خوب، بد و زشت

همه ما می دانیم که برای رتبه بندی خوب به پیوندهایی نیاز داریم.

اما برخی از مردم هنوز مطمئن نیستند که چه چیزی یک لینک خوب یا یک پیوند بد را تشکیل می دهد.

این اطلاعات در تصمیم گیری های ایجاد لینک هوشمند بسیار مهم است.

امروزه حتی در مورد روشهای ایجاد پیوند مشکوک – حتی ناخواستهو در نهایت خود را در اشتباه یک پنالتی خواهید دید که هزینه ترافیک و فروش را برای شما رقم می زند.

به همین دلیل بسیار مهم است که دقیقاً بدانیم که چه نوع پیوندهایی در رتبه بندی تأثیر مثبت دارند و طبق دستورالعملهای Webmaster Google قابل قبول هستند.

بنابراین می خواهیم به پیوندهای خوب ، بد و زشت پیوند بزنیم.

تکنیک های ساختمان سازی لینک: خوب ، بد و زشت

در این پست توضیح داده می شود که کدام نوع به وب سایت شما آسیب می رساند ، که فقط با عدم بهبود رتبه ، وقت شما را هدر می دهد ، و شما را به صدر نتایج جستجو سوق می دهد.

در یک یادداشت مرتبط ، داشتن استراتژی و نه صرفاً ایجاد پیوندهای کورکورانه مهم است.

این کار در هنگام بهبود نتایج ، باعث صرفه جویی در وقت ، هزینه و انرژی می شود.

پیوندهای خوب

پیوندهای خوب به صورت طبیعی بدست می آیند و مقیاس پذیر نیستند.

ایجاد پیوندهای ارگانیک زمان و تلاش زیادی را می طلبد ، اما همچنین بدان معنی است که پیوندهایی که می گیرید با ارزش تر هستند زیرا تکرار آنها برای رقبا دشوارتر است.

این موقعیت غالب تری در بازار شما به شما می دهد ، و این همان چیزی است که همه ما به دنبال آن هستیم ، درست است؟

پیوندهای تحریریه

بارزترین نمونه پیوند خوب این است که ، بی خبر از شما ، یک روزنامه نگار (یا مشارکت کننده ، یا وبلاگ نویس) آنقدر توسط شما ، شرکت شما یا محصولات یا خدمات خود حیرت خواهید کرد که آنها ابتکار عمل را برای نوشتن مقاله در مورد شما و پیوند به وب سایت خود

برخلاف آنچه برخی در انجمن سئو (از جمله گوگل) ادعا می کنند ، این بسیار نادر است.

به همان اندازه خوب است که یک رابطه شخصی منجر به یک وضعیت مشابه شود ، مستقیم یا از طریق معرفی یک روزنامه نگار ، مشارکت کننده یا وبلاگ نویس – به شرط آنکه ارزش موجهی برای مخاطبان آنها در داستان شما وجود داشته باشد.

به عنوان مثال ، هنگامی که مقاله ای راجع به نقش روابط عمومی سنتی در سئو برای انتشار دیگری نوشتم ، چندین نقل قول و یک لینک از یک دوست را درج کردم که یک شرکت PR بزرگ و موفق را اداره می کند دقیقاً به این دلیل که بینش او برای مخاطب فوق العاده ارزشمند بود. به لطف پیشینه گسترده اش

وبلاگ مهمان

وبلاگ نویسی مهمان ، هنگامی که به درستی انجام شود ، کمی از نظر ارزش از کمی پایین تر از دو مثال قبلی قرار می گیرد ، در درجه اول به دلیل اینکه وب سایتی که روی آن منتشر شده دارای نظارت تحریریه است ، باز هم توسط شما تولید می شود نه یک شخص ثالث با هدف.

ضروری است كه این مقالات برای مخاطبان خود ارزش قائل شوند و فقط برای یك پیوند در آنجا نباشند.

در حقیقت ، به دلیل اینکه گوگل در ارسال پست مهمان به عنوان یک تاکتیک لینک سازی بسیار سخت عمل کرده است ، به نظرم بهتر است با طی کردن فراتر از انتظارات ارزش ، بیش از حد محتاط باشید و از لحاظ پیوندهای برون مرزی به وب سایت خود بسیار محافظه کار باشید.

مقاله پیشنهادی  نحوه ایجاد انعطاف پذیری در کمپین های پیوند شما

برای بازی ایمن ، هر وبلاگ نویسی مهمان باید با هدف ساخت نام تجاری شما و رسیدن به مخاطبان بزرگتر انجام شود – به جای ایجاد پیوند.

ساختن پیوندها صرفاً محصول جانبی انجام یک کار عالی در آن زمان است.

راهنماهای طاقچه

به طور کلی ، دایرکتوری ها همه مرده اند.

با این حال ، دایرکتوری های طاقچه های بسیار متمرکز هنوز می توانند منبع ارزشمندی از پیوندها باشند.

این گفته می شود ، شما فقط می توانید تعداد انگشت شماری از فهرستهای ارزشمند را که روی طاقچه شما متمرکز شده است پیدا کنید ، و ارزش سئو آنها به طرز چشمگیری متفاوت خواهد بود ، اما قطعاً ارزش جستجو دارد.

شما باید فکر خود را فراتر از ایده های سنتی یک دایرکتوری وب گسترش دهید و به سازمان های تجاری ، گروه های خاص شبکه ای و مکانهای خاص و انجمنهای تخصصی نیز نگاه کنید زیرا این روزها بیشتر یک فهرست اعضا دارند.

هنگام ارزیابی یک فهرست ، می خواهید اطمینان حاصل کنید که آنها:

  • به جای اینکه فقط هرکسی را که حاضر به پرداخت هزینه است بپذیرد ، پروسه بررسی را انجام دهید.
  • مرتباً مطالب ارزشمندی منتشر کنید که موتورهای جستجو بتوانند به آنها دسترسی پیدا کنند و نمایه سازی کنند.
  • به طور مرتب پیوندهای شکسته شده از اعضایی که دیگر وب سایت فعال ندارند را هرس کنید.

این ممکن است بسیار ناب باشد ، اما من از هر دایرکتوری ای که اجازه می دهد کلمات کلیدی را در متن لنگر لیست ها داشته باشد ، اجتناب می کنم.

ساختن این پیوندهای خوب …

رفته اند روز دقیقاً مطابق متن لنگر با عبارات کلمات کلیدی که می خواهید برای آنها رتبه بندی کنید.

به نظر می رسد غیر طبیعی است ، و بنابراین به راحتی توسط الگوریتم Google قابل شناسایی است ، که تنها با تشکر از هوش مصنوعی ، در بهتر شدن الگوهای کشف بهتر ادامه خواهد یافت.

وقتی شخص دیگری بدون ورودی شما به شما پیوند می زند ، متن لنگر بسیار طبیعی است ، بنابراین نگرانی زیادی ندارید.

با این حال ، وقتی کسی هستید که پیوندها را ایجاد می کند ، مانند ارسال مهمان ، باید بیشتر مراقب باشید زیرا اعمال خودتان (در مقابل عملکرد شخص ثالث) اگر همیشه باشید با دقت بیشتری مشاهده خواهید شد. بررسی دستی.

زمان و مکان دقیقی برای متن لنگر مطابقت وجود دارد ، اما در بیشتر موارد ، من تمایل دارم به انتخاب چیزی توصیفی تر بپردازم ، مانند آنچه در پیوند قبلی به مقاله ژورنال موتور جستجو در زمینه هوش مصنوعی انجام دادم.

همچنین به طور کلی باید به صفحه اصلی مربوطه پیوند دهید تا صفحه اصلی (مگر اینکه شما به شرکت مراجعه می کنید ، در این صورت باید به جای کلمه کلیدی از نام شرکت استفاده کنید).

پیوندهای زشت

اگرچه ممکن است تولید این نوع پیوندها در تعداد زیادی آسان باشد ، اما آنها در رتبه بندی ارگانیک شما تأثیر چندانی نخواهند داشت.

سرمایه گذاری وقت در تولید این نوع پیوندها اتلاف وقت ، پول و انرژی است زیرا هیچ وقت بازده سرمایه گذاری زیادی را به همراه نخواهد داشت.

اگر از این تاکتیک های ساخت پیوند استفاده کنید – حتی اگر مؤثر هم نباشند – بدتر می شوید ، احتمالاً در نهایت مجازات خواهید شد.

ارسال مهمان در مقیاس

اگر بیش از چند سال در صنعت جستجوگرها بوده اید ، احتمالاً به یاد دارید که فهرست های مقاله چیز جدید داغ بود و می توانید به سادگی برنامه ای را برای ارسال مقاله خود به یکباره هزاران نفر از این وب سایت ها بسپارید.

مقاله پیشنهادی  یک لیست کامل بررسی محلی SEO

اکثر این برنامه ها حتی قابلیت “چرخش” یا تغییر مطالب را داشتند و در نتیجه مقاله “ای بی نظیر” برای هر ارسال ارسال می شود. این امر باعث ایجاد ترافیک در وب سایت های زباله شده است که هیچ هدفی جز نمایش تبلیغات در محتوای عمدتا بی فایده و کار برکنار نکرده است.

آن روزها خوشبختانه پشت ما هستند. با این حال ، حتی اگر به صورت دستی و در مقیاس کوچکتر انجام شود ، این روش برای ایجاد پیوندها در درجه اول مشکل ساز است زیرا این امر الگوهای مشخصی را ایجاد می کند که الگوریتم گوگل به راحتی می تواند آنها را تشخیص دهد.

پیوندها از وب سایتهای غیر مرتبط

در وب سایتهای یک وکیل طلاق که به وب سایت یک پیمانکار عمومی نشان می دهد ، هیچ پیوندی وجود ندارد.

امروزه گوگل در شناسایی موضوع یک وب سایت بسیار خوب است و آنها معمولاً فقط به لینک های مرتبط با هدفشان وزن قابل توجهی اختصاص می دهند.

مهم نیست که به دست آوردن پیوند چقدر ساده باشد ، اگر لازم نیست وقت خود را هدر دهید.

پیوندهای هدر ، پاورقی و نوار کناری

Google برای پیوندها در مناطق خاصی از یک صفحه وب ، از جمله سرصفحه ها ، پاورقی ها و نوارهای جانبی ، وزن زیادی نمی گذارد. به طور کلی ، پیوندهای sitewide ایده بدی هستند مگر در چند مورد:

  • پیوند دادن به یک انتشارات خواهر مربوطه که متعلق به شماست. به عنوان مثال ، اگر هافینگتون پست با نسخه هندوستان خود مرتبط باشد ، این خوب خواهد بود. با این حال ، اگر شما یک تجارت پیمانکار عمومی و یک شرکت وام را اداره می کنید ، یک پیوند ساید بای ساید از یک به دیگری خطرناک است.
  • شناسایی نرم افزاری که وب سایت را اداره می کند ، همانطور که می بینید با اکثر سیستم های مدیریت محتوا ، وبلاگ نویسی و تجارت الکترونیکی.
  • شناسایی چه کسی وب سایت طراحی کرده است.

نکته مهم در اینجا این است که اگر شما نیازی به استفاده از ویژگی nofollow در این پیوندها ندارید ، لازم است از اصطلاح های مارک دار مانند نام شرکت یا انتشارات استفاده کنید نه متن لنگر غنی از کلمات کلیدی.

پیوندهای بد

در پایین سوراخ خرگوش پیوندهایی وجود دارد که باید از هر قیمتی اجتناب شود.

شما باید پیوندهای بدی را که در گذشته از آنها استفاده کرده اید رد کنید ، زیرا در صورت گرفتار شدن اجتناب ناپذیر ، مجازات منجر به مجازات خواهد شد.

از آن نقطه به بعد ، Google با بررسی دقیق تر شروع به تماشای تلاش های ایجاد لینک شما خواهد کرد.

وقتی روی رادار Google قرار گرفتید ، هر عملی که ممکن است به عنوان یک اشتباه صادقانه رد شود ، اکنون به عنوان تلاش برای دستکاری غیر اخلاقی در رتبه بندی تلقی می شود.

پیوندهای پرداخت شده

ممکن است فکر کنید که می توانید با خریدن پیوندهای پرداخت شده از این راه دور شوید زیرا این کار را در مقیاس کوچک و یا از طریق روابط شخصی انجام می دهید ، درست است؟

به نظر می رسد تا زمانی که فکر کنید صاحب وب سایت پیوندهایی را به شما بفروشد ، احتمالاً پیوندهایی را به حداقل چند نفر دیگر بفروشند ، و احتمالاً این افراد پیوندهایی را از وب سایتهای دیگر خریداری می کنند. می توانید ببینید که شبکه به چه سرعت از آنجا گسترش می یابد.

به این فکر کنید که چند نفر ، خریدار و فروشندگان واقعاً درگیر هستند و سپس از خود بپرسید که شناسایی سازمانهای دارای داده و منابع Google چقدر می تواند پیوندهای پرداخت شده را شناسایی کند.

مقاله پیشنهادی  کلید ساخت لینک سازمانی

تنها کاری که باید انجام دهند اینست که یک خریدار یا فروشنده را بدست آورید و سپس دنبال نان سوخاری ها برای شناسایی سایر خریداران و فروشندگان باشید.

نظر یا هرزنامه انجمن

هرچند که انفجار هزاران پیوند به انجمن ها و بخش های اظهار نظر از وبلاگ ها به راحتی انجام می شود ، نابود کردن نام تجاری شما نیز با این کار آسان است زیرا شما لینک های اسپمی خود را در سراسر وب سایت شخص دیگری ضرب می کنید.

علاوه بر این ، پیوندها در بخش نظرات وبلاگ ها بی سابقه هستند ، و بسیاری از انجمن ها پیوندهای خارج از کشور را نیز دنبال نمی کنند ، بنابراین شما در صورت وجود ، سئو سؤال چندانی نخواهید داشت ، اما شما خود را در معرض خطر مجازات مبتنی بر پیوند قرار می دهید.

به خصوص از اینکه سایر صاحبان وب سایت را عصبانی خواهید کرد که خوشحال خواهند شد که شما را به Google گزارش دهند.

دبیرخانه های عمومی

ما قبلاً بحث کرده ایم که چگونه دایرکتوری های طاقچه دارای ارزش بالایی هستند. با این حال ، شما باید از فهرستهای عمومی مانند طاعون خودداری کنید.

اینها مظهر همه چیزهایی است که Google از آن متنفر است ، زیرا آنها معمولاً هر وب سایتی را قبول می کنند (به جز آنهایی که تبلیغ پورنو ، قمار یا خشونت می کنند) تا زمانی که شما مایل به پرداخت هزینه های آنها باشید.

این یک نمونه از کتاب درسی از یک لینک پرداخت شده است. دایرکتوری مربوط به وب سایت شما نیست و در اکثر موارد فاقد محتوای مفید است.

شبکه های خصوصی وبلاگ

چرا وقتی می توانید وردپرس را روی چند ده دامنه نصب کنید و به هر وب سایتی که می خواهید در هر زمان پیوند دهید ، بدون هیچ زحمتی در ایجاد لینک های مشروع پیش بروید؟

خوب ، برای مبتدیان ، دقیقاً مانند پیوندهای پولی ، شناسایی شبکه های وبلاگ خصوصی ، برای گوگل بسیار آسان است ، در کوتاه مدت به مجازات ها منجر می شود و در دراز مدت بررسی های بیشتری انجام می شود.

دلیل بارزتر استفاده نکردن از شبکه های وبلاگ خصوصی به عنوان یک تاکتیک لینک سازی این است که شما همچنان باید مطالب اصلی و باکیفیت اصلی را منتشر کنید و برای وبلاگ های خود پیوندهای ورودی به وبلاگ های خود ایجاد کنید تا این ارزش را داشته باشد. اصلاً

در این زمان ، پول و انرژی بهتر برای ایجاد محتوای شگفت انگیز و کسب لینک های ورودی به وب سایت خود سرمایه گذاری می شود.

وقتی در نظر بگیرید که صاحبان بیشتر وب سایتهای قانونی به طور مداوم برای تولید محتوای جدید و کسب لینک های جدید تلاش می کنند ، ارزش پیوندی از وب سایت آنها به شما به طور مداوم ارزشمندتر می شود.

نتیجه

امروزه پیوندها بخش اساسی SEO هستند ، اما اگر نمی دانید کدام یک از دستورالعمل های Google را نقض می کند ، می توانید به راحتی آسیب های بیشتری را به دست آورید تا خوب.

پیوندها به عنوان یک عامل رتبه بندی در هر زمان آینده ای قابل پیش بینی ناپدید نمی شوند ، بنابراین بسیار مهم است که شما بفهمید که دقیقاً کدام نوع رتبه بندی شما را بهبود می بخشد ، کدام نوع نمی تواند و مهمتر از همه مهمتر اینکه کدام وب سایت شما را مجازات می کند.


اعتبار تصویر برجسته: پائولو بابیتا