بازاریابی موتور جستجو با نام تجاری بهتر کار می کند

مارک های بزرگ اکنون به ارزش بازاریابی موتور جستجو پی برده اند – اما مراقب باشید که بودجه را برای پشتیبانی از کجا پس می گیرید.

SEM و مارک تجاری با هم بهتر هستند. به همین دلیل است.

بسیاری از ماه ها ، جستجوی پولی Gateway Computers را انجام می دادم.

ما کار خوبی انجام دادیم.

در واقع ، ما آنقدر کار خوبی انجام دادیم که بازده بازگشت سرمایه از جستجوی پولی بسیار فراتر از هر کانال دیگری بود.

یک روز ، من از طرف رئیس بازاریابی با کل Gateway تماس گرفتم.

اکنون متوجه شوید ، این اوایل سال 2000 بود.

جستجو به عنوان کانال بعنوان یک فکر بعدی مورد بررسی قرار گرفت.

جستجو کاری بود که شما امتحان کردید زیرا بقیه در حال انجام آن بودند.

این یک استراتژی نبود ، بلکه یک تاکتیک بود که اکثر بازاریاب ها آن را در لیست کارهای طولانی بررسی می کردند.

پس از بررسی جعبه جستجو ، اکثر مارک های بزرگ نگاه دوم را به جستجو نمی اندازند ، مگر اینکه مشکلی پیش آمده باشد.

اما تلاش های ما توجه مدیران ارشد Gateway را به خود جلب کرده بود.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

تماس CMO کوتاه بود.

او بابت این اعداد به من تبریک گفت ، متعجب از اینکه این کانال نسبتاً جدید نسبت به روزنامه ، چاپ ، رادیو و تلویزیونش در هدایت فروش موثرتر است.

در واقع ، هنگامی که او ریاضی را انجام داد ، او تخمین زد که جستجو می تواند فروش را تقریباً چهار برابر کند و به نصف هزینه کانال های دیگرش برساند.

او همه در بود.

او سپس به من اخباری گفت که در آن زمان ، همه چیز را برای من تغییر می دهد.

او اکثریت قریب به اتفاق بودجه بازاریابی را به تلاش های بازاریابی جستجوگر ما منتقل می کرد.

در حدود 15 دقیقه ، بودجه من بیش از 10 برابر افزایش یافت.

همانطور که تلفن را قطع کردم ، رقص شادی انجام دادم.

سرانجام ، یک مارک بزرگ جستجو را جدی می گرفت.

مقاله پیشنهادی  نکات حسابرسی پایان سال بازاریابی را جستجو کنید

من قصد داشتم به جهانیان نشان دهم که کانال ما بهترین کانال است.

مطالعه موردی قرار بود حماسی باشد.

اوضاع حدود دو ماه خیلی خوب پیش رفت.

با افزایش بودجه ، درصد بازگشت سرمایه ما در واقع افزایش یافت.

همه ما پشت خود را محکم زدیم و بعد از دیدن مارک های دیگر آنچه که ما انجام داده ایم ، برای تمام پولی که قرار بود بدست آوریم برنامه ریزی کردیم.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

اما بعد اتفاق عجیبی رخ داد.

حجم جستجوی کلی برخی از محبوب ترین محصولات ما رو به کاهش است.

ما آن را به فصلی چسب زدیم ، یا شاید اقتصاد در حال ضعیف شدن بود.

اما حدود یک ماه بعد ، تعداد همچنان رو به کاهش بود.

اعداد بازگشت سرمایه یک بار پیروزمندانه ما متوسط ​​به نظر می رسند.

ما صفحات فرود و خلاقانه را تغییر دادیم ، سعی در جادوگری داشتیم.

مهم نبود که ما چه کاری انجام می دهیم ، حجم جستجو مدام در حال کاهش است.

ما روزهای خود را صرف تلاش برای فهمیدن اینکه چه اتفاقی می افتد ، می گذرانیم ، در حالی که سعی می کنیم وحشت را از خود دور کنیم.

در ماه شش ، میزان فروش در این شرکت به طور کلی کاهش یافت.

در واقع ، این بدترین سه ماهه این شرکت در سه سال گذشته بود.

چی شد؟

اگر کسی جستجو نمی کند ، هیچ کس خریداری نمی کند

در اوایل سال 2000 ، Gateway یک مارک کاملاً تثبیت شده بود.

روحیه پیشگام این شرکت همراه با جعبه های تزئین شده با چاپ گاو ، این شرکت را به یکی از شناخته شده ترین نام ها در صنعت کامپیوتر تبدیل کرده است.

اما اوایل دهه 2000 میلادی نیز دوران تحول عظیمی در صنعت رایانه های شخصی بود.

هر روز رقابت جدیدی برای بازیکنان تثبیت شده به ارمغان می آورد.

و آنچه باعث فروش شد محصولات جدید بود.

رفتار جستجو در آن زمان کمی متفاوت بود ، اما یک چیز ثابت مانده است: اگر مصرف کنندگان از کالایی اطلاع نداشته باشند ، آن را جستجو نمی کنند.

مقاله پیشنهادی  ببینید چطور از دست دادن بازی گسترده تغییر می کند بر Google Ads شما تأثیر می گذارد

Gateway به تولید محصولات ابتکاری ، از جمله تبلت صفحه لمسی زودتر از زمان خود ، ادامه داد.

اما در جهانی که قبلاً تبلت های صفحه نمایش لمسی وجود نداشته اند ، کسی به دنبال آنها نبود.

اگر کسی به دنبال محصولات شما نیست ، بازاریابی موتور جستجو کار نمی کند.

جستجو در خلا Live زندگی نمی کند

با توجه به عقاید ، دیدن آنچه در Gateway اتفاق افتاده بسیار آسان است.

متأسفانه ، شرکت بلافاصله پس از ظهور حماسه من به یک رقیب فروخته شد و ما هرگز در آزمایش بازاریابی موتور جستجوی “همه در” واقعاً تعطیل نشدیم.

اما اکنون می دانم که وقتی مارک تجاری کلی متوقف شد ، حجم جستجوهای مربوط به محصولات این شرکت رو به کاهش بود.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

این افت در ابتدا اندکی بود ، اما شروع به گلوله برفی کرد تا اینکه در حدود ماه شش شاهد نیمی از حجم جستجو در سال قبل بودیم.

در ذهن من تردیدی وجود ندارد که مارک تجاری خوب نتایج بسیار خوبی را در بازاریابی موتور جستجو ایجاد می کند.

فقط اسم من را درست هجی کنید

یک ضرب المثل قدیمی وجود دارد که توسط سیاستمداران و سایرین که در چاپ تحقیر شده اند تکرار می شود.

این جمله می گوید: “من برای حرف های من اهمیتی ندارم ، فقط مطمئن شوید که نام من را به درستی هجی می کنید.”

در اینجا مفهوم این است که شناختن نام در بسیاری از موارد از آنچه در مورد یک شرکت یا فرد گفته می شود مهمتر است.

در دنیای امروز ، این ضرب المثل کلی قابل بحث است. اما این درست است که اگر مصرف کنندگان با نام شما آشنا باشند ، به احتمال زیاد وقتی سایت شما به عنوان پاسخی برای یک سeryال نشان داده می شود ، کلیک کنید.

امروز ، ما با مشتریانی که از تبلیغات رادیویی استفاده می کنند کار می کنیم.

مشتریانی که به طور م useثر از رادیو استفاده می کنند نرخ کلیک نسبت به همتایان خود که در رادیو نیستند به طور قابل توجهی بالاتر است.

ما داده ها را دیده ایم و می دانیم که چنین است.

وقتی مصرف کنندگان در جستجوی چیزی هستند و اسمی را که شنیده اند می بینند یا احتمالاً روی آن لیست کلیک می کنند.

حتی اگر آنها نمی دانند نام مارک را از کجا شنیده اند.

در رابطه با ایجاد پیوند همبستگی وجود دارد.

پیوندها به طور طبیعی به سمت مارکهایی با نام قابل توجه قابل مشاهده است

چند سال پیش ، بحث مهمی در مورد اینکه آیا گوگل مارک های بزرگ را در جستجوی ارگانیک ترجیح می دهد ، وجود داشت.

به نظر من ، گوگل آگاهانه مارک های بزرگ را ترجیح نمی دهد ، اما این الگوریتم سایت هایی را که لینک بیشتری به آنها دارند نشان می دهد.

مارک های دارای شناسایی نام پیوندهای بیشتری دریافت می کنند.

بنابراین گوگل از این مارک ها طرفداری می کند.

در جستجوی پولی ، مارک هایی که از نام خوبی برخوردار هستند کلیک های بیشتری دریافت می کنند.

این به نوبه خود نمره کیفیت را بهبود می بخشد و این مارک ها نسبت به نمونه های ناشناخته خود هزینه کمتری برای هر کلیک پرداخت می کنند.

مطمئناً ، مارک های ناشناخته می توانند با خلاقیت بهتر ، بسیاری از این زمینه ها را تشکیل دهند ، اما در پایان ، شناخت نام باعث می شود تا کلیک ها همچنان ادامه داشته باشد.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

خلاقیت