بهترین روشهای جستجوگرها هنگام استفاده از GIF

از لیست های BuzzFeed گرفته تا اظهار نظرهای توییتر ، GIF ها (مخفف Graphics Interchange Format) بخشی از زبان وب هستند.

اگر از طریق تصاویر گوگل یا از طریق Giphy ، یکی از بزرگترین تجمع کنندگان GIF جستجو کنید ، می توانید انواع مختلفی از GIF را از سراسر جهان به نمایش بگذارید.

GIF متحرک (که به صورت “jif” و “gif” تلفظ می شود و بحث در مورد تلفظ روش مطمئنی برای شروع یک بحث آنلاین است) نوعی پرونده رسانه ای است که می تواند در پیام های شخصی و همچنین محتوای عمومی به صورت آنلاین درج شود.

جستجوی سریع Google ، GIF را “فرمت بدون ضرر برای پرونده های تصویری که هم از تصاویر متحرک و هم از تصاویر ساکن پشتیبانی می کند” تعریف می کند ، که در دهه 1980 محبوبیت بیشتری پیدا کرد.

GIF می تواند احساسات یا سناریوها را در قالبی پویاتر و سرگرم کننده بیان کند.

تاریخچه GIF

استیو ویلهایت در CompuServe برای ذخیره حافظه هنگام نمایش تصاویر ، GIF ساخته است.

تیم Wilhite راهی برای ارائه این تصاویر با استفاده از الگوریتم فشرده سازی و محدود کردن تعداد رنگ ها پیدا کردند.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

این الگوریتم با شناسایی الگوهای تکرار شونده کار کرد و GIF ها را در ایجاد تصاویر واقعی با عملکرد بالا عالی کرد.

از آنجا که چندین نسخه از تصویر در پرونده گنجانده شده است ، می توانید آن تصاویر را با هم رشته کنید تا یک فیلم حلقه ای ایجاد کنید.

GIF پس از آن سابقه ای داستانی داشت. Unisys Corp ، شرکتی که الگوریتم GIF را در اختیار داشت ، از سال 1995 شروع به شارژ حق امتیاز برای GIF ها کرد – و حق ثبت اختراع تا سال 2003 تمام نشد.

تصاویر گوگل در سال 2001 منتشر شد ، اما تا سال 2013 ویژگی صریحی برای جستجوی GIF نداشت.

در سال 2019 ، Google GIF های قابل اشتراک گذاری را به نتایج جستجو اضافه کرد.

چگونه Google GIF را خزنده می کند؟

به نظر می رسد که گوگل در این مرحله ، GIF ها را به همان روشی که همه تصاویر دیگر را می خواند ، بخواند – فقط با تمرکز بیشتر بر امکان جستجو و به اشتراک گذاری آنها از طریق تصاویر Google.

روش های بهینه سازی تصویر Google راهی است که باید مطمئن شوید GIF های شما خزیده ، تجزیه و فهرست می شوند.

آیا GIF برای سئو خوب است؟

GIF می تواند برای سئو خوب باشد به شکلی که تمام تصاویر خوش ساخت می تواند برای سئو مفید باشد – آنها می توانند کلیک ها را افزایش دهند و افراد را در یک صفحه مشغول کنند.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

GIF می تواند به اشتراک گذاشته شود و یک GIF با مارک خوب و به اشتراک گذاری می تواند برای مدت طولانی در اکوسیستم meme زنده بماند.

افراد GIF را دوست دارند و استفاده از آنها می تواند مقالات طولانی را از هم گسیخته و قابلیت ارتباط پذیری مجدد را به محتوا اضافه کند.

آیا GIF برای سئو مضر است؟

GIF برای SEO بد نیست – به شرطی که آن را به درستی ارائه دهید و اجازه ندهید سرعت سایت شما را کم کند.

مقاله پیشنهادی  بهترین کنفرانس های سئو (اجلاس ها و رویدادهای مجازی) در سالهای 2020-2021

اگر به متن بیش از اندازه اعتماد داشته باشید یا آنها را بیش از حد سنگین کنید ، تصاویر GIF می توانند برای SEO مضر باشند

همچنین می توانند از نظر دسترسی بد باشند – شما باید مطمئن شوید که GIF از دستورالعمل های دستیابی برخوردار است.

چگونه GIF های خود را اصلاح کنیم

نام پرونده های GIF خود را سفارشی کنید ، از GIF های منحصر به فرد استفاده کنید و مهمتر از همه ، نوشتن متن متن خوب – برای افراد و SEO.

برای اطمینان از اینکه Google دقیقاً می داند کجا هستند ، می توانید GIF را به نقشه سایت تصویر خود اضافه کنید.

Google می گوید خوب است تصاویر با استفاده از برچسب های تصویر به نقشه های سایت اضافه شوند.

از نام پرونده های توصیفی و متن alt استفاده کنید و مطمئن شوید که GIF ها با متن اطراف کار می کنند.

اگر می خواهید GIF شما به خوبی در Google Images نمایه سازی شود ، باید موقعیت GIF را بهینه کنید – نزدیک متن مربوطه و بالای صفحه.

GIF های شما باید سریع ، پاسخگو و دارای ساختار URL خوبی باشند.

بیایید Meta را در فراداده دریافت کنیم

Google می خواهد بداند که در پشت این پرونده رسانه غنی با برچسب های مناسب alt ، نام فایل های توصیفی ، زمینه های مربوط به تصویر ، زیرنویس های تصویر و پیوندهای مرتبط ، چه چیزی در حال پخش است.

علاوه بر این ، پیروی از بهترین دستورالعمل های Google برای تصاویر تشویق می شود ، اما با برخی از مواردی که کاربران در مورد محتوای GIF دوست دارند ، مغایرت دارد.

به عنوان مثال ، بهترین دستورالعمل های Google برای انتشار تصاویر از جمله پرونده های GIF ، می گوید متن در تصویر را شامل نکنید ، زیرا نمایه نمی شود. اگر زمینه اضافه کند ، احتمالاً این زمینه از بین می رود.

با افزودن زیرنویس های توصیفی می توانید از پس این مسئله برآیید. مثلا، توضیحات gif:[description of gif, words in the gif].

کاربران به توصیفهای محدود alt و Google به آنها ، نام پرونده ها و عناصر متن صفحه اطراف اعتماد می کنند تا بفهمند GIF چیست.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

با ساخت این عناصر می توانید از بسته GIF جلوتر باشید خوب.

متن متناوب شما باید با محتوای شما همراه باشد ، با در نظر گرفتن قابلیت دسترسی ، و Google قادر خواهد بود GIF های شما را انتخاب و استفاده کند.

عملکرد GIF و وب هسته های اصلی

GIF می تواند عملکرد صفحات وب موجود در آنها را کند کند.

با توجه بیشتر Google به Core Web Vital به عنوان یک عامل رتبه بندی ، سریع نگه داشتن صفحات مهم است.

روش های زیادی برای بهبود عملکرد وجود دارد.

چگونه GIF های خود را بهینه کنیم

چند روش وجود دارد که می توانید برای سرعت بخشیدن به تصاویر GIF خود استفاده کنید.

  • فشرده سازی از دست رفته.
  • بهینه سازی بدون ضرر.

می توانید از سایت های فشرده سازی تصویر یا فتوشاپ برای کاهش تمیز حجم تصاویر GIF و سرعت بخشیدن به صفحه وب خود استفاده کنید.

فشرده سازی از دست رفته ، هنر بدتر کردن GIF شما است به گونه ای که مردم برای سرعت بخشیدن به آن متوجه نمی شوند. کیفیت GIF بدتر خواهد شد ، اما صفحه وب شما بسیار سریعتر خواهد بود.

بهینه سازی بدون ضرر هیچ پیکسل ، رنگ یا اطلاعاتی را حذف نمی کند. به سرعت پرونده هایی که بهینه سازی شده اند ، ضرر ندارد.

ده ها ابزار آنلاین وجود دارد که می تواند به شما در فشرده سازی تصاویر کمک کند.

همچنین می توانید GIF خود را به یک پرونده APNG تبدیل کنید تا رنگ های بیشتری برای اندازه پرونده بهتر داشته باشید.

استفاده از تنظیمات بهتر هنگام ذخیره GIF در فتوشاپ نیز می تواند صرفه جویی در سرعت سایت ایجاد کند.

همچنین می توانید GIF خود را به یک فیلم HTML5 تبدیل کنید.

سایت web.dev دارای یک راهنمای کامل در زمینه تبدیل GIF به فیلم های HTML5 است.

می توانید GIF ها را به فیلم های MP4 تبدیل کنید ، سپس آنها را در فیلم های وب تنظیم کنید. اطمینان حاصل کنید که آنها حلقه می شوند ، به طور خودکار بازی می کنند و ساکت هستند (مانند GIF).

استفاده از ویدئو امکان دسترسی بهتر را نیز فراهم می کند – دستورالعمل های WCAG در مورد “مکث ، توقف ، پنهان کردن” به کاربران نیاز دارد تا سطح کنترل تصاویر متحرک را داشته باشند.

این امر با استفاده از ویدئو به راحتی انجام می شود تا GIF.

ساده به نظر می رسد اما مراقب GIF بروید

بیایید به چگونگی جستجوی Googlebot برای یک دقیقه وب سایت بازگردیم.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

به یاد داشته باشید که اگر فرم های محتوای پویا در وب سایت بسیار زیاد باشد ، سایت می تواند عملکرد بسیار کندتری نسبت به سایت بدون این فرم های محتوایی داشته باشد.

به عبارت دیگر ، اگر سایتی از هزاران GIF تشکیل شده باشد ، این امکان را دارد که زمان بارگیری آهسته داشته باشد ، صرف نظر از نحوه ارائه آنها با فراداده یا موارد دیگر.

زمان بارگیری آهسته صفحه می تواند به رتبه بندی موتور جستجو در یک وب سایت آسیب برساند.

صاحبان وب سایت و اپراتورها باید منافع رقابتی کاربران و موتورهای جستجو را متعادل کنند تا بارگذاری صفحه پایین باشد و درعین حال ارائه محتوای صفحه سرگرم کننده و پویاتر باشد.

اگرچه زمان بارگیری صفحه می تواند تحت تأثیر تعدادی از عوامل سایت قرار گیرد ، اما رایج ترین راه حل معمای محتوای GIF این است که توسعه دهندگان از اندازه تصاویر بکاهند.

بسته به نحوه ساخت سایت ، چند روش برای کاهش اندازه تصویر در وب سایت وجود دارد.

فشرده سازی GZIP

تکنیکی برای فشرده سازی یا خنک کردن تصاویر تا 70٪ بدون به خطر انداختن کیفیت تصویر.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

این روش باید توسط میزبان وب شما روی سرورهای آنها اجرا شود. می توانید از این تست استفاده کنید تا ببینید آیا سایت شما توسط میزبان وب شما “GZipped” شده است.

بهینه سازی تصویر

برنامه های دسک تاپ مانند فتوشاپ و برنامه های وب مانند Smush.it می توانند با استفاده از ویژگی “ذخیره برای وب” به کاهش اندازه تصویر کمک کنند.

کیفیت تصویر در کنار تصویر کاهش می یابد و در نتیجه ، توسعه دهندگان باید بین اندازه تصویر و کیفیت ، نقطه شیرین را پیدا کنند.

مقاله پیشنهادی  چگونه (و چرا) موتورهای جستجو صفحات ارائه دهنده

توسعه دهندگانی که برای کاهش اندازه تصویر (به عنوان مثال وبلاگ های وردپرس) به HTML متکی هستند ، در واقع فضای بیشتری در سرور ایجاد نمی کنند.

برعکس ، یک مرورگر وب باید قبل از بارگیری مجدد تصویر و تغییر اندازه آن ، اندازه اصلی را بارگذاری کند و به اندازه و قد شما به آن اختصاص دهد.

در هر صورت ، شما با انتخاب قالب GIF نسبت به سایر فرمت های تصویر بزرگتر ، از قبل به سایت خود و موتورهای جستجو لطف کرده اید.

مشکلات GIF قابل دسترسی

دسترسی یک مسئله داغ است ، و از SEO عبور می کند: روشهای خوب جستجوگرها به دسترسی کمک می کنند و بالعکس.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

انطباق با WCAG برای اطمینان از دسترسی راحت کاربران به سایت شما مهم است.

در دستورالعمل های WCAG آمده است:

“حرکت ، چشمک زدن ، پیمایش

برای هرگونه اطلاعات در حال حرکت ، چشمک زدن یا پیمایش که (1) به طور خودکار شروع می شود ، (2) بیش از پنج ثانیه طول می کشد و (3) به موازات سایر مطالب ارائه می شود ، مکانیزمی برای مکث ، توقف یا پنهان شدن کاربر وجود دارد مگر اینکه حرکت ، چشمک زدن یا پیمایش بخشی از فعالیتی باشد که ضروری است. و

به روز رسانی خودکار

برای هرگونه اطلاعات به روزرسانی خودکار که (1) به طور خودکار شروع می شود و (2) به موازات سایر مطالب ارائه می شود ، مکانیزمی برای مکث کاربر وجود دارد … “

برای GIF ، آنها پیشنهاد می کنند تصاویر متحرک GIF را تنظیم کنید تا پس از تعداد مشخصی ، در مدت 5 ثانیه چشمک زدن متوقف شود.

می توانید از عناصر HTML مانند استفاده کنید

/

برای ارائه سریع اطلاعات بیشتر و به راحتی تصویب این معیار WCAG.

قالب های تصویر نسل بعدی

گوگل شروع به تبلیغ فرمت های تصویر نسل بعدی کرده است.

یکی از مهمترین آنها WebP است که می تواند با حفظ کیفیت تصاویر ، به طور قابل توجهی از اندازه تصاویر بکاهد.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

WebP هم ضرر ندارد و هم ضرر دارد.

بستن محتوای GIF

وقتی از محتوای GIF به طور م usedثر استفاده می شود ، احتمال افزایش جذابیت در یک پست یا محتوای خاص وجود دارد.

GIF برای کاربران خوب است و در نتیجه می تواند بازدید سایت شما را افزایش دهد.

همه این عوامل برای ارسال انگشت شست غیر مستقیم به Google با هم کار می کنند.

با این وجود ، اگر GIF را دیوانه کرده اید ، باید اطمینان حاصل کنید که Google همچنان می تواند محتوای شما را به همان اندازه موثر بدون محتوای GIF فهرست کند.

این مهم می تواند با در اختیار قرار دادن هر چه بیشتر اطلاعات در مورد محتوا به Google.

همچنین باید مطمئن شوید که وجود GIF در سایت شما باعث کاهش سرعت بارگذاری صفحه شما نشده است.

تصاویر متحرک به جایی نمی رسند.

بازاریاب ها را جستجو کنید ، GIF خود را روشن کنید و با آن کنار بیایید.

منابع بیشتر: