جستجوهای بدون کلیک به روشی جدید برای اندازه گیری نتایج جستجوگر نیاز دارند

در آگوست 2019 ، رند فیسکین ، مدیر عامل و بنیانگذار SparkToro ، یک پست عمدتا ذکر شده در مورد جستجوهای بدون کلیک نوشت.

در کمتر از نیمی از جستجوهای Google اکنون با یک کلیک نتیجه می گیریم ، فیشکین نوشت:

“ما یک مرحله عطف در تکامل گوگل از موتور جستجو به باغ دیواری گذرانده ایم. در ژوئن سال 2019 ، برای اولین بار ، اکثر جستجوهای مبتنی بر مرورگر در Google.com منجر به کلیک صفر شد. “

فیشکین از داده های کلیک کلیک شده از Jumpshot برای مستند کردن یافته های خود استفاده کرد.

متأسفانه ، Avast در ژانویه 2020 Jumpshot را تعطیل کرد. در غیاب داده های جدید ، داستان های بعدی به سرعت خشک شدند.

در حقیقت ، لورن بیکر یکی از آخرین موارد را در اوایل مارس 2020 نوشت. در جستجوی صفر کلیک: چگونه می توان به ترافیک از دست رفته Google خود بازگشت ، وبینار پشتیبانی شده موتور جستجوگر ژورنال را در مورد موضوع با آندریاس ژوملا ، مدیر عامل و بنیانگذار در Longtail UX.

سپس ، در اواسط مارس 2020 ، توجه اکثر قریب به اتفاق متخصصان سئو – از جمله من – به پاسخگویی به تغییرات سریع و غیر قابل پیش بینی در رفتار جستجو که ناشی از بیماری همه گیر ویروس کرونا است ، تغییر جهت داد.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

بنابراین ، اعتراف می کنم که جستجوهای بدون کلیک را فراموش نکرده ام تا این که ماه گذشته پخش وب جستجوگرها ، جستجوگرها: مرور سال پایان 2020 را تماشا کردم.

افزایش جستجوهای بدون کلیک چهارمین موضوع از پنج موضوع بود. اما ، در پخش وب داده های جدیدی از Searchmetrics ارائه شده است ، که نشان می دهد این داستان دارای پاها است (یعنی احتمالاً بعد از یک سال هنوز در مورد آن خواهید خواند).

طبق Searchmetrics ، 48٪ جستجوها در صنعت تجارت الکترونیکی بدون کلیک ، 32٪ ارگانیک و 20٪ پرداخت می شود.

و به ویژه در صنعت رسانه ، 63٪ جستجوها بدون کلیک ، 33٪ ارگانیک است و فقط 4٪ جستجوها پرداخت می شود.

نمودار اندازه گیری صنعت رسانه جستجو بر روی انواع کلیک

افزایش جستجوهای بدون کلیک برای متخصصان سئو چه معنایی دارد؟

تایسون استاکتون ، معاون مشتری و مدیریت حساب ایالات متحده در Searchmetrics ، در نامه ای به من گفت:

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

“در حالی که Google به افزایش ویژگی های مختلف SERP ادامه می دهد ، آنها بیشتر از اینکه با کلیک بر روی URL های مربوطه ، بیشتر تجربه کاربر را کنترل کرده و کاربران را بر روی SERP نگه دارند. ما به عنوان سئوکاران باید نحوه اندازه گیری موفقیت را بسنجیم و فقط میزان بازدید و رتبه بندی را بسنجیم. “

او اضافه کرد،

“ما هنوز هم نیاز به گزارش در مورد این معیارها داریم ، اما باید بیشتر به برداشت های تولید شده از حضور در این ویژگی های SERP گسترش دهیم. این به سادگی ردیابی عناصر موجود در شما و میزان جستجوی اصطلاحات است. با این کار ، ما گزارش را برای گرفتن تأثیر کلی (فراتر از آنچه کنسول جستجوی Google ارائه می دهد) ، رتبه بندی (با ویژگی های SERP) ، ترافیک و تبدیل ها ، گسترش می دهیم. با ایجاد یک قیف گزارش دهی کامل در جستجوگرها ، ما می توانیم در مورد چگونگی رقابت در جستجو ، داستان دقیق تری را به سازمان های مربوطه خود بگوییم. “

به عبارت دیگر ، اگر در حال حاضر نتایج SEO را با استفاده از کلیک روی نتایج جستجوی ارگانیک اندازه گیری می کنید ، دو گزینه پیش رو دارید:

  • یاد بگیرید که نتایج SEO را با روش های جدید اندازه گیری کنید.
  • رزومه خود را به روز کنید و شروع به جستجوی شغل جدیدی در زمینه های مرتبط کنید.

قبل از این که مهارت های بهینه سازی و تجربه خود را در توالت پایین بیاورید ، اکیداً توصیه می کنم که نگاه جدی به یادگیری روش های جدید برای اندازه گیری نتایج SEO داشته باشید.

هی ، ارزش شلیک دارد

چرا؟

زیرا با کلیک بر روی یک نتیجه جستجوی ارگانیک هنوز یک معیار معتبر است. و شما قبلاً می دانید که چگونه از Google Analytics برای اندازه گیری میزان خرید ، رفتار و تبدیل از این کانال استفاده کنید.

اما ، اگر مقاله بیکر در مورد جستجوهای کلیک صفر را بخوانید ، به شما یادآوری می شود:

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

بیایید کمی به عمق هر یک از این مناطق بپردازیم تا ببینیم آیا روش های جدیدی برای اندازه گیری نتایج SEO وجود دارد.

کلمه کلیدی “(ارائه نشده)” بسیاری از متخصصان سئو را مجبور به استفاده از ابزارهای شخص ثالث برای این داده ها می کنند

مانند بسیاری دیگر از جوانب مثبت سئو ، وقتی گوگل آنالیتیکس گزارش دهی از کلمات کلیدی 97٪ از ترافیک جستجوی ارگانیک را در سپتامبر 2013 تأمین کرد ، من مسافر خوبی نبودم.

مقاله پیشنهادی  مقدمه ای بر داده های ساخت یافته - مجله موتور جستجو

آن زمان بود که من شروع به استفاده از SpyFu کردم – در ابتدا برای جایگزینی داده هایی که دیگر از Google Analytics نمی گرفتم. با این حال ، من به زودی شروع به استفاده از SEO Recon Files آنها کردم قبل از شروع برنامه های جدید آموزش SEO برای تعیین یک پایه. سپس من به طور دوره ای برای پیگیری نتایج سئو سازمان به روزرسانی می کنم.

به عنوان مثال ، من یک گزارش پایه در تاریخ 20 دسامبر 2017 ، برای کالج دیکینسون دریافت کردم. این به من نشان داد که:

  • “edu” در 50 نتیجه برتر جستجو در Google برای نشان داده شد 6000 کلمات کلیدی مختلف
  • 3000 صفحات منحصر به فرد در Dickinson.edu در 50 نتیجه برتر حداقل یک جستجو ظاهر شده است.
  • سایت آنها باید در حال دریافت باشد 29000 کلیک ماهانه از محل قرارگیری ارگانیک آنها در Google.
  • اگر آنها مجبور بودند همه آن کلیک های ارگانیک را از طریق Google Ads خریداری کنند ، هزینه آن تمام می شود 29000 دلار هر ماه.
  • نسبت به 5 رقبای برتر خود ، Dickinson.edu دارای یک 13٪ سهمی از ترافیک جستجوی ارگانیک.

SpyFu SEO Recon Files for Dickinson.edu در دسامبر 2017

من از Margee Ensign ، رئیس کالج Dickinson برای اجازه به اشتراک گذاشتن به روزرسانی نتایج SEO خود درخواست اجازه کردم ، و او گفت که “انجام این کار” بسیار خوشحال و مفتخر خواهند شد.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

بنابراین ، این چیزی است که گزارش به روز شده در 20 دسامبر 2020 نشان داد:

  • “edu” در 50 نتیجه برتر جستجو در Google برای نشان داده شد 15000 کلمات کلیدی مختلف
  • 5000 صفحات منحصر به فرد در Dickinson.edu در 50 نتیجه برتر حداقل یک جستجو ظاهر شده است.
  • سایت آنها باید در حال دریافت باشد 104000 کلیک ماهانه از محل قرارگیری ارگانیک آنها در Google.
  • اگر آنها مجبور بودند همه آن کلیک های ارگانیک را از طریق Google Ads خریداری کنند ، هزینه آن تمام می شود 108000 دلار هر ماه.
  • Dickinson.edu نسبت به 5 رقبای برتر خود داشت 30٪ سهمی از ترافیک جستجوی ارگانیک.

SpyFu SEO Recon Files for Dickinson.edu در دسامبر 2020

ضمناً ، تصاویر بالا فقط دو مورد از پنج معیاری را که ردیابی می کنیم نشان می دهد.

افزایش کل کلیک های آلی در ماه از 29000 به 104000 و ارزش کلیک های ارگانیک از 29000 دلار به 108000 دلار در هر ماه فقط دو روش جدید برای اندازه گیری نتایج جستجوگرها است.

من نمودارهای سهم بازار را نشان ندادم ، زیرا فاش کردن 5 رقبه برتر کالج هنرهای لیبرال شناخته شده در سطح کشور و بسیار انتخابی کار درستی نخواهد بود.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

با این حال ، افزایش سهم دیکینسون از ترافیک جستجوی ارگانیک از 13٪ به 30٪ سومین روش جدید برای اندازه گیری نتایج جستجوگرها است.

حداکثر 60٪ از ترافیک “مستقیم” به URL های “طولانی” در واقع ترافیک جستجوی ارگانیک است

احتمالاً نباید سعی کنید آزمایش مخاطره آمیز Groupon را در وب سایت خود تکرار کنید.

چرا که نه؟

زیرا آنها حدود شش ساعت سایت خود را کاملاً deexexe کردند.

کاری که می توانید انجام دهید این است که بخشی از روش Groupon را وام بگیرید و بازدید مستقیم خود را به صفحات فرود با URL های “طولانی” بررسی کنید.

به عبارت دیگر ، صفحه اصلی خود را که در آن ترافیک مستقیم در واقع ترافیک مستقیم است ، حذف کنید.

با مراجعه به اینجا می توانید این کار را در Google Analytics بدون خطر بالقوه انجام دهید تحصیل، با کلیک بر روی همه کانالهای ترافیک، و سپس روی کلیک کنید مستقیم. نمای پیش فرض داده های مربوط به دستیابی ، رفتار ، و تبدیل ها با صفحه فرود را نشان می دهد.

من این کار را اخیراً با استفاده از داده های موجود در حساب آزمایشی Google Analytics انجام داده ام که از فروشگاه رسمی کالا Google ارائه می شود ، یک سایت تجارت الکترونیکی معمولی که کالاهای تجاری با مارک Google را به فروش می رساند.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

برای بازدید مستقیم ، 33.9٪ از کاربران ، 37.1٪ از کاربران جدید ، 35.4٪ از جلسات ، 37.3٪ از معاملات و 35.9٪ از درآمد از صفحه اصلی در سال 2020 حاصل شده است.

ترافیک مستقیم Google Analytics

رابرتسون بازاریابی ، که فروشگاه Google Merchandise را اداره می کند ، می تواند این موارد را تا حدودی تنظیم کند 62.7٪ از معاملات و 64.1٪ از درآمد سایت از ترافیک “مستقیم” به URL های “طولانی” باید به ترافیک جستجوی ارگانیک نسبت داده شود.

این امر باعث افزایش تعداد معاملات حاصل از ترافیک جستجوی ارگانیک از 501 به کل 1،326 و همچنین افزایش درآمد کل حاصل از جستجوی ارگانیک از 27،468 دلار به کل 80،600 دلار. این روش جدید دیگری است که می توانید نتایج SEO را اندازه گیری کنید.

معاملات و درآمد گوگل آنالیتیکس

کنسول جستجو اطلاعات مفیدی را ارائه می دهد ، اما …

بسیار خوب است که Search Console داده هایی را در مورد میانگین موقعیت جستجو ، تعداد بازدیدها ، کلیک ها و نرخ کلیک (CTR) برای 5000 جستجوی برتر جستجو ارائه می دهد.

با این حال ، مانند الیور توئیست ، من می خواهم تقاضای متوسطی داشته باشم: “لطفا آقا ، من چند مورد دیگر می خواهم.”

به عنوان مثال ، بسیار خوب خواهد بود اگر Search Console داده ها را در گزارش کوئری ها به معاملات و درآمد سایت های تجارت الکترونیکی متصل کند ، یا به تبدیل هدف و ارزش هدف برای سایت های دیگر بپردازد.

فکر می کنم چرا این امر به تغذیه متخصصان سئو کمک می کند؟

من از سال 2003 انتشارات مطبوعاتی را بهینه سازی می کردم. و از ابزار Google’s Campaign URL Builder برای افزودن پارامترهای کمپین به URL ها در نشریات مطبوعاتی خود استفاده کرده ام تا نتایج خود را در Google Analytics ردیابی کنم.

به عنوان مثال ، من از این روش برای آزمایش انتشار چندرسانه ای بدون بهینه و انتشار چند رسانه ای بهینه شده برای Rutgers Business School Executive Training (RBSEE) در اکتبر 2015 استفاده کردم. هر دو نسخه از برنامه جدید Mini-MBA جدید در مدیریت زنجیره تامین دیجیتال خبر دادند.

دو ساعت پس از عبور از سیم ، آزاد سازی بدون بهینه انجام شد 151 بازدید از انتشار و 1 توییت درباره اخبار شخصی با 924 دنبال کننده.

انتشار چندرسانه ای بدون بهینه

سپس ، از 8 اکتبر تا 30 نوامبر 2015 ، نسخه بدون بهینه سازی 12 جلسه توسط 9 کاربر جدید در وب سایت RBSEE ایجاد کرد.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

یک نسخه متن کامل از نسخه بدون بهینه ارسال شده در MarketWatch ، 12 جلسه توسط 6 کاربر جدید ایجاد کرده و در یاهو نیوز 11 جلسه توسط 11 کاربر جدید ایجاد شده است.

در مجموع ، سه نسخه از انتشار بدون بهینه سازی در مجموع تولید شده است 35 جلسه توسط 26 کاربر جدید.

برای مقایسه ، نسخه بهینه شده داشته است 886 بازدید از انتشار، 146 نمایش چندرسانه ای و 29 کلیک پیوند دو ساعت پس از عبور از سیم.

نسخه بهینه شده نیز داشت 19 توییت در مورد اخبار ، از جمله اخبار منتشر شده توسطdebraruh با 111،000 دنبال کننده ،edaccessible با 65،400 دنبال کننده وTheIoT با 40،100 دنبال کننده.

انتشار چندرسانه ای بهینه شده

از 22 اکتبر تا 30 نوامبر 2015 ، نسخه بهینه شده تولید شد 96 جلسه توسط 67 کاربر جدید به وب سایت RBSEE.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

من می توانستم به جکی اسکات ، مدیر برنامه جهانی RBSEE ، بگویم که نسخه بهینه شده تولید شده است 5.9 برابر تعداد بازدید بیشتر و 19 برابر بیشتر توییت همچنین 8.7 بار جلسه بیشتر توسط 2.6 برابر بیشتر کاربر جدید نسبت به انتشار بهینه نشده

زیرا هزینه بهینه سازی و توزیع نسخه چندرسانه ای بود 2،323 دلار، این خوب بود ، اما اگر من با عصبانیت می پرسیدم ، “لطفا خانم ، من می خواهم مقداری بیشتر بخواهم ، به من کمک نمی کرد که بخش دیگری از دردسر را بدست آورم.”

