بیشتر سایت ها نیازی به نگرانی در مورد بودجه خزیدن ندارند

تیم روابط جستجوی Google می گوید که اکثر سایت ها در آخرین قسمت از پادکست جستجوی خاموش ضبط ، نیازی به نگرانی در مورد بودجه خزیدن ندارند.

گری الیلیز از Google به طور مفصل در مورد این موضوع بحث کرد و گفت این تیم پیام های قبلی خود را به عقب رانده است ، و افزود که یک “بخش اساسی” میکند باید مراقبش باشم

با این حال ، بودجه خزیدن نباید نگرانی برای یک اکثریت از سایت ها ، الیس توضیح می دهد:

ما به بودجه خزیدن فشار می آوریم ، از نظر تاریخی ، به طور معمول به مردم می گوییم که لازم نیست به آن اهمیت دهید.

و من در جای خود ایستاده ام و هنوز هم می گویم که بیشتر مردم مجبور نیستند به آن اهمیت دهند. ما فکر می کنیم که بخش قابل توجهی از اکوسیستم وجود دارد که باید به آن اهمیت دهد.

… اما من هنوز هم معتقدم که – من در اینجا سعی می کنم این را تقویت کنم – که اکثریت قریب به اتفاق مردم نیازی به مراقبت از آن ندارند. “

در تلاش برای شفاف سازی پیام های قبلی ، Google اخیراً اطلاعات بیشتری درباره بودجه خزیدن منتشر کرده است.

به عنوان مثال ، فقط ماه گذشته گوگل یک قسمت کامل از سریال Mythbusting YouTube خود را به موضوع بودجه خزیدن اختصاص داد.

پس چه کسی باید به بودجه خزیدن اهمیت دهد و چه کسی نباید؟

چه موقع باید درمورد بودجه خزیدن مراقبت کنیم / چه موقع لازم نیست

به طور معمول ، جستجوگرها میخواهند تعداد سختی را هنگام جمع آوری بودجه بشنوند – مانند سایت شما قبل از بودجه خزیدن باید تعداد X صفحه داشته باشد.

اما اینگونه کار نمی کند ، الیس می گوید:

“… خوب ، این طور نیست. به نظر می رسد شما می توانید کارهای احمقانه ای در سایت خود انجام دهید ، و سپس Googlebot با شروع به خزیدن مانند دیوانه کردن

یا شما می توانید انواع دیگر کارهای احمقانه را انجام دهید ، و سپس Googlebot تماماً خزیدن را متوقف می کند. “

اگر مجبور به شماره دهی شویم ، الیس می گوید تقریباً یک میلیون آدرس اینترنتی پایه اولیه قبل از اینکه یک مالک سایت باشد واقعاً باید در مورد بودجه خزیدن مراقبت کند.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر

سایتهایی که کمتر از یک میلیون URL دارند ، لازم نیست برای بودجه خزیدن اهمیت دهند.

مقاله پیشنهادی  Google توضیح می دهد که چرا داده های میدانی از داده های آزمایشگاه قابل اطمینان تر هستند

عوامل مؤثر بر بودجه خزیدن

برای سایتهایی که بیش از یک میلیون URL دارند ، اینها برخی از عواملی هستند که می توانند منجر به خزیدن مسائل مربوط به بودجه شوند یا نشانگر آن باشد.

عامل 1: صفحات در مدت زمان طولانی خزنده نیستند

“من به چه چیزی نگاه می کنم؟ احتمالاً URL هایی که هرگز خزنده نبودند. این یک نشانگر خوب برای چگونگی کشف ، چگونگی خزیدن یک سایت است …

بنابراین به صفحاتی نگاه می کنم که هرگز خزنده نبودند. برای همین احتمالاً می خواهید به پرونده های سرور خود نگاه کنید زیرا این حقیقت را به شما می دهد. “

فاکتور 2: تغییرات گسترده پس از مدت زمان طولانی

“سپس من همچنین به نرخ های تازه کردن نگاه می کنم. مثل اینکه اگر می بینید که قسمت های خاصی از سایت برای مدت طولانی تجدید نشده ، می گویند ماه هاست و در صفحات در آن بخش تغییراتی ایجاد کرده اید ، پس احتمالاً می خواهید در مورد بودجه خزیدن فکر کنید. “

رفع مشکلات بودجه خزنده

Illyes دو پیشنهاد برای رفع مشکلات بودجه خزنده ارائه می دهد.

مقاله پیشنهادی  نقشه سایت را به صورت دستی ایجاد نکنید

ابتدا سعی کنید صفحات غیر ضروری را حذف کنید. هر صفحه Googlebot باید خزنده بودجه خزیدن را برای سایر صفحات کاهش دهد.

بنابراین مقدار زیادی از محتوای “gibberish” می تواند منجر به خزیدن محتوای مهم نشود.

“اگر حذف کنید ، اگر چیزهایی از سایت خود را که احتمالاً برای کاربران کمتر مفید است ، حذف کنید ، در نتیجه Googlebot فرصت دارد تا روی صفحات با کیفیت بالاتر تمرکز کند که در واقع برای کاربران خوب است.”

پیشنهاد دوم Illyes این است که از ارسال سیگنال های “خاموش” به Googlebot خودداری کنید.

سیگنال های خاموش برخی از کد های سخت است که به Googlebot می گوید بلافاصله جلوی خزیدن یک سایت را بگیرد.

اگر سیگنال های خود را به ما بفرستید ، این بر خزیدن Googlebot تأثیر می گذارد. بنابراین اگر سرورهای شما بتوانند از عهده آن برآیند ، می خواهید مطمئن شوید که ما را مانند کدهای وضعیت 429 ، 50X برای ما ارسال نمی کنند و سرور شما سریع و سریع پاسخ می دهد. “

برای اطلاعات بیشتر در مورد پیچیدگی بودجه خزیدن ، قسمت زیر پادکست را در زیر گوش دهید.

تبلیغات

ادامه خواندن در زیر