تاریخچه مختصری از بهینه سازی موتور جستجو

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) امروزه بسیار حول محور Google است.

با این حال ، عملی که ما اکنون به عنوان SEO می شناسیم در واقع پیش از محبوب ترین موتور جستجوگر جهان است که توسط لری پیج و سرگئی برین تاسیس شده است.

اگرچه می توان ادعا کرد که جستجوگرها و بازاریابی همه چیز در موتور جستجو با راه اندازی اولین وب سایت منتشر شده در سال 1991 یا شاید زمانی که اولین موتور جستجوی وب راه اندازی شد ، داستان SEO “به طور رسمی” کمی بعد ، حدود سال 1997 آغاز می شود.

به گفته باب هیمن ، نویسنده Digital Engagement ، ما نمی توانیم از مدیر گروه راک Jefferson Starship برای کمک به تولد زمینه جدیدی که به عنوان “بهینه سازی موتور جستجو” شناخته می شود ، تشکر کنیم.

ببینید ، او کاملا ناراحت بود که وب سایت رسمی Jefferson Starship در آن زمان در صفحه 4 برخی از موتورهای جستجو رتبه بندی می کرد ، نه در موقعیت 1 در صفحه 1.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

مسلماً ، ممکن است هرگز ندانیم که این داستان تاریخ تجدیدنظرطلبانه تری است یا واقعیت 100٪ ، همه نشانه ها قطعاً به اصطلاح SEO اشاره دارند که از حدود سال 1997 آغاز شده است.

کمی بیشتر به شکار بپردازید و خواهید دید که جان آودت از گروه بازاریابی چندرسانه ای از 15 فوریه 1997 این واژه را به کار می برد.

رتبه بالا در موتورهای جستجو در سال 1997 هنوز یک مفهوم کاملاً جدید بود.

همچنین بسیار دایرکتوری محور بود.

قبل از اینکه DMOZ به طبقه بندی اصلی گوگل دامن بزند ، LookSmart توسط Zeal طراحی شده بود ، Go.com دایرکتوری خود بود و Yahoo Directory یکی از بازیگران اصلی جستجوی یاهو بود.

اگر با DMOZ ، پروژه Mozilla Open Directory آشنا نیستید (به یاد داشته باشید ، Mozilla یک شرکت بود و Moz قبل از SEOMoz یک مارک تجاری بود) ، این یک صفحه زرد برای وب سایت ها بود.

این همان چیزی است که یاهو در اصل بر اساس آن تاسیس شد. توانایی یافتن بهترین وب سایت های موجود در آنجا که توسط ویراستاران تأیید شده است.

من SEO را از سال 1998 شروع کردم ، به عنوان یک نیاز برای مشتری های ما که سایت های جالبی ساخته اند اما بازدید کمتری دارند.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

نمی دانستم که این به سبک زندگی تبدیل خواهد شد.

باز هم ، شبکه جهانی وب در آن زمان برای اکثر مردم هنوز یک مفهوم کاملاً جدید بود.

امروز؟ همه می خواهند صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) را کنترل کنند.

بهینه سازی موتور جستجو در مقابل بازاریابی موتور جستجو

قبل از اینکه بهینه سازی موتور جستجو به نام رسمی تبدیل شود ، اصطلاحات دیگری نیز استفاده می شد:

  • قرار دادن موتور جستجو.
  • موقعیت یابی موتور جستجو.
  • رتبه بندی موتور جستجو.
  • ثبت نام موتور جستجو.
  • ارسال موتور جستجو.
  • تبلیغ وب سایت.

اما هیچ بحثی بدون ذکر اصطلاح دیگر کامل نخواهد بود …

بازاریابی موتور جستجو.

در برهه ای از سال 2001 ، یكی از نویسندگان برجسته صنعت ، بازاریابی موتور جستجو را به عنوان جانشینی برای بهینه سازی موتور جستجو پیشنهاد داد.

واضح است که این اتفاق نیفتاد.

اکنون خود را آماده کنید شما در حال مشاهده بسیاری از ادعاهای دروغین (به عنوان مثال ، “SEO از بین رفته است” ، “SEO جدید”) و تلاش برای تغییر نام تجاری SEO (به عنوان مثال ، “بهینه سازی تجربه جستجو”).

گرچه SEO به عنوان یک اصطلاح کامل نیست – به هر حال ، ما موتورهای جستجو را بهینه سازی نمی کنیم ، ما حضور وب خود را بهینه می کنیم – اکنون بیش از 20 سال است که اصطلاح ترجیحی صنعت ما است و احتمالاً برای آینده قابل پیش بینی.

در مورد بازاریابی موتور جستجو؟

هنوز هم استفاده می شود اما اکنون بیشتر با بازاریابی جستجوی پرداخت شده و تبلیغات مرتبط است.

این دو اصطلاح امروز با هم زندگی مسالمت آمیزی دارند.

یک جدول زمانی از تاریخچه موتور جستجو

موتورهای جستجو نحوه یافتن اطلاعات ، انجام تحقیقات ، خرید محصولات و خدمات ، سرگرمی و ارتباط با دیگران را تغییر داده اند.

تقریباً در پشت هر مقصد آنلاین – اعم از وب سایت ، وبلاگ ، شبکه اجتماعی یا برنامه – یک موتور جستجو وجود دارد.

موتورهای جستجو به نیروی ارتباطی و راهنمای جهت گیری زندگی روزمره تبدیل شده اند.

اما این همه چگونه شروع شد؟

ما یک جدول زمانی از نقاط عطف مهم از تاریخ موتورهای جستجو و بهینه سازی موتور جستجو برای درک ریشه های این فناوری ، که به بخشی مهم از دنیای ما تبدیل شده است ، تهیه کرده ایم.

طلوع SEO: عصر “غرب وحشی”

در دهه آخر دهه 1900 ، فضای موتور جستجو بسیار رقابتی بود.

شما موتورهای جستجو خود را انتخاب کرده اید – هم دایرکتوری های مجهز به انسان و هم لیست های مبتنی بر خزنده – از جمله AltaVista ، Ask Jeeves ، Excite ، Infoseek ، Lycos و Yahoo.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

در آغاز ، تنها راه برای انجام هر نوع سئو از طریق فعالیت های درون صفحه ای بود.

این شامل بهینه سازی برای عواملی مانند:

  • اطمینان از خوب و مرتبط بودن مطالب.
  • متن کافی بود
  • برچسب های HTML شما دقیق بودند.
  • شما پیوندهای داخلی و پیوندهای خروجی داشتید.

اگر می خواستید در این دوره رتبه خوبی کسب کنید ، این ترفند فقط تکرار کلمات کلیدی شما به اندازه کافی در سراسر صفحات وب و برچسب های متا بود.

آیا می خواهید صفحه ای را که 100 بار از کلمه کلیدی استفاده می کند ، سبقت بگیرید؟ سپس شما 200 بار از کلمه کلیدی استفاده می کنید!

امروز ، ما این عمل را هرزنامه می نامیم.

در اینجا برخی موارد برجسته وجود دارد:

1994

یاهو توسط دانشجویان دانشگاه استنفورد جری وانگ و دیوید فیلو در یک تریلر دانشگاه ایجاد شد. یاهو در اصل یک لیست نشانک اینترنتی و فهرست سایت های جالب بود.

مدیران وب مجبور بودند صفحه خود را برای فهرست بندی به صورت دستی به فهرست یاهو ارسال کنند تا در هنگام جستجوی کسی ، یاهو بتواند آن را پیدا کند.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

AltaVista ، Excite و Lycos نیز راه اندازی شدند.

1996

پیج و برین ، دو دانشجوی دانشگاه استنفورد ، Backrub ، موتور جستجوی جدیدی را که بر اساس ارتباط و ورودی پیوندهای ورودی رتبه بندی می کرد ، ساختند و آزمایش کردند.

Backrub در نهایت گوگل می شود. HotBot ، با پشتیبانی از Inktomi ، نیز راه اندازی شد.

1997

به دنبال موفقیت A Webmaster’s Guide to Engines، دنی سالیوان راه اندازی Search Engine Watch ، وب سایتی که به ارائه اخبار مربوط به صنعت جستجو ، نکاتی در مورد جستجو در وب و اطلاعاتی در مورد چگونگی رتبه بندی بهتر وب سایت ها اختصاص دارد.

(ده سال بعد ، پس از ترک SEW ، سالیوان یکی دیگر از نشریات جستجوی معروف ، Search Engine Land را تأسیس کرد و اکنون در Google کار می کند.)

Ask Jeeves نیز شروع به کار کرد و Google.com ثبت شد.

1998

Goto.com با پیوندهای حامی مالی و جستجوی پولی راه اندازی شد. تبلیغ کنندگان در Goto.com پیشنهاد می دهند تا بالاتر از نتایج جستجوی ارگانیک قرار بگیرند ، که توسط Inktomi تهیه شده اند. Goto.com در نهایت توسط یاهو خریداری شد.

DMOZ (پروژه Open Directory) به بیشترین جستجوی افراد در زمینه سئو برای لیست کردن صفحات خود تبدیل شد.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

MSN با جستجوی MSN وارد فضا شد که در ابتدا توسط Inktomi طراحی شده بود.

1999

اولین کنفرانس بازاریابی جستجو ، استراتژی های موتور جستجو (SES) ، برگزار شد. می توانید یک نگاه گذشته نگر به آن واقعه توسط سالیوان را در اینجا بخوانید.

(سری کنفرانس SES تحت تعقیب کننده های مختلف و شرکت های اصلی تا زمان تعطیل شدن در سال 2016 ادامه داشت.)

انقلاب گوگل

در سال 2000 ، یاهو بدترین حرکت استراتژیک در تاریخ جستجو را انجام داد و با Google همکاری کرد و به Google اجازه داد نتایج ارگانیک خود را به جای Inktomi تأمین کند.

پیش از این ، گوگل موتور جستجوی کمی شناخته شده ای بود. به سختی شناخته شده است!

نتیجه نهایی: هر نتیجه جستجوی یاهو می گوید: “توسط Google پشتیبانی می شود” و در نهایت آنها بزرگترین رقیب خود را به جهان معرفی می کنند و گوگل به یک نام خانوادگی تبدیل می شود.

تا این مرحله ، موتورهای جستجو عمدتاً سایتها را بر اساس محتوای موجود در صفحه ، نام دامنه ، توانایی فهرست شدن در فهرست های فوق الذکر و ساختار اولیه سایت (ریزگرد).

