تبلیغات فیس بوک در مقابل Google Ads: کدام بهتر است؟

این یکی از رایج ترین سؤالاتی است که کسب و کارها هنگام گسترش حضور رسانه ای پولی خود می پرسند.

از کجا باید پول تبلیغ خود را خرج کنم:

جستجوی گوگل یا تبلیغات فیس بوک؟

نسخه دیگر این سؤال این است: کدام یک بهتر است ، تبلیغات فیس بوک یا Google Ads؟

حقیقت این است ، وقتی مقایسه این دو وجود ندارد “بهتر” نیست زیرا آنها کارهایی بسیار متفاوت انجام می دهند.

بهتر سوالات هستند:

  • کدام یک مناسب تر برای بودجه من است؟
  • کدام یک مناسب تر برای منظره محصول من در آن است؟
  • من در چه مرحله ای از سفر خریدار هدف قرار می دهم؟

بنابراین ، چرا به طور خاص درباره این دو بحث بارها و بارها بحث وجود دارد؟

به عبارت ساده تر ، اکثر کاربران اینترنت روی سیستم عامل ها هستند و هر دو مجری اثبات شده هستند.

هنگامی که شما باید یکی از کانال های تبلیغاتی را از طریق دیگر ، تبلیغات فیس بوک در مقابل Google Ads (به طور خاص ، محصول تبلیغات جستجوی آنها برای این مقایسه) انتخاب کنید ، کدام یک را باید انتخاب کنید؟

بگذارید براساس وضعیت شما ارزیابی کنیم.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

بودجه تبلیغات دیجیتال و هزینه های خرید

قبل از هزینه کردن ، شماره های خود را بسیار روشن کنید.

درک کنید که برای به دست آوردن مشتری می توانید هزینه پرداخت کنید. اگر این را نمی دانید ، هزینه های زیادی را صرف خواهید کرد هر سکوی بدون جهت.

اگر می توانید 20 دلار برای به دست آوردن مشتری هزینه کنید ، اما 10 دلار برای گرفتن کسی به وب سایت خود هزینه می کنید ، این بدان معنی است که شما باید فقط برای استراحت کردن ، نیمی از بازدیدهای خود را تبدیل کنید!

این ریاضی خوب کار نمی کند

به بودجه کامل خود نگاهی بیندازید و از بالاترین هدف به سمت عقب کار کنید: ابتدا بازپرداخت خود را به حداکثر برسانید ، و سپس بودجه باقی مانده را در قیف حرکت دهید.

این اطمینان حاصل خواهد کرد که شما می توانید بهترین بازده ممکن را بدست آورید ، و سپس دوباره در سفر مشتری دوباره سرمایه گذاری کنید.

صنعت و رقابت شما

ابتدا صنعت خود را در نظر بگیرید و هزینه های احتمالی خود را با Google Keyword Planner تحقیق کنید.

تبلیغات فیس بوک در مقابل Google Ads: کدام بهتر است؟ -content / آپلودها / 2020/07 / sej_keywordplanner-5f214d98cbf50.jpg 1277w، https://cdn.searchenginejournal.com/wp-content/uploads/2020/07/sej_keywordplanner-5f214d98cbf50-480x184.jpg 480wb4/480db/480xb4n4/480xb4n4/480xb4n4.php؟t=: 480x184.jpg .searchenginejournal.com / wp-content / upload / 2020/07 / sej_keywordplanner-5f214d98cbf50-680x260.jpg 680w، https://cdn.searchenginejournal.com/wp-content/uploads/2020/07/sej_keywordplanner-5f214fx4 jpg 768w، https://cdn.searchenginejournal.com/wp-content/uploads/2020/07/sej_keywordplanner-5f214d98cbf50-1024x392.jpg 1024w

صنایع یا صنایع فرعی خاصی وجود دارند که از نظر هزینه برای هر کلیک و بودجه تبلیغاتی دیوانه هستند.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

به عنوان مثال ، کلمات کلیدی مرتبط با قانون هستند خیلی گران.

اگر به دنبال جستجو در آن منطقه هستید و بودجه ناخوشایند زیادی ندارید ، ممکن است بخواهید مجدداً تجدید نظر کنید.

بگذارید بگوییم شما 500 دلار در روز بودجه دارید ، اما متوسط ​​CPC شما 200 دلار است (بله ، این وجود دارد). شما فقط قادر به پرداخت 2-3 کلیک در روز خواهید بود!

مقاله پیشنهادی  چگونه شرکت های تجارت الکترونیکی با بودجه تبلیغ کمتر خرید می توانند کارهای بیشتری انجام دهند [Webinar]

شما می خواهید صدها (یا امیدوارم هزاران) برداشت برای یادگیری آنچه که کلمات کلیدی ، تبلیغات و صفحه های فرود برای شما ایجاد می کنند ، داشته باشید.

زمانی که بودجه ناچیزی در مقابل یک کلیک گران داشته باشید ، برای رسیدن به آنجا زمان زیادی خواهید برد.

اگرچه این بدان معنا نیست که شما نمی توانید از Google Ads استفاده کنید ، باید این انتظار را داشته باشید که تبلیغات فیس بوک ممکن است گزینه مقرون به صرفه تری با قابلیت های هدفمندی بسیار قدرتمند برای بسیاری از صنایع باشد.

گزینه دیگری که باید در نظر بگیرید فقط نمایش تبلیغات به کاربرانی است که با استفاده از ویژگی RLSA در Google Ads در سایت شما بوده اند.

این امر می تواند محدود به صنعت باشد ، اما اگر قادر باشید ، این به شما امکان می دهد هنگام جستجو ، داغترین چشم اندازهای خود را نشان دهید.

هدف خود را تعیین کنید

هنگامی که مشخص کردید سازمان شما چه چیزی می تواند استطاعت داشته باشد و صنعت و رقابت را در نظر گرفته اید ، پس باید آنچه را که می خواهید از این استراتژی بازاریابی به دست بیاورید ، در نظر بگیرید.

اگر هدف شما افزایش آگاهی از برند یا تولید تقاضا است ، تبلیغات فیسبوک ممکن است برای شما اقتصادی تر باشد.

با این حال ، اگر به دنبال ایجاد فروش یا فروش هستید (یعنی ضبط تقاضا) ، ممکن است Google Ads گزینه بهتری برای تجارت شما باشد.

در آن سناریو ، یک کاربر در جستجوی چیزی است که سازمان شما در حال فروش است. بنابراین ، شما افرادی را که قصد خرید بسیار بالایی دارند ، هدف قرار می دهید.

اما باید یکبار دیگر کل هزینه تبلیغات Google و Facebook خود را در نظر بگیرید. در بسیاری از موارد ، من از تبلیغات فیس بوک کمتر هزینه برای هر تبدیل (یعنی هزینه برای هر سرب) را دیده ام.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

نکته اصلی این است که کیفیت را اندازه گیری کنید و ببینید هزینه شما برای هر سرب ثابت و واجد شرایط چیست.

ممکن است در Google Ads دو برابر باشد ، اما آیا آنها با سرعت بالاتری تبدیل می شوند؟

اطمینان حاصل کنید که تمام تلاش ریاضی را انجام می دهید تا به هدف نهایی خود برسید تا مسیر مطلوب تری را پیدا کنید.

مرحله در سفر خریدار

دانستن اینکه کاربر در سفر خریدار در کجاست ، به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که کدام کانال تبلیغاتی را برای اهرم استفاده کند. این ممکن است بدان معنا باشد که هر دو سیستم عامل مناسب هستند ، اما دقیقاً در زمان های مختلف.

اگر به دنبال جذب کاربران در لحظه جستجو به دنبال خرید یک محصول یا خدمات هستید ، Google Ads به دلیل سطح بالای قصد مخاطبان شما بهترین شرط بندی شما خواهد بود.

مقاله پیشنهادی  تکنیک های الهام گرفته از سرمایه گذاری برای متنوع کردن نمونه کارها مشتری آژانس جستجوگرها

با این حال ، اگر می خواهید آگاهی اولیه بیشتری کسب کنید یا تأثیر خود را بر روی پیشنهاد خود تأثیر بگذارید ، تبلیغات فیس بوک می تواند به شما کمک کند افرادی را که نیاز فعلی یا ناشناخته ای برای محصول یا خدمات خود دارند ، هدف گذاری کنید.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

اینگونه است که هر دو کانال می توانند رشد استراتژی بازاریابی دیجیتال و سازمان شما را تکمیل و تقویت کنند.

بلوغ محصول / خدمات و حجم جستجوی کلی

این مکان مناسب برای شروع است ، اما من می دانم بسیاری از مشاغل آن را به اندازه کافی نمی دانند.

اگر سازمان شما دارای یک محصول یا خدمات جدید است و حجم جستجوی آن ها بسیار کم و ناچیز است ، بنابراین تبلیغات جستجوی Google نمی خواهند حجم زیادی به شما بدهند.

مثلاً در مورد Uber فکر کنید. چند سال پیش ، اصطلاح “rideshare” حتی چیزی نبود ، بنابراین هیچ کس آن را جستجو نکرد. سرویس هایی مانند Uber و Lyft صنعتی را مختل کردند که مردم هنوز به دنبال آن نبودند.

آنها یک نیاز عظیم را برآورده کردند ، اما این یک دردسر نیست که کاربران به دنبال راه حلهایی باشند – فقط تاکسی وجود داشت ، و همین بود.

