک منبع داده گرفته شده است ، به تصویر می کشد.

براساس منبع ، شما قادر به انتخاب گزینه های بسیاری هستید.

در این حالت ، قالب سه معیار مختلف کارت امتیازی را نشان می دهد:

معیارهای کارت امتیازی فوق نیز تغییرات مقایسه ای را نشان می دهد.

این گزینه ای است که می توانید آن را گنجانده یا از آن استفاده کنید.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

دوباره ، شخصی سازی برای برنده!

2. سری زمانی

تجسم در اینجا تغییر در Clicks و CTR را در یک بازه زمانی مشخص نشان می دهد.

3. جدول

این یک تجسم رایج است که در داشبوردهای گزارشگری استفاده می شود.

جداول به شما امکان می دهد تا به کمپین ها ، گروه های تبلیغاتی و غیره بروید و معیارهای نشان داده شده در جدول را سفارشی کنید.

4. نمودار پای

تجسم نمودار پایانه یکی دیگر از ابزارهای عالی برای نشان دادن مقایسه بین نقاط داده است.

در این مثال از سه نمودار پای مختلف برای نشان دادن تفاوت در کلیک ، هزینه و تبدیل استفاده شده است.

با تمام این ویژگی ها ، شما می توانید ظاهر کلی گزارش را سفارشی کنید.

ویرایش قالب های داده

امکان انتخاب نگاه و احساس یک گزارش ، یک تغییر دهنده بازی برای مشتریان است.

این یک حس قوام در یک سازمان را ایجاد می کند.

برای ویرایش قالب و سبک یک تجسم ، باید نمودار (یا کارت امتیازی ، جدول و غیره) انتخاب شود.

صفحه ویرایش Google Data Studio در سمت راست است.

راهنمای مبتدی & # 8217؛ s برای Google Data Studio

در این مثال ، “میانگین” را انتخاب کرده ام. کارت امتیازی CPC. “سبک” در سمت راست انتخاب شده است.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

چند روش برای شخصی سازی این کارت امتیازی شامل موارد زیر است:

  • قلم و رنگ پس زمینه.
  • تغییر رنگهای متریک
  • بالشتک متن برای تراز کردن یا چپ ، وسط ،
  • یا راست.

نکته طرفدار: اگر می خواهید همه کارتهای امتیازی را یکباره تغییر دهید ، به سادگی همه را همزمان انتخاب کنید.

تغییرات سبک برای همه موارد اعمال می شود. وقت پس انداز دیگر!

افزودن فیلترهای گزارش

یک روش کارآمد برای گروه بندی چندین تصویر با هم با اضافه کردن فیلترهای گزارش و صفحه است.

مقاله پیشنهادی  نحوه اجرای ممیزی فانوس دریایی خودکار بر روی تغییرات وردپرس

به عنوان مثال ، اگر می خواستید هنگام ویرایش محدوده تاریخ ، تمام جدول ها و نمودارها تغییر کنند ، می توانید یک نماد Date Range اضافه کنید و آن را روی “گزارش سطح” تنظیم کنید.

این بدان معناست که اگر این گزارش از چند صفحه تشکیل شده باشد ، هر زمان که محدوده تاریخ به روز شود ، همه به روزرسانی های داده های نمودار در کنار آن قرار دارند.

اگر می خواهید به عملکرد دستگاه Type شیرجه بزنید ، یک فیلتر برای آن وجود دارد!

به سادگی به حرکت کنید درج> کنترل فیلتر و بعد “دستگاه” را به عنوان فیلتر خود اضافه کنید.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

راهنمای مبتدی & # 8217؛ s برای Google Data Studio

در مورد بررسی داده ها بر اساس نوع شبکه جستجو ، نمایش یا YouTube چطور؟

شما آن را گرفتید – برای آن یک فیلتر وجود دارد.

در این حالت ، هنگام افزودن فیلتر ، به سادگی “نوع کانال تبلیغاتی” را به عنوان بعد خود انتخاب کنید.

مثال استفاده از موارد

اکنون پلتفرم و نحوه شخصی سازی هر تجسم را متناسب با نیاز گزارش مشاهده کرده اید.

بگذارید چند مورد استفاده برای داشبوردهای معمولی را مرور کنیم.

بررسی اجمالی ترافیک وب سایت

داشبورد مشترک برای استفاده با مشتریها ، صفحه نمای کلی ترافیک است.

این که آیا شما فقط در فضای PPC یا SEO با آنها کار می کنید ، مهم است که نبض خود را در مورد سطح بالای سلامت وب سایت حفظ کنید.

با بررسی میزان ترافیک وب سایت در سطح بالایی ، می تواند بینش های دیگری را ارائه دهد که شاید متوجه نشده باشید.

مثال زیر داشبوردی است که با چندین عنصر تصویری ایجاد شده است.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

این به ما کمک می کند تا موارد زیر را برقرار کنیم:

  • ترافیک کلی بالا یا پایین.
  • روند تبدیل
  • گرایش رفتار کاربر (زمان در سایت و غیره).
  • ترافیک و تبدیل به نوع دستگاه.

راهنمای مبتدی & # 8217؛ s به Google Data Studio

تصاویر ساده می توانند در قصه‌گویی خیلی پیش بروند.

عملکرد کمپین PPC

در سطح بالایی ، این الگوی Google Ads با کارآیی برجسته آنچه مهمترین مشتری است را به تصویر می کشد.

راهنمای مبتدی & # 8217؛ s برای Google Data Studio

گزارش شرایط جستجو

ما دوست داریم تا با مشتری خود رفتارهای عمیقی را در رفتار کاربر فرو ببریم.

راهی برای به اشتراک گذاشتن این اطلاعات با آنها ، نشان دادن گزارش اصطلاح جستجو است.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

درک مشتری مفید بوده است چگونه یک کاربر در حال جستجو برای ایجاد تبلیغات است.

همچنین می تواند به شناسایی هرگونه شکاف احتمالی برای پیام رسانی ، بازاریابی محصول و غیره کمک کند.

راهنمای مبتدی & # 8217؛ s برای Google Data Studio

تهیه گزارش سفارشی کار کوچکی نیست.

تنظیم اولیه می تواند زمانبر باشد ، اما نتیجه نهایی ارزش تلاش را دارد.

اکنون با Google Data Studio Now شروع به کار کنید

امیدوارم این معرفی در Google Data Studio این امکان را به شما دهد که در ایجاد گزارشهای شخصی برای مشتریان و مارک های خود اطمینان بیشتری داشته باشید.

منابع بیشتر:

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر


اعتبار تصویر

تمام تصاویر گرفته شده توسط نویسنده ، آگوست 2020