مقاله پیشنهادی  نحوه بهینه سازی صفحه اصلی SaaS: کلمات کلیدی ، پیوند دادن و موارد دیگر

اما خزنده وب و الگوریتم PageRank Google برای بازیابی اطلاعات انقلابی بودند.

گوگل به عوامل درون صفحه ای و خارج از صفحه – کمیت و کیفیت پیوندهای خارجی اشاره به وب سایت (و همچنین متن لنگر استفاده شده) توجه کرد.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

اگر به آن فکر کنید ، الگوریتم Google اساساً در مورد “اگر افرادی در مورد شما صحبت می کنند ، شما باید مهم باشید” بود.

اگرچه پیوندها تنها یكی از م componentلفه های الگوریتم رتبه بندی كلی گوگل بودند ، پزشكان سئو به عنوان مهمترین عامل پیوندها را چسباندند – و یك صنعت فرعی از ایجاد پیوند ایجاد شد.

در طی دهه آینده ، این یک رقابت برای بدست آوردن هرچه بیشتر لینک به امید کسب رتبه بالاتر بود.

پیوندها به تاکتیکی شدیداً سو ab استفاده شده تبدیل شدند که گوگل باید در سالهای آینده از آن استفاده کند.

همچنین در سال 2000 بود که نوارابزار Google در اینترنت اکسپلورر در دسترس قرار گرفت و به متخصصین سئو اجازه می دهد تا امتیاز PageRank خود را (عددی بین 0-10) مشاهده کنند.

این دوره عصری از ایمیل های درخواست پیوند پیوند ناخواسته را آغاز کرد.

بنابراین با PageRank ، گوگل اساساً معیار ارز را برای پیوند دادن خود معرفی کرد. دقیقاً مانند امروزه از اختیارات دامنه سو mis استفاده می شود.

نتایج ارگانیک گوگل همچنین از سال 2000 شرکت هایی را به صورت تبلیغات AdWords به دست آورد.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

این تبلیغات جستجوی پولی در بالا ، پایین و در سمت راست نتایج طبیعی Google (یعنی پرداخت نشده) شروع به نمایش می کنند.

در همین حال ، گروهی از مدیران وب به طور غیررسمی در یک میخانه در لندن دور هم جمع شدند تا اطلاعات مربوط به همه موارد SEO را در سال 2000 به اشتراک بگذارند.

این گردهمایی غیررسمی سرانجام به Pubcon ، یک مجموعه بزرگ کنفرانس جستجو تبدیل شد که هنوز هم ادامه دارد.

طی ماه ها و سال های آینده ، دنیای سئو به یک ماهانه گوگل رقص یا یک دوره زمانی که در آن گوگل شاخص خود را به روز می کند ، عادت می کند ، که گاهی اوقات منجر به نوسانات عمده رتبه بندی می شود.

اگرچه یک بارین گوگل معروف گفت که گوگل به هرزنامه وب اعتقادی ندارد ، اما نظر او احتمالاً تا زمان 2003 تغییر کرده است.

سئو به دنبال به روزرسانی هایی مانند فلوریدا بسیار سخت تر شده است زیرا اهمیت آن بیش از تکرار کلمات کلیدی X بارها است.

در سال 2003 ، پس از به دست آوردن Blogger.com ، Google AdSense را راه اندازی كرد ، كه تبلیغات هدفمند Google را در سایت های ناشر ارائه می دهد.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

ترکیبی از AdSense و Blogger.com منجر به افزایش انتشارات آنلاین ساده و کسب درآمد – و ایجاد یک انقلاب وبلاگ نویسی شد.

در حالی که گوگل احتمالاً در آن زمان متوجه این موضوع نبود ، آنها مشکلاتی را ایجاد می کردند که باید در جاده حل کنند.

AdSense باعث ایجاد تاکتیک های ناخواسته و سایت های مخصوص AdSense شده است که با محتوای نازک / ضعیف / دزدیده شده پر شده است که فقط برای رتبه بندی خوب ، دریافت کلیک و کسب درآمد وجود دارد.

اوه و یک چیز مهم دیگر در سال 2003 اتفاق افتاد.

من سایتی را که شما در آن هستید ، موتور جستجوگر ژورنال ، تأسیس کردم!

و من فوق العاده خوشحالم که می گویم ما هنوز اینجا هستیم و قویتر از همیشه هستیم.

سئو و شخصی سازی محلی

حدود سال 2004 ، Google و سایر موتورهای جستجوگر برتر نتایج جستجو را برای اهداف جغرافیایی (مثلاً رستوران ، لوله کش یا نوع دیگری از مشاغل یا ارائه دهنده خدمات در شهر یا شهر شما) بهبود بخشیدند.

تا سال 2006 ، گوگل جعبه Maps Plus را راه اندازی کرد که در آن زمان کاملاً تحت تأثیر قرار گرفتم.

همچنین حدود سال 2004 بود که گوگل و موتورهای جستجو شروع به استفاده بیشتر از داده های کاربر نهایی ، مانند سابقه جستجو و علایق ، برای شخصی سازی نتایج جستجو کردند.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

این بدان معناست که نتایجی که مشاهده کردید می تواند با آنچه کسی که در کنار شما در یک کافی شاپ نشسته است وقتی که وی جستجوی همان جستجو را انجام می دهد متفاوت باشد.