قبل از رد کردن Google Ads در این سناریو ، نقاط درد آدرس محصولات شما را در نظر بگیرید. ممکن است یک سری کلمات کلیدی وجود داشته باشد که توضیح می دهد محصول شما چه چیزی و چگونگی حل مسئله را توصیف می کند.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

به عنوان مثال ، کاشی به عنوان “ردیاب بلوتوث” توصیف شد ، اما یکی از اولین در نوع خود. هنوز کسی در جستجوی کلمات کلیدی “ردیاب بلوتوث” نبود.

اما ، کاربران به دنبال راه حل هایی برای این مشکل بودند ، مانند “یافتن کیف پول” ، “یافتن کلیدهای شما” یا “پیدا کردن تلفن خود”.

تبلیغات فیس بوک در مقابل تبلیغات گوگل: کدام بهتر است؟

این عبارات با نقطه درد صحبت می کنند و کاشی را با کپی آگهی قرار می دهند که به چگونگی حل مسئله می پردازد که احتمالاً باعث می شود بیشتر از چسباندن به نام فنی آنچه در آن است ، حجم بیشتری تولید کند.

این ممکن است هنوز برای استفاده از بودجه شما کافی نباشد.

اگر محصولی شبیه Uber دارید که مشکلی را حل می کند که مردم فقط پاسخی را می پذیرند یا جستجو نمی کنند ، تبلیغات فیس بوک مکان خوبی برای شروع است.

شما می توانید به جای هدف قرار دادن توسط کاربر ، هدف خود را با استفاده از آمار و اطلاعات و مشخصات آن انجام دهید و پیشنهاد خود را به مخاطبان دلخواه خود معرفی کنید.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

محصول یا خدمات حساس از نظر جمعیتی

این منجر به سناریوی بعدی می شود: اگر خرید محصول یا خدمات شما بر اساس رویدادهای خاص زندگی ، مخاطبان مستقر در آن ، به شدت همبستگی داشته باشد ، احتمالاً فیس بوک گزینه بهتری شما خواهد بود.

مقاله پیشنهادی  مسائل امنیتی کنسول جستجوی Google توضیح داده شد

فیس بوک از قابلیت های هدفمند قدرتمندی مانند امکان هدف گذاری بر اساس وقایع در حال تغییر زندگی برخوردار است.

در حالی که Google این امکان را برای شما فراهم می کند که رویدادهای زندگی را هدف گذاری کنید ، شما هنوز افرادی را جستجو می کنید که در جستجوی آن شرایط هستند.

اگر همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم ، موردی نیست که به طور گسترده جستجو شود ، هدفگیری جمعیتی به شما در Google Ads کمک نمی کند.

در فیس بوک ، این مکانیسم هدفمندی اصلی است و به شما این امکان را می دهد تا در شرایط خاص زندگی به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنید:

تبلیغات فیس بوک در مقابل تبلیغات گوگل: کدام بهتر است؟

شناخت برند

تقریباً به اندازه برخی دیگر از عوامل مهم نیست ، اما شایان ذکر است و به نکت بالا مربوط می شود.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

اگر یک شرکت جدید هستید ، به احتمال زیاد در مقایسه با یک شرکت بالغ و مستقر در صنعت خود ، حتی اگر در تلاش برای ایجاد آگاهی از مارک تجاری تلاش کرده اید ، در جستجو کمتر موفق می شوید.

چرا؟

در این سناریو ، رقبای شما شناخت بیشتری از برند و وفادار به برند دارند.

هنگامی که کاربران تبلیغ شما (شرکتی را که آن را نمی شناسند) و تبلیغ رقیب شما (یکی از آنها را تشخیص می دهند) مشاهده می کنند ، به احتمال زیاد در تبلیغات پرداخت شده رقیب شما موفقیت بسیار بیشتری (یعنی نرخ کلیک بالاتر را مشاهده می کنید) مشاهده خواهید کرد.

حتماً موقعیت شرکت خود را در بازار در نظر بگیرید.

قبل از شروع به کار کردن در Google Ads ، لازم است تا اعتبار خود را از طریق تبلیغات فیس بوک و سایر کانال های شبکه های اجتماعی ایجاد کنید تا شانس موفقیت خود را افزایش دهید.

نتیجه

همانطور که مشاهده می کنید ، پاسخی با اندازه یکسان یا راهنمای کامل درباره اینکه آیا باید از تبلیغات Google در مقابل تبلیغات فیس بوک استفاده کنید وجود ندارد.

یک قدم عقب بردارید و مراحل زیر را طی کنید:

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

  • آنچه را برای پرداخت مشتری می توانید پرداخت کنید تعیین کنید.
  • صنعت خود را در نظر بگیرید و آیا این یک محیط سنگین برای جستجو است.
  • برای دیدن دامنه CPC که در Google Ads جستجو می کنید ، تحقیق کنید.
  • ارزیابی کنید که بودجه شما در سناریوهای مختلف تا چه حد پیش خواهد رفت.
  • برای یافتن ترکیب مناسب ، تست ، تست و آزمایش بیشتری انجام دهید!

منابع بیشتر: