ثبت نام های دامنه استراتژیک

ثبت دامنه استراتژیک چیزی است که هر کسب و کار باید درک کند.

نزدیک شدن به ثبت نام دامنه از دیدگاه استراتژیک می تواند فرصت هایی را برای موفقیت در درآمد و ترافیک جستجو باز کند.

این یک رویکرد معقول است که صرفاً محافظت از یک برند انجام می شود.

دفاعی در مقابل ثبت دامنه استراتژیک

ثبت دامنه دفاعی عمل خرید نسخه های مختلف نام دامنه وب سایت به منظور جلوگیری از دستیابی رقبا از آنها است.

اهداف ثبت دامنه های دفاعی محدود است.

در مقابل ، ثبت نام های دامنه استراتژیک اهدافی دارند که با درآمد و ترافیک هماهنگ هستند.

به نظر من ، ثبت دامنه های دفاعی کاربرد محدودی دارند.

در مقابل ، یک رویکرد استراتژیک فواید بیشتری خواهد داشت.

حق چاپ و علائم تجاری ثبت شده

عده ای هستند که می گویند خرید دامنه نام تجاری شما یک روش خوب برای جلوگیری از دفاع از حق چاپ و علائم تجاری شما از اسکوترهای نام دامنه و افرادی است که می توانند از روی حسن نیت یک تجارت تجارت کنند.

حقیقت در این مورد وجود دارد ، اما من فکر می کنم این یک نمایش محدود از روند خرید انواع نام دامنه است.

ثبت نام های دامنه استراتژیک چیزی بیش از محافظت از یک برند نیست.

ثبت نام های دامنه استراتژیک

ثبت نام دامنه استراتژیک ، عمل به ثبت نام دامنه به دلایل تجارت صحی است که فراتر از نگه داشتن دامنه ها از دست اسکوترها و رقبا برای نام دامنه است.

خرید استراتژیک نام دامنه شبیه به دامنه موجود ممکن است در ساختمان سازی و ترافیک آنلاین مفید باشد.

چرا خرید دامنه می تواند استراتژیک باشد

انواع مختلفی از دامنه ها وجود دارد که من به منظور محافظت از مشاغل خود ، قصد خرید آنها را دارم. من آنها را برای دفاع از مارک تجاری یا مارک تجاری خود خریداری نمی کنم (هرچند که این اتفاق به طور پیش فرض اتفاق می افتد).

من برای محافظت از رتبه بندی و ترافیک خود ، انواع دامنه خود را می خرم. این یک دلیل استراتژیک برای خرید نام دامنه است.

به نظر من ثبت نام استراتژیک دامنه بهتر از یک ثبت نام دامنه دفاعی ساده است.

دلیل این امر در ثبت نام های دامنه استراتژیک ، هدف اصلی محافظت از ترافیک ، رتبه بندی و فروش است.

مقاله پیشنهادی  عمده اشکالات در حال رشد توسط افزونه Mediavine WordPress

نام دامنه متغیرها

یکی از اولین دامنه هایی که تاکنون ثبت نام کردم تکین بود.

ده روز بعد ، یکی از منشیان شهر به طور اتفاقی به جمع مشاغل من در جمع اشاره کرد. فهمیدم که این مسئله در آینده مشکل ایجاد خواهد کرد.

بنابراین من برای ثبت نام دامنه جمع جمع شدم و معلوم شد که شخص دیگری فقط چند روز زودتر آن را ثبت کرده است.

من به شخصی که نسخه نام دامنه جمع را ثبت کرده بود ایمیل کردم. متعاقباً از طریق تلفن بحث کردیم و او موافقت کرد که برای او مشکل ساز است و ما توافق کردیم که من آن را از دست او بگیرم.

سپس به معنای واقعی کلمه روز بعد شخص دیگری در مورد آن با وی تماس گرفت.

در این مرحله ، فردی که صاحب نام دامنه جمع است اظهار داشت که هرکسی بالاترین پیشنهاد را ارائه دهد برنده خواهد شد.

به پشت او رفتم و با شخص دیگر تلفنی کردم و او را متقاعد کردم که من در حال حاضر مالک مفرد هستم و خوب نیست که او در جمع جمع کند.

او موافقت كرد كه برای دامنه رقابت نكرد و من نسخه جمع را بدست آوردم.

آن روز از 20 سال پیش به عنوان درسی استفاده می کرد که هر زمان که احتمال سردرگمی وجود دارد ، ایده خوبی است برای خرید یک نوع مفرد یا جمع از یک نام دامنه.

حرکت به جلو من آنچه را که از آن تجربه آموخته ام استفاده کردم تا در مورد خرید نام دامنه استراتژیک باشم.

توصیه های زیر ممکن است به مشتریان و بازدید کنندگان سایت بالقوه شما کمک کند تا از سردرگمی و داشتن ترافیک و درآمد حاصل از تجارت خود به شخص دیگری جلوگیری کنند.

انواع TLD

حوزه های اصلی سطح بالا (TLD) dot dot ، net و org برای دستیابی به آنها مفید هستند.

دامنه dot info نیز می تواند مفید باشد. آنها دامنه اصلی مورد استفاده در سراسر جهان هستند و به ویژه در ایالات متحده آمریکا مورد استفاده کاربران قرار گرفته اند.

انواع خالص و dot org در رده بندی ایالات متحده و سراسر جهان آسان تر از حوزه های کد نامربوط کشور است و باعث می شود که آنها به ویژه برای یک تجارت ارزشمند باشند.

اگر می خواهید اطلاعاتی را که نمی خواهید در دامنه اصلی ارائه دهید ، دامنه dot info می تواند مفید باشد.

مقاله پیشنهادی  11 نکته برای بهینه سازی تصاویر خود در آمازون

چرا ممکن است شما نیاز به انواع TLD داشته باشید

اکثر نام های تجاری خیلی اصلی نیستند. بسیاری از نامهای تجاری شبیه به ده ها یا حتی صدها نفر دیگر است.

در زمانی که یک تجارت اولین دامنه خود را خریداری می کند ، ممکن است تنها تجارت با این نام تجاری باشد. اما همیشه اینگونه نخواهد بود.

تقریباً زمان آن است که کسی در یک کشور یا کشور دیگر ایده ای روشن برای نام تجاری کسب کند که دقیقاً مثل شما باشد.

تقریباً می توان تضمین کرد که در آینده در آینده نقطه خالص توسط یک تجارت با نام مشابه خریداری می شود و dot org خیلی عقب نخواهد ماند.

آیا می توانید تصور کنید که سردرگمی مشتری هنگامی رخ می دهد که سه حوزه مختلف برای یک نام تجاری مشابه رتبه بندی می شوند؟

خرید آن دامنه ها برای دور نگه داشتن آنها از نام مشاغل دیگر چیزی غیر از دفاع است. این استراتژیک است زیرا دستیابی به آن دامنه ها به جلوگیری از سردرگمی مشتری یا بازدیدکننده کمک می کند.

دلیل دیگری وجود دارد: در صورت نیاز به ایجاد یک وب متفاوت با همان نام تجاری ، نام دامنه جایگزین مفید خواهد بود.

به عنوان مثال ، Google.org حضور وب نیکوکاری برای Google است.

به نظر من خوب است این گزینه را داشته باشید که در صورت نیاز یک نسخه خالص dot org یا dot خالص سایت را حذف کنید.

همچنین ثبت نام و نگه داشتن آن گونه روش ها برای جلوگیری از سردرگمی بازدید کنندگان سایت و محافظت از ترافیک ، رتبه بندی و درآمد نیز کار خوبی است.

دامنه های سطح بالا کد کشور (ccTLD)

این دامنه ها به پایان می رسد در .CA (کانادا) یا .UK (انگلستان) و غیره.

برای دستیابی به اینها لازم نیست. ccTLD اگر تجارت شما به کشورهای مختلف بفروشد ، اهمیت بیشتری می یابد.

اگر ترافیک از کشورهایی که یک زبان مشترک دارند مهم است ، ممکن است برای دستیابی به آن دامنه ها به منظور جلوگیری از خرید شخص دیگری و ایجاد سردرگمی بین تجارت و تجارت شما در ذهن مصرف کنندگان و بازدید کنندگان سایت مفید واقع شود.

این بیشتر از آن است که دامنه ها را از دست شخص دیگری دور نگه دارد. خرید از آن ccTLD مهمتر از آن است که از ترافیک ، رتبه بندی و درآمد شما محافظت کنید.

مقاله پیشنهادی  Google Chrome برای شروع هشدار به کاربران درباره فرم های ناامن

دامنه های سطح بالا عمومی (gTLDs)

اینجاست که خرید دامنه به دلایل استراتژیک کمتر قابل توجیه می شود.

دامنه های خاصی مانند .io و .pro می توانند برای مشاغل دیگر مفید باشند ، بنابراین باید قضاوت کنید که آیا کسی نسخه ی .io یا .pro را از نام دامنه شما خریداری کرده است باعث سردرگمی شود.

دامنه .io می تواند بیش از 60 دلار در سال برای ثبت نام هزینه کند ، که باعث می شود یک دامنه تصادفی از دامنه تصادفی برای گرفتن آن استفاده کند ، به خصوص اگر نام یک تجارت کوچک و متوسط ​​باشد.

بنابراین برای یک تجارت کوچک یا متوسط ​​، ممکن است خرید چنین دامنه ای منطقی نباشد.

اما دامنه .io می تواند برای یک شرکت فن آوری معقول باشد زیرا IO با مشاغل مرتبط با کد نویسی محبوب است.

dot pro gTLD در مشاغل مرتبط با سرویس محبوبیت دارد و ممکن است چیزی باشد که SMB مستقر در محلی برای خرید در نظر بگیرد زیرا دامنه .pro برای برخی از مشاغل در جایی که تخصص کیفیت مهمی است که مصرف کنندگان در صنایع خاص به دنبال آن هستند ، معقول است.

اما اکثریت قریب به اتفاق دامنه های نوع غرور با خیال راحت نادیده گرفته می شوند.

ثبت نام های دامنه استراتژیک

خرید استراتژیک نام دامنه برای جلوگیری از سردرگمی مشتری و محافظت از درآمد و ترافیک سایت یک رویکرد صحیح برای خرید دامنه ها است.

انتقاد از ثبت دامنه دفاعی مبنی بر اینکه هدر رفتن پول است حقیقت دارد ، زیرا برخی از افراد ممکن است مبلغی برای ثبت دامنه هایی صرف کنند که هیچ مشکلی یا مشاغل رقابتی هرگز نمی توانند آن را ثبت کنند.

نکته مهم در تصمیم گیری برای خرید یک نام دامنه مهم این است که در نظر بگیرید که آیا یک تجارت با نام مشابه ممکن است یک نوع را خریداری کند و همچنین این امکان وجود دارد که داشتن بیش از یک تجارت با دامنه های مشابه ممکن است باعث سردرگمی در مصرف کنندگان شود.

اگر چنین است ، ثبت نام این دامنه ها منطقی استراتژیک است.

منابع بیشتر:


اعتبار تصویر

تصویر برجسته: پائولو بابیتا