همچنین در سال 2005 ، برچسب های nofollow به عنوان ابزاری برای مبارزه با هرزنامه ایجاد شد.

طرفداران SEO استفاده از این برچسب را به عنوان روشی برای پیکر رنک آغاز کردند.

گوگل همچنین چند به روزرسانی قابل توجه را عرضه کرده است:

  • جاگر ، که به کاهش سطح تبادل لینک های ناخواسته ای که در اطراف پرواز می کنند ، کمک می کند و همچنین به منزله کاهش اهمیت لنگر متن به عنوان یک عامل به دلیل فسادپذیری آن است.
  • Big Daddy (اختراع شده توسط جف مانسون از RealGeeks) ، که باعث بهبود معماری گوگل می شود تا درک بهتری از ارزش و ارتباط پیوندها بین سایت ها فراهم کند.

YouTube ، Google Analytics و Webmaster Tools

در اکتبر 2006 ، گوگل با به دست آوردن مبلغ 1.65 میلیارد دلار ، شبکه اشتراک ویدیویی YouTube تولید شده توسط کاربران را خریداری کرد که در نهایت به دومین دارایی جستجوگر در جهان تبدیل شد.

امروز ، یوتیوب 2 میلیارد کاربر دارد!

به دلیل محبوبیت بسیار زیاد ، SEO ویدیو برای مارک ها ، مشاغل و افرادی که می خواهند پیدا شوند بسیار مهم است.

گوگل همچنین دو ابزار فوق العاده مهم را در سال 2006 راه اندازی کرد:

  • تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل. این ابزار مبتنی بر وب رایگان در هنگام راه اندازی بسیار محبوب بود به طوری که مدیران وب با اخطارهای خرابی و نگهداری مواجه شدند.
  • Google Webmaster Tools. Google Webmaster Tools که اکنون به عنوان کنسول جستجو شناخته می شود ، به مدیران وب اجازه می دهد خطاهای خزنده را مشاهده کنند ، ببینند سایت شما برای چه جستجوهایی نشان داده است و درخواست درج مجدد را دارد.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

همچنین در سال 2006 ، نقشه های سایت XML مورد پشتیبانی جهانی موتورهای جستجو قرار گرفتند.

نقشه های سایت XML به مدیران وب امکان می دهد تا هر URL در وب سایت خود را که برای خزیدن در دسترس است ، در موتورهای جستجو نمایش دهند.

نقشه سایت XML نه تنها حاوی لیستی از URL ها بلکه طیف وسیعی از اطلاعات بیشتر است که به موتورهای جستجو کمک می کند تا هوشمندانه تر خزنده شوند.

جستجوی جهانی

ما واقعاً شروع کردیم که از سال 2007 شروع به تکامل جستجو می کنیم.

تمام این به روزرسانی ها در جهت بهبود تجربه جستجو برای کاربران بوده است.

بیایید با جستجوی جهانی Google شروع کنیم.

تا این مرحله ، نتایج جستجو شامل 10 پیوند آبی بود.

سپس Google شروع به ترکیب نتایج جستجوی ارگانیک سنتی با انواع دیگر نتایج عمودی مانند اخبار ، ویدئوها و تصاویر کرد.

این به راحتی بزرگترین تغییر در جستجوی Google – و SEO – از زمان بروزرسانی فلوریدا بود.

پاکسازی ساسپول

در سال 2008 ، اریک اشمیت مدیر عامل وقت گوگل گفت اینترنت در حال تبدیل شدن به یک مخزن است و مارک ها راه حل این مشکل هستند. وی گفت: “مارك ها نحوه مرتب سازی حفره هستند.”

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

کمتر از شش ماه پس از اظهار نظر وی ، یک به روزرسانی گوگل به نام Vince ارائه شد.

به نظر می رسید که مارک های بزرگ در SERP ها خیلی بهتر رتبه بندی می شوند.

طبق گفته گوگل ، واقعاً هدف آن نبود كه به مارك ها پاداش دهد.

گوگل می خواست اعتماد بیشتری به الگوریتم بگذارد (و مارک های بزرگ اعتماد بیشتری نسبت به مارک های کوچکتر و کم سابقه دارند).

اندکی پس از این به روزرسانی ، گوگل نسخه دیگری را برای بهبود سرعت نمایه سازی خود به نام کافئین منتشر کرد.

همانطور که در آن زمان موتور جستجوگر ژورنال گزارش داد ، کافئین “یک معماری جستجوی نسل بعدی برای Google بود که ظاهراً سریعتر و دقیق تر است ، نتایج بهتر و مرتبط تری را ایجاد می کند و قسمتهای بیشتری از وب را می خزد.”

صحبت از سرعت ، در سال 2010 گوگل اعلام کرد که سرعت سایت یک عامل رتبه بندی است.

بینگ و اتحاد جستجو

در سال 2009 ، Microsoft Live Search به Bing تبدیل شد.

سپس ، یاهو و مایکروسافت در تلاش برای به چالش کشیدن تقریباً 70 درصد کنترل بازار جستجوی ایالات متحده توسط گوگل ، برای مشارکت در یک معامله 10 ساله جستجو با یکدیگر متحد شدند (اگرچه پنج سال بعد دوباره کار شد).

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

Alliance Search نتایج جستجوی ارگانیک و پولی Microsoft’s Bing power Yahoo را مشاهده کرد.

اگرچه این موتور بینگ به موتور جستجوی روشن شماره 2 تبدیل شده است ، اما در نهایت نتوانسته اند قدرت جستجوی گسترده Google در ایالات متحده و جهانی را بشکنند. در اکتبر سال 2020 ، بینگ به طور رسمی به Microsoft Bing تغییر نام داد.

مقاله پیشنهادی  آژانس های SEO پس از همه گیر چیست؟

ظهور رسانه های اجتماعی

اواخر دهه 2000 پدیده دیگری در حال ظهور بود: شبکه های اجتماعی.

Google شرط بندی بزرگ خود را در YouTube انجام داد (اگرچه با Google+ که اکنون از کار افتاده است دوباره امتحان خواهد کرد).

اما شبکه های دیگری مانند فیس بوک ، توییتر و لینکدین همگی به عنوان بازیگران اصلی ظهور کردند (در سال های بعد تعداد بیشتری از آنها می آیند و می روند).

همزمان با افزایش رسانه های اجتماعی ، گمانه زنی هایی مبنی بر تأثیر سیگنال های اجتماعی بر رتبه بندی جستجوها مطرح شد.

بله ، رسانه های اجتماعی می توانند به سئو کمک کنند ، اما به طور غیرمستقیم – همانطور که سایر اشکال بازاریابی می تواند به بازدید بیشتر وب سایت شما کمک کرده و آگاهی و تمایل به نام تجاری (که تقاضای جستجو را ایجاد می کند) افزایش دهد.

در حالی که تأثیر سهام اجتماعی (پسندیدن ، توییت ها ، 1+ و غیره) بارها و بارها توسط Google به عنوان یک عامل رتبه بندی رد شده است ، اما همچنان دارای یک همبستگی قوی در مطالعات مختلف فاکتور رتبه بندی است.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

اگر می خواهید در مورد این موضوع بیشتر بخوانید ، من بسیار پیشنهاد می کنم که مطالعه کنید چگونه رسانه های اجتماعی به سئو کمک می کنند [Final Answer].

طرحواره

نشانه گذاری طرح (Schema markup) ، نوعی داده خرد ، در سال 2011 برای کمک به موتورهای جستجو برای تفسیر زمینه پرس و جو ارائه شد. می توانید هر نوع نشانه گذاری طرحواره را در Schema.org مشاهده کنید.

طرح واره فاکتور رتبه بندی نیست. و ، شواهد اندکی برای اثبات آن در عملکرد جستجوی شما تأثیر دارد.

با این حال ، طرحواره به شما کمک می کند تا در SERP ها با قطعه های غنی و برجسته برجسته شوید.

به عنوان مثال ، در یک وبینار مجله Search Engine Journal ، Milestone به اشتراک گذاشت که آنها پس از استقرار طرحواره ، رشد 33-66 درصدی برداشت را برای مکان های بزرگ زنجیره ای رستوران های فست فود مشاهده کردند.

آزمایش دیگر توسط InLinks نشان داد که سایتهای دارای طرحواره پس از اجرای طرح ، رتبه بندی می کنند.

اگر مطمئن نیستید که داده های ساخت یافته را به درستی پیاده سازی کرده اید ، آنها را در ابزار آزمایش داده ساختار یافته Google آزمایش کنید.

باغ وحش گوگل: پاندا و پنگوئن

دو به روزرسانی مهم الگوریتمی – Panda در 2011 و Penguin در 2012 – تأثیر زیادی بر SEO داشتند که تا امروز نیز احساس می شود ، زیرا گوگل یک بار دیگر تلاش کرد نتایج جستجو را پاک کند و به سایت های با کیفیت بالا پاداش دهد.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

در سال 2011 ، Google نتایج جستجوی خود را با دقت جدی روبرو کرد زیرا به اصطلاح “مزارع محتوا” (وب سایت هایی که حجم بالایی از محتوای بی کیفیت تولید می کنند) بر نتایج جستجو مسلط هستند.

SERP های Google همچنین با وب سایت های دارای محتوای غیر اصلی و خودکار شلوغ بودند – و حتی در برخی موارد ، سایت های scraper رتبه بندی بیشتری نسبت به مبتدیان محتوا داشتند.

در نتیجه ، این سایتها درآمد بالایی از تبلیغات داشتند (یادتان هست وقتی به مشکل خود ساخته AdSense Google اشاره کردم؟).

این سایتها همچنین توسط ترافیک ارگانیک Google زندگی و در حال مرگ بودند.

اما هنگامی که به روزرسانی Google Panda در سال 2011 آغاز شد ، بسیاری از وب سایت ها ، اگر نه همه ، میزان زیادی از بازدید را یک شبه از بین بردند.

Google اطلاعاتی در مورد سایت با کیفیت ارائه داده است.

با هدف از بین بردن محتوای بی کیفیت (یا نازک) ، Panda طی سالهای آینده به صورت دوره ای به روز می شود و در نهایت در سال 2016 در الگوریتم اصلی Google ادغام می شود.

در حالی که وب سایت ها هنوز از اثرات پاندا بازیابی نمی شوند ، گوگل یک الگوریتم مورد انتظار برای بهینه سازی بیش از حد پیش بینی شده را برای از بین بردن “تاکتیک های اسپم تهاجمی” از نتایج خود ارائه داد.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

این الگوریتم که سرانجام به پنگوئن لقب داده شد ، طرح های پیوند را هدف قرار داده است (وب سایت هایی با الگوهای پیوند غیرمعمول ، از جمله متن زیاد لنگر مطابقت دقیق که با کلمات کلیدی شما مطابقت دارد)

می خواست برای رتبه بندی) و پر کردن کلمات کلیدی.

پنگوئن تقریباً به دفعات Panda به روز نمی شود و بیش از یک سال از برخی به روزرسانی ها می گذرد. و مانند پاندا ، پنگوئن در سال 2016 به بخشی از الگوریتم زمان واقعی Google تبدیل شد.

چیزها ، نه رشته ها

در ماه مه 2012 ، گوگل نمودار دانش را رونمایی کرد.

این تغییر عمده ای در جهت تفسیر رشته های کلمات کلیدی به درک معناشناسی و قصد بود.

در اینجا نحوه توصیف Amit Singhal ، SVP سابق مهندسی Google در هنگام راه اندازی وجود دارد:

“نمودار دانش به شما امکان می دهد چیزها ، افراد یا مکانهایی را که Google از آنها می داند جستجو کنید – نشانه ها ، افراد مشهور ، شهرها ، تیم های ورزشی ، ساختمانها ، ویژگی های جغرافیایی ، فیلم ها ، اشیا آسمانی ، آثار هنری و موارد دیگر – و بلافاصله اطلاعات مربوطه را به دست آورید به درخواست شما این اولین قدم حیاتی برای ایجاد نسل بعدی جستجو است که به هوشمندی جمعی وب دامن می زند و جهان را کمی بیشتر مانند مردم درک می کند. “

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

گوگل با این اطلاعات نتایج جستجو را افزایش داد.

هر زمان که افراد در یکی از میلیارد ها موجودیت و واقعیت موجود در نمودار دانش جستجو می کنند ، پانل های دانش ، جعبه ها و چرخ فلک ها می توانند ظاهر شوند.

گام بعدی در جستجوی نسل بعدی گوگل در سپتامبر 2013 در قالب Hummingbird بود ، الگوریتمی جدید که برای رسیدگی بهتر به سوالات زبان طبیعی و جستجوی گفتگو طراحی شده است.

با ظهور موبایل (و جستجوی صوتی) ، Google نیاز داشت که نحوه کار الگوریتم خود را به طور کامل برای پاسخگویی به نیازهای جستجوی مدرن بازسازی کند.

Hummingbird به عنوان بزرگترین تغییر الگوریتم اصلی Google از سال 2001 در نظر گرفته شد. واضح است که گوگل می خواست نتایج سریعتر و مرتبط تری را به ویژه به کاربران تلفن همراه ارائه دهد.

همراه اول

از حدود سال 2005 شروع می شود ، یک سوال در صنعت ما مرتباً مطرح می شد:

آیا این “سال موبایل” است؟

خوب ، معلوم شد که در سال 2005 نبوده است.

یا 2006.

سال 2007 هم نبود.

یا 2008. یا 2009.

حتی 2010 – زمانی که گوگل خود را به یک شرکت همراه اول تبدیل کرد.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

سپس 2011 ، 2012 ، 2013 و 2014 آمد و رفت.

در مورد موبایل صحبت شده بود و بسیار پرطرفدار بود زیرا در تمام این مدت مانند دیوانه رشد می کرد.

هرچه کاربران بیشتری تلفن های هوشمند را به کار می گرفتند ، بیشتر در جستجوی مشاغل و چیزهایی بودند که در حال حرکت بودند.

سرانجام ، در سال 2015 ، سال موبایل را داشتیم – نقطه ای که جستجوهای تلفن همراه جستجوی دسک تاپ را برای اولین بار در Google پشت سر گذاشتند. و گرچه این امر از نظر تعداد جستجوی خام درست است ، اما این نیز درست است که هدف جستجو کاملاً متفاوت است و نرخ تبدیل در دستگاه های تلفن همراه بسیار پایین تر است.

این همچنین سالی بود که comScore گزارش داد کاربران اینترنت فقط برای موبایل از کاربران فقط برای دسک تاپ پیشی می گیرند.

همچنین در سال 2015 بود که گوگل یک به روزرسانی مورد انتظار برای الگوریتم موبایل را راه اندازی کرد ، طراحی شده برای ارائه “مناسب ترین و به موقع ترین نتایج به کاربران ، خواه اطلاعات در صفحات وب مناسب تلفن همراه باشد یا در برنامه تلفن همراه”.

در تلاش برای سرعت بخشیدن به صفحات ، Google همچنین Accelerated Mobile Pages (AMP) را در سال 2016 معرفی کرد.

ایده پشت AMP بارگیری فوری محتوا بود. بسیاری از رسانه ها و ناشران خبری به سرعت AMP را پذیرفتند و امروز نیز از آن استفاده می کنند.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

و ، شاید این شما را متعجب نکند ، اما در ژانویه 2017 ، گوگل اعلام کرد که سرعت صفحه اکنون یک عامل رتبه بندی برای جستجوهای تلفن همراه است.

در همان ماه ، گوگل اعلام کرد که ارزش بی ارزش صفحات دارای پنجره های بازشو را شروع می کند.

در جولای 2019 ، نمایه سازی اولین موبایل برای همه وب سایت های جدید فعال شد. و تا مارس 2021 ، همه وب سایت ها به نمایه سازی تلفن همراه اول تبدیل می شوند.

مقاله پیشنهادی  چگونه مشتری های مناسب را برای آژانس جستجوگر خود انتخاب کنیم و از افراد مسموم خودداری کنیم

یادگیری ماشین و جستجوی هوشمند

پیش از این ، من اشاره کردم که گوگل ، ابتدا در زمینه بازیابی اطلاعات ساخته شده بود ، به یک شرکت همراه اول تبدیل شد.

خوب ، این در سال 2017 تغییر کرد زیرا مدیر عامل Google Sundar Pichai Google را اولین شرکت یادگیری ماشین اعلام کرد.

امروزه جستجوی Google به جای دادن لیستی از پیوندها به کاربران ، برای اطلاع رسانی و کمک به آنها طراحی شده است.

به همین دلیل Google یادگیری ماشینی را در همه محصولات خود – از جمله جستجو ، Gmail ، تبلیغات ، دستیار Google و سایر موارد – ایجاد کرده است.

از نظر جستجو ، ما قبلاً تأثیر یادگیری ماشین با Google RankBrain را مشاهده کرده ایم.

در اکتبر 2015 ، RankBrain در ابتدا برای تفسیر 15٪ جستجوهایی که Google قبلاً هرگز ندیده است ، براساس کلمات یا عباراتی که کاربر وارد کرده است ، مورد استفاده قرار گرفت.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

از آن زمان ، Google RankBrain را گسترش داده تا در هر جستجوی قابل اجرا باشد.

در حالی که RankBrain بر رتبه بندی تأثیر می گذارد ، این یک فاکتور رتبه بندی به معنای سنتی نیست ، جایی که شما برای انجام x ، y و z به شما رتبه بندی بهتری می دهند.

و به زودی در دنیای جستجوی هوشمند تعداد بیشتری وجود دارد.

  • جستجوهای صوتی در حال افزایش است.
  • جستجوی بصری بسیار خوب شده است
  • کاربران (و مارک ها) به طور فزاینده ای بات چت را استفاده می کنند و از دستیارهای شخصی (به عنوان مثال ، Apple Siri ، Amazon’s Alexa و Microsoft’s Cortana) استفاده می کنند.

این پیشرفت در فناوری بدان معنی است که زمان هیجان انگیزتری برای کسانی که سئو می کنند در پیش است.

به روزرسانی های اصلی Google

Google هر روز به روزرسانی های الگوریتم خود را انجام می دهد.

اما ، در طول سال ، هنگامی که تغییری در الگوریتم آن ایجاد شود ، گوگل به روزرسانی های اصلی را منتشر می کند.

همچنین به روزرسانی های الگوریتم هسته ای گسترده ای وجود دارد.

هدف این به روزرسانی های اصلی ایجاد تجربه جستجوی بهتر برای کاربران با نتایج جستجوی مرتبط تر و قابل اعتماد است.

این به روزرسانی های اصلی Google صفحه یا سایتی خاص را هدف قرار نمی دهند بلکه هدف آنها بهبود نحوه پیگیری محتوا توسط سیستم است.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

در اینجا نحوه توصیف Google به روزرسانی های اصلی به شرح زیر است:

“یک راه برای فکر کردن در مورد نحوه عملکرد به روزرسانی اصلی ، تصور اینکه شما لیستی از 100 فیلم برتر سال 2015 ساخته اید. چند سال بعد در سال 2019 ، لیست را تازه می کنید. به طور طبیعی تغییر خواهد کرد برخی از فیلم های جدید و شگفت انگیز که قبلاً هرگز وجود نداشته اند ، اکنون کاندیداهای ورود هستند. همچنین ممکن است برخی از فیلم ها را دوباره ارزیابی کنید و متوجه شوید که آنها لیاقت داشتن جایگاهی بالاتر از گذشته را در لیست داشتند. “

در مارس 2018 ، گوگل تایید شده یک به روزرسانی الگوریتم هسته گسترده برای بهره مندی از صفحات “دارای پاداش کمتر” ارائه شده است.

کمی بیشتر از یک ماه بعد ، گوگل یکی دیگر از به روزرسانی های اصلی الگوریتم هسته ای را با هدف مرتبط بودن محتوا منتشر کرد.

سپس ، یک به روزرسانی هسته اصلی دیگر در ماه آگوست (که گاهی اوقات به اشتباه و به طور نادرست به عنوان “به روزرسانی” Medic “خوانده می شود) راه اندازی شد که سایت هایی را با محتوای کم کیفیت هدف قرار می دهد.

در مارس 2019 ، به عنوان پسوند به روزرسانی هسته ای آگوست 2018 ، گوگل تأیید کرد که یک به روزرسانی اصلی (معروف به فلوریدا 2) در اینجا وجود دارد و قرار بود که یک نسخه بزرگ باشد.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

اما ، جامعه SEO احساس کرد که این بیشتر یک بازگرداندن الگوریتم های قبلی است.

و ، یک به روزرسانی اصلی دیگر در ژوئن 2019 آغاز شد که نقاط ضعف E-A-T را در وب سایت ها نشان می داد ، با تمرکز بر اعتبار و قابلیت اطمینان لینک های ورودی.

هر از چند گاهی ، Google یک نسخه اصلی هسته به روز می کند که بر روی تمام نتایج جستجو در سراسر جهان تأثیر دارد.

به عنوان مثال ، در سپتامبر 2019 یک به روزرسانی هسته ای گسترده وجود داشت که هدف آن تقویت سایت هایی با عملکرد بهینه کلی بود. و ، یک بروزرسانی گسترده دیگر در ژانویه 2020 که گروه های YMYL (پول شما ، زندگی شما) را هدف قرار داد.

این تفاوت کلیدی با به روزرسانی های هسته اصلی در مقابل به روزرسانی های اصلی است – شما باید سایت خود را به طور کلی تجزیه و تحلیل کنید ، نه یک صفحه خاص.

اخیراً ، گوگل یک به روزرسانی اصلی را در ماه مه سال 2020 منتشر کرد که صفحات فرود محتوای نازک را هدف قرار می دهد در حالی که به نتایج جستجوی محلی کمک می کند.

BERT

BERT بزرگترین به روزرسانی الگوریتم گوگل از زمان RankBrain است.

BERT مخفف Bidirectional Encoder Representations from Transformers است که برای پردازش زبان طبیعی استفاده می شود.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

اساساً ، به Google کمک می کند زمینه جستجوهای جستجو را بهتر درک کند.

به عنوان مثال ، کلمه “خفاش” می تواند به معنی یک حیوان بالدار شبانه باشد که اغلب با بتمن مرتبط است. یا ، هنگامی که یک بازیکن بیس بال به چوب خیز می رود می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

با BERT ، Google می تواند زمینه را برای ارائه نتایج جستجوی بهتر کالبدشکافی کند.

آنچه باعث بهبود بهتر BERT می شود این است که Google اکنون می تواند از کلمات اطراف کلمات کلیدی شما استفاده کند تا به عنکبوت های خود کمک کند تا محتوای شما را هضم کنند.

به عنوان مثال ، “من به غار خفاش رفتم.” یا ، “بعد از خفاش خودم ، وارد گودال شدم.” Google اکنون می تواند یک مدل زمینه را در اطراف کلمات دیگر در جمله ایجاد کند. این یک عامل حیاتی در نحوه شناسایی پردازش زبان طبیعی ارتباطات انسانی است.

همانطور که گوگل است دنی سالیوان گفت:

“هیچ چیزی برای بهینه سازی با BERT وجود ندارد ، و نه چیزی که هر کسی بتواند دوباره فکر کند. اصول ما در جستجوی پاداش دادن به محتوای عالی بدون تغییر باقی مانده است. “

اگر هنوز علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد BERT هستید ، داون اندرسون در اینجا همه مواردی را که باید در مورد BERT بدانید توضیح می دهد.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

شما قبلاً قطعه های برجسته ای را دیده اید ، اما متوجه نشده اید که چه هستند.

قطعه های ویژه متن کوتاه ، نقاط گلوله ، اعداد یا جداول هستند که در بالای جستجوی Google ظاهر می شوند.

هدف یک قطعه ویژه این است که بدون نیاز به کلیک کردن روی وب سایت ، مستقیماً به جستجو در جستجوگرها بپردازیم.

اما ، قطعه های برجسته می توانند بسیار ناپایدار باشند ، بنابراین به راحتی لمس می شوند.

قطعه های ویژه چیز جدیدی نیستند. آنها بودند لکه دار تمام راه بازگشت به سال 2014.

تکه های برجسته جذابیت “موقعیت صفر” آرزو را آغاز کرده اند. بدین معنی که ، نتیجه جستجوی شما بیش از سایر عوامل حواس پرتی در SERP است ، به علاوه شما همچنین در نتایج ارگانیک ظاهر می شوید.

در ژانویه 2020 ، گوگل این ویژگی را به منظور کپی کردن نتایج جستجوی قطعه ویژه ، به روز کرد تا شما یا در قطعه برجسته یا نتیجه ارگانیک قرار بگیرید ، نه هر دو.

و در ژوئن سال 2020 ، Google به روزرسانی دیگری را منتشر کرد مبنی بر اینکه قطعه های ویژه اکنون کاربران را مستقیماً به متن مربوط به جستجوی آنها می رساند.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

اکنون کاربران متن برجسته شده با زرد را می بینند.

در حالی که جستجوی صوتی همچنان به اصلاح خود ادامه می دهد ، محتوای قطعه ویژه فرصتی بزرگ برای افزایش دید آلی فراهم می کند.

نتیجه

موتورهای جستجو و سئو از دهه 1990 تاکنون مسیری طولانی را طی کرده اند.

ما در این پست فقط چند مورد از این راه ها را لمس کرده ایم.

تاریخچه جستجوگرها با چرخش های مهیج پر شده است – تولد موتورهای جستجوی جدید ، مرگ موتورهای جستجوی قدیمی ، ویژگی های جدید SERP ، الگوریتم های جدید و آزمایش ها و به روزرسانی های مداوم – به علاوه ظهور نشریات ، کنفرانس ها ، ابزارهای عالی SEO و کارشناسان

در حالی که موتورهای جستجو و سئو در طول سالها بسیار پیشرفت کرده اند ، یک چیز درست باقی می ماند: تا زمانی که موتورهای جستجو وجود داشته باشد ، سئو حیاتی خواهد بود.

و ما فقط شروع کرده ایم!


اعتبار ویژه تصویر: پائولو بوبیتا