داده های ساختاری توضیح داده شده برای مبتدیان: یک راهنمای ساده

این مقدمه ای است بر داده های ساختار یافته Schema.org که توضیح می دهد داده های ساختار یافته به انگلیسی ساده است. پس از اتمام خواندن این مقاله ، باید ایده بهتری از داده های ساختاریافته و چگونگی سودآوری آنها داشته باشید.

هدف این است که از داده های ساختاری یافته Schema.org تخریب شود.

داده های ساختاریافته چیست؟

به معنای عام ، داده های ساختاری اطلاعات است (داده ها) که سازمان یافته است (ساختارمند)

اطلاعات سازمان یافته همان چیزی است که داده های ساختاریافته است. اطلاعات سازمان یافته

علامت گذاری تا داده های ساختاری

هنگام برخورد با داده های ساختاری ، عباراتی مانند “علامت گذاری تا داده های ساخت یافته“و”نشانه گذاری داده شده

علامت گذاری کردن”داده های ساخت یافته به معنای ایجاد کد داده های ساخت یافته است.

نشانه گذاری به معنی یک زبان محاسباتی است. HTML یک زبان نشانه گذاری است.

HTML محتوای صفحه وب را که بازدید کننده سایت می بیند و کدی را که به مرورگر کمک می کند آن صفحه وب را نمایش دهد (کدی که بازدید کننده سایت نمی بیند) ، سازمان می دهد.

HTML همچنین حاوی محتوای اطلاعاتی است که برای موتورهای جستجو در نظر گرفته شده است. آن محتوا Meta Data نام دارد.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

داده های ساخت یافته یک زبان نشانه گذاری است

داده های ساختاری نیز یک زبان نشانه گذاری است. مانند HTML ، محتوا (داده) را می گیرد و با موتورهای جستجو ارتباط برقرار می کند تا آنها بتوانند این اطلاعات را به شکلی جذاب در نتایج جستجو نمایش دهند.

مشابه عنصر توصیف متا در HTML ، داده های ساختاری نیز شکلی از داده های متا است.

محتوا در داده های ساخت یافته باعث می شود موتورهای جستجو درک کنند که تصاویر و محتوا در چه موردی است و آن را به طور دقیق در نتایج جستجو نمایش می دهد.

نمونه هایی از نوع داده هایی که توسط داده های ساختاریافته سازماندهی می شوند ، نام یک محصول ، محتوای مرور ، رتبه بندی ها و تصاویر است.

مقاله پیشنهادی  در حال حاضر Google در نمایه سازی مشکلات را تجربه می کند

داده های ساختاری به ناشر اجازه می دهد تا نام یک محصول را برچسب گذاری کند ، محتوا ، رتبه بندی و تصاویر را برای موتورهای جستجو بررسی کند.

با استفاده از داده های ساختاری ، موتورهای جستجو نیازی به استفاده از الگوریتم ها ندارند تا بدانند که چیزی تصویر محصول است. داده های ساخت یافته به آنها می گوید که این یک تصویر محصول است.

یک تصویر به عنوان یک تصویر محصول ، کلمات خاص به عنوان یک بررسی محصول ، و غیره برچسب گذاری شده اند.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

سازمان به قوانین نیاز دارد

برای سازماندهی چیزی نیاز به قوانین است. هنگام سازماندهی لباسشویی ، لباس ها را بر اساس رنگ مرتب می کنیم.

مرتب سازی بر اساس رنگ نمونه ای از یک قانون برای سازماندهی چیزی است.

کتابخانه ها کتاب ها را به ترتیب حروف الفبا به ترتیب موضوع ترتیب می دهند سازماندهی براساس موضوع و الفبا نیز قانونی است که برای سازماندهی استفاده می شود.

به طور مشابه ، داده های ساختاری قوانین ساده ای برای چگونگی سازماندهی اطلاعات (داده ها) دارند.

Schema.org و داده های ساخت یافته

وب سایت رسمی داده های ساختاری Schema.org است. Schema.org سازمانی است که قوانینی را ایجاد می کند که برای سازماندهی اطلاعات موجود در وب سایت های ناشر استفاده می شود.

دو گروه در Schema.org وجود دارند که وظیفه دارند پروتکل داده های ساخت یافته را تشکیل دهند ، گروه فرمان و گروه بزرگتر جامعه.

گروه جامعه کار اصلی بحث ، پیشنهاد ، ایجاد و به روزرسانی داده های ساخت یافته را انجام می دهد. گروه فرمان ، یک گروه کوچکتر ، کل مراحل را مدیریت می کند.

ارتباط Google با داده های ساختاریافته

Google صفحات برنامه نویس ، صفحات پشتیبانی را منتشر می کند ، که در مورد داده های ساختاری است. این صفحات در مورد توصیف کدامیک از ناشران داده داده باید برای کسب نتایج غنی در صفحات نتیجه جستجوی Google (با نام های SERP) استفاده شده است.

مقاله پیشنهادی  نحوه شناسایی سوالات و بهینه سازی سایت خود برای پرسش و پاسخ ، سؤالات متداول و موارد دیگر

Google تعریف نمی کند که اطلاعات ساختاری چیست. Google مشخص می کند که از کدام داده های ساختاریافته برای نشان دادن انواع مختلف نتایج غنی استفاده می کند.

تمرکز صفحات برنامه نویس Google محدود به زمینه نتایج غنی است.

جان مولر ، تحلیلگر گرایشات وب گوگل اخیراً اظهار داشت که فکر می کند که شرم آور است که مستندات محدود به زمینه نتایج غنی است.

وی پیشنهاد کرد که استفاده از داده های ساختاری که به نتایج غنی منجر نمی شود اما به برقراری ارتباط در مورد صفحه وب کمک می کند می تواند مفید باشد.

اما وی همچنین هشدار داد كه با علامت گذاری اطلاعاتی كه به Google كمك نمی كند در مورد این صفحه اطلاعاتی داشته باشد ، می توان از آنجا سبقت گرفت.

بخوانید: داده های اضافی ساختار یافته می توانند برای سئو مفید باشند

نحوه استفاده Google از داده های ساختاریافته

سایتهایی که از داده های ساخت یافته استفاده می کنند ، واجد شرایط برای به دست آوردن نتایج جستجو با ستاره ، تصاویر و بیشترین قرارگیری در قطعه ویژه هستند که در بالای نتایج جستجو قرار دارد.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

همه اینها می تواند منجر به ترافیک بیشتر شود.

استفاده از داده های ساختاری یک ضرورت است ، در واقع اختیاری نیست. اگر این کار را نکنید رقبا انجام می دهند.

چرا از داده های ساختاری استفاده می کنید

اگر Google تصمیم بگیرد از اطلاعات استفاده کند ، سایتهایی که واجد شرایط نتایج غنی هستند از ترافیک بیشتری بهره مند می شوند.

این نتایج جستجوی نحوه تهیه نان تست فرانسوی است. تصاویر و سایر محتوای غنی به دلیل داده های ساختاری است که توسط ناشران استفاده می شود.

نتایج جستجوی بالا برای “نحوه تهیه نان تست فرانسوی” نتایج جذاب و جذاب در بالای صفحه را نشان می دهد.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

تصاویر نان تست فرانسوی ، رتبه بندی ستاره بررسی ، اطلاعات زمان پخت و پز ، نام سازمان وب سایت ، تمام این اطلاعات (داده ها) با داده های ساختاری به Google منتقل شد.

مقاله پیشنهادی  Google نکاتی درباره SEO را برای برنامه های تک صفحه به اشتراک می گذارد

تضمین شده نیست که با استفاده از داده های ساختاری ، یک قطعه برجسته برجسته در بالای SERP ایجاد شود.

استفاده از داده های ساخت یافته فقط یک صفحه وب را برای داشتن نتیجه غنی واجد شرایط می کند.

JSON-LD داده های ساختاری

نسخه ترجیحی Google برای داده های ساخت یافته ، JSON-LD است که اسکریپت نامیده می شود.

انواع مختلفی از داده های ساخت یافته وجود دارد اما کار با آنها پیچیده تر از JSON-LD است.

اشکال دیگر داده های ساختاری ، HTML یک صفحه وب را تغییر می دهند. در مقابل ، JSON-LD مستقل از HTML است و می تواند در هر کدی از کد یک صفحه وب قرار گیرد.

می توانید آن را در قسمت پایین صفحه ، وسط محتوا یا ابتدای صفحه وب در قسمت سر قرار دهید.

ویرایش داده های ساخت یافته JSON-LD آسان است زیرا این اسکریپتی است که می توانید هر متن یا ویرایشگر کد مورد نظر خود را کپی و جایگذاری کنید و سپس با آن کار کنید.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

این چیزی است که نمی توان با اشکال قدیمی داده های ساخت یافته انجام داد.

این اطلاعات در یک صفحه وب:

تمیز کردن خانه ACME خدمات مختلفی را در ماساچوست ارائه می دهد ، از جمله:

  • تمیز کردن خانه
    • تمیز کردن نور آپارتمان
    • تمیز کردن نور خانه تا 2 اتاق خواب
    • نظافت نور منزل 3+ اتاق خواب
  • خدمات یک بار
    • شستن پنجره
    • تمیز کردن عمیق فرش
    • به داخل و خارج تمیز کردن بروید

در یک اسکریپت داده ساختار یافته JSON-LD به این شکل خواهد بود:

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

من می دانم که پیچیده به نظر می رسد اما اینطور نیست.

به یاد دارید که گفتم قوانینی برای سازماندهی اطلاعات وجود دارد مانند مرتب سازی لباسشویی برای شستشو؟ کد فوق دقیقاً همینطور است.

وقتی یاد گرفتید که این قوانین چیست ، کد فوق منطقی خواهد بود. و این هدف برای مقاله بعدی در این مجموعه است.

خواندن بیشتر