بیش از 25٪ مردم روی اولین نتیجه جستجوی Google کلیک می کنند

طبق یک مطالعه تازه منتشر شده ، اولین نتیجه ارگانیک در جستجوی Google با میانگین کلیک 5/28 درصد است.

سیستریکس بیش از 80 میلیون کلمه کلیدی و میلیاردها نتیجه جستجو را تجزیه و تحلیل کرد تا درک کند که کاربران چگونه با SERP ها درگیر می شوند.

مطالعه CT نشان می دهد که میانگین CTR پس از موقعیت یک به شدت سقوط می کند ، در حالی که موقعیت های دوم و سوم به ترتیب 15٪ و 11٪ میزان کلیک را دارند.

با کمال تعجب ، جایگاه دهم در Google دارای نرخ کلیک 2.5٪ بسیار ناچیز است.

بیش از 25٪ مردم روی اولین نتیجه جستجوی Google کلیک می کنند

فراتر از آن ، کاربران شناخته شده آن به ندرت وارد صفحه دوم نتایج جستجو می شوند.

آنچه کمتر شناخته شده است اختلافات گسترده بین کلیک بین ده موقعیت ارگانیک اول است.

هدف از این مطالعه ، درک بیشتر CTR در صفحه اول نتایج جستجوی Google است.

در اینجا یافته های کلیدی تری از این مطالعه با اطلاعاتی در مورد آنچه می تواند باعث شود CTR برای موقعیت 1 از 13.7 to و 9/46 درصد تغییر کند.

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

نرخ کلیک از طریق جستجوی Google

این امر به ویژه برای SEO اهمیت دارد که درک کنند چگونه می توان CTR نتایج جستجوی Google را تحت تأثیر قرار داد

پس از همه ، بسیاری از مشاغل SEO شامل رتبه بندی محتوای صفحه اول Google است.

مهم تر از رتبه بندی ، رانندگی در آن صفحات است. اگر کسی روی آن کلیک نکند ، نتیجه صفحه اول چیست؟

مقاله پیشنهادی  10 تاکتیک مدرن کسب پیوند که کارساز هستند

این جایی است که این مطالعه از Sistrix وارد می شود ، زیرا میزان ترافیک ایجاد شده توسط هر موقعیتی را در صفحه یک به شدت متفاوت می کند.

به عنوان مثال ، یک نتیجه در موقعیت شماره 2 به طور متوسط ​​3 برابر کلیک بیشتر از نتیجه در موقعیت شماره 6 ایجاد می کند.

نتیجه در موقعیت شماره 1 CTR را بیش از ده برابر بالاتر از رتبه بندی در موقعیت شماره 10 کسب می کند.

نتایج در صفحه دوم Google دارای CTR کمتر از 1٪ برای هر موقعیت است. بنابراین این مطالعه تنها بر صفحه اول نتایج جستجو متمرکز است.

اینها برخی از عواملی هستند که می توانند CTR هر موقعیت را در صفحه اول تحت تأثیر قرار دهند.

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

عوامل مؤثر بر نرخ کلیک در مرورگر Google

بزرگترین عاملی که بر CTR نتایج جستجوی Google تأثیر می گذارد ، طرح SERP است.

در حالی که اکثر پرس و جوها طرح 10 پیوند آبی سنتی SERP را ایجاد می کنند ، برخی از نمایش داده ها انواع دیگر طرح ها را ایجاد می کنند.

تمام داده های ارجاع شده تا کنون به موقعیت هایی در طرح 10 لینک پیوندهای آبی اشاره دارند.

در اینجا اطلاعاتی در مورد انواع دیگر طرح های SERP و CTR مربوط به آنها وجود دارد.

مقاله پیشنهادی  چگونه و چرا دسترسی برای SEO مهم است

SERP با Sitelinks

بیش از 25٪ از افراد روی اولین نتیجه جستجوی Google کلیک می کنند

یک برنامه افزودنی پیوندهای سایت در نتایج جستجو برای تقویت CTR یافت می شود.

نتیجه در موقعیت شماره 1 با پسوند سایتها به CTR 46.9٪ می رسد.

این به احتمال زیاد به این دلیل است که هنگام جستجوی وب سایت خاصی ، سایتهای پیوند توسط Google نشان داده می شوند.

بنابراین معقول است که موقعیت برتر SERP با نقشه های سایت تقریبا نیمی از کلیه کلیک ها را دریافت می کند.

قطعه های ویژه

بیش از 25٪ از افراد روی اولین نتیجه جستجوی Google کلیک می کنند

SERP های دارای قطعه های برجسته دارای نرخ کلیک هستند که 5.3٪ درصد از میانگین پایین دارند.

این مطالعه اظهار می دارد که هیچ فایده ای برای یک صفحه وب که یک قطعه برجسته در نتایج جستجو را نشان می دهد ، ندارد.

در واقع ، موقعیت های شماره 2 و # 3 وقتی نتیجه اول یک قطعه برجسته را بر می گرداند ، از میانگین کلیک بالاتر برخوردار هستند.

پانل های دانش

بیش از 25٪ از افراد روی اولین نتیجه جستجوی Google کلیک می کنند

SERP هایی که دارای پانل های دانش هستند در CTR نیز مورد استفاده قرار می گیرند که در جایگاه اول فقط 16٪ از کلیک ها به جای 28٪ دریافت می کنند.

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

در این مطالعه آمده است که این SERP ها کمتر کلیک می کنند زیرا جستجوگرها پاسخهای لازم را در صفحه دانش دریافت می کنند.

CTR در دو موقعیت آلی در مقایسه با میانگین به طور قابل توجهی افت می کند. به نظر می رسد بسیاری از کاربران اطلاعاتی را که در پنل دانش می خواهند بدست آورند – به خصوص در تلفن های هوشمندشان ، که در هر بار بارگذاری یک صفحه ، زمان زیادی طول می کشد. “

SERP ها با تبلیغات Google

بیش از 25٪ از افراد روی اولین نتیجه جستجوی Google کلیک می کنند

هنگامی که بالای SERP پر از Google Ads باشد ، نرخ کلیک از طریق همه موقعیتها کمتر از حد متوسط ​​می شود.

مقاله پیشنهادی  گوگل از تجربه صفحه به عنوان یک عامل رتبه بندی و اخبار بازاریابی دیجیتال این هفته استفاده می کند [PODCAST]

با این حال ، طرح Google Ads نتایج ارگانیک را کمتر از طرح پنل دانش تأثیر می گذارد.

Google Ads CTR را 10 درصد کاهش می دهد ، در مقایسه با 12 امتیاز کاهش برای SERP ها با پانل های دانش.

یادداشتهای دیگر

اینها فقط تعدادی از طرح های مختلف SERP است که توسط این مطالعه جامع مورد بررسی قرار گرفته است.

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

به طور کلی ، اثبات شده است که حجم جستجوی کلمات کلیدی تنها عاملی نیست که هنگام ارزیابی کلیک های احتمالی باید در نظر گرفته شود.

“همانطور که به روشنی در تحلیل ها مشاهده می شود ، طرح SERP از کلمه کلیدی نیز باید در ارزیابی گنجانده شود – فقط ترکیبی از حجم جستجو و طرح SERP منجر به تعداد واقعی بازدید کنندگان بالقوه می شود.”

برای مشاهده کامل نحوه تأثیر هر طرح Google SERP بر CTR ، مطالعه کامل را در اینجا ببینید.