با این حال ، پارامترهای کمپین در URL های نسخه بهینه شده نیز به من امکان می دهد گزارش دهم که تولید کرده است 6 ثبت نام با 4995 دلار برای هر شرکت کننده ، یا 29،970 دلار درآمد افزایشی. به عبارت دیگر ، انتشار چندرسانه ای بهینه شده تولید شده است 12.9 برابر درآمد بیشتر از هزینه آن

و این روش جدید دیگری است که می توانید از آن برای اندازه گیری نتایج جستجوگرها نیز استفاده کنید.

اگر Search Console داده های موجود در Queries را به معاملات و درآمد سایت های تجارت الکترونیکی یا تبدیل هدف و مقدار هدف برای سایت های دیگر متصل می کند.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

دریافت تصاویر یا قابلیت مشاهده در جستجوی بدون کلیک چه فایده ای دارد؟

اندازه گیری ارزش اقتصادی یک کلیک بر روی یک نتیجه جستجوی ارگانیک ، برای مقابله با فیل موجود در اتاق مدتی زمان می برد: نیمی از دو سوم جستجوها در صنعت شما یک کلیک ایجاد نمی کند.

بنابراین ، بدست آوردن بازبینی یا قابلیت مشاهده در جستجوی بدون کلیک؟

این ممکن است یک مشکل جدید برای طرفداران SEO باشد ، اما یک مشکل کلاسیک برای افراد روابط عمومی است.

قبل از اینکه در سال 2002 وارد SEO شوم ، در اواخر دهه 1980 مدیر ارتباطات شرکتی در Lotus Development Corporation و همچنین مدیر ارتباطات شرکت Ziff-Davis در دهه 1990 بودم.

آن زمان بود که من شروع به استفاده از نظرسنجی ها برای اندازه گیری سود دریافت و نمایش از تبلیغات کردم.

و متخصصان سئو می توانند از نسخه به روز شده این روش 35 ساله برای اندازه گیری روابط عمومی امروز استفاده کنند.

مقاله پیشنهادی  Google Suffers Massive Glitch - مجله موتور جستجو

به عنوان مثال ، شما می توانید از مشتریان نماینده یا مخاطبان مورد نظر خود یک نمونه نمایشی را بررسی کنید و از آنها بپرسید که آیا طی دو روز گذشته موارد زیر را در نتایج جستجو دیده اند:

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

  • قطعه های ویژه
  • جرعه های غنی.
  • 3 بسته محلی.
  • تصاویر در چرخ و فلک.
  • فیلم ها در چرخ و فلک.
  • داستان های برتر در چرخ و فلک.
  • هیچ یک از موارد بالا

سپس ، می توانید از پاسخ دهندگان سوالاتی مانند:

  • آیا شنیده اید [brand/store/product/service]؟
  • وقتی فکر می کنید کدام یک از موارد زیر ابتدا به ذهن شما خطور می کند [brand/store/product/service]؟
  • آیا می خرید / در نظر می گیرید [brand/store/product/service] دفعه بعدی که برای آن خرید می کنید SEO؟
  • آیا شما توصیه می کنید [brand/store/product/service] به یک دوست؟

این می تواند بینشی دقیق در مورد نفوذ جستجوهای بدون کلیک در احساس مردم در مورد نام تجاری ، فروشگاه ، محصول یا خدمات شما به شما ارائه دهد.

و از آنجا که درصدی از پاسخ دهندگان به “هیچ یک از موارد بالا” به اولین سوال پاسخ نخواهند داد ، شما می توانید پاسخ افرادی را که چرخ فلک یا جعبه در نتایج جستجوی خود ندیده اند با افراد مشابهی که آنها را دیده اند مقایسه کنید. این امکان را برای شما فراهم می کند تا “افزایش نام تجاری” جستجوهای بدون کلیک را اندازه گیری کنید.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

وقتی 30 تا 35 سال پیش برای انجام این نوع نظرسنجی ها به بنگاه های تحقیقاتی سفارش دادم ، هزینه آنها 3500 تا 4000 دلار بود و چندین هفته طول کشید تا نتایج را به من ارائه دهند. امروز می توانم استفاده کنم:

  • فرم های Google برای بررسی رایگان مشتریان.
  • پاداش نظرات Google برای بررسی کاربران دستگاههای iOS که از نسخه های 10.0 و بالاتر استفاده می کنند با 0.10 تا 1.00 دلار در هر نظرسنجی کامل.
  • Google Surveys برای نظرسنجی از مصرف کنندگان با قیمت 0.10 دلار تا حداقل 3.00 دلار در هر پاسخ کامل برای یک نظرسنجی با سوالات غربالگری و حداکثر 10 سوال.

برای دانشکده مدیریت و روابط کار راتگرز (SMLR) ، من یک نظرسنجی را با یک س screenال غربالگری و مجموعاً هشت س onال در روز جمعه اوایل ژانویه 2019 شروع کردم و نتیجه ای داشتم که در جلسه روز دوشنبه به رئیس دانشگاه گزارش دهم. 540 دلار هزینه داشت.

این یافته ها به دبی وگل ، مدیر بازاریابی و ارتباطات SMLR ، برای بهینه سازی صفحه فرود و من برای بهینه سازی بیانیه مطبوعاتی چندرسانه ای با اعلام برنامه جدید Master Master آنلاین کمک کرد.

علاوه بر این ، نظرسنجی قبل از راه اندازی یک خط مبنا را ارائه داد که به من امکان می دهد یک نظرسنجی پس از راه اندازی را انجام دهم که نشان می دهد:

  • درصد پاسخ دهندگانی که گفتند “با” دانشگاه راتگرز “آشنا” هستند از افزایش یافته است 8٪ پیش از راه اندازی به 18.5٪ پس از راه اندازی.
  • درصد پاسخ دهندگانی که گفته اند “احتمالاً” توصیه می کنند راتگرز را به یکی از دوستان یا همکار خود توصیه کنند ، افزایش یافته است 7٪ پیش از راه اندازی به 19.0٪ پس از راه اندازی.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

اگر بتوانید تصمیم گیرندگان سازمان یا مشتریان خود را متقاعد کنید 1080 دلار برای انجام دو نظرسنجی Google قبل و بعد از کمپین های بزرگ ، این یک روش جدید دیگر است که می توانید نتایج SEO را اندازه گیری کنید.

آیا زمان آن رسیده است که رزومه خود را به روز کنید و شروع به جستجوی شغل جدیدی در یک زمینه مرتبط کنید؟

اکنون ، همه این روش های جدید برای اندازه گیری نتایج جستجوگرها می توانند به شما کمک کنند تا طوفان ناشی از درصد زیادی جستجو بدون کلیک در بسیاری از صنایع را تحمل کنید.

با این وجود ، اگر قدم به عقب بردارید و گزینه های خود را تجزیه و تحلیل کنید ، همچنین در صورت نیاز به به روزرسانی رزومه خود در مقطعی از جاده ، همچنین خواهید فهمید که کدام یک از رشته های مرتبط می تواند حرفه جدیدی را به شما پیشنهاد دهد.

این تجزیه و تحلیل دیجیتال است.

متوسط ​​حقوق برای یک مدیر تجزیه و تحلیل است سالانه 113341 دلار در ایالات متحده و 9000 دلار جایزه نقدی در سال ، با توجه به واقع. برای مقایسه ، متوسط ​​حقوق برای یک مدیر سئو SEO است 81،030 دلار در سال در ایالات متحده.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

بنابراین ، خواه طرفداران SEO گزینه A یا O گزینه B را انتخاب کنند ، یادگیری سنجش نتایج SEO به روش های جدید بهترین شرط بندی آنها خواهد بود.

منابع بیشتر:


اعتبار تصویر

تمام تصاویر صفحه گرفته شده توسط نویسنده ، ژانویه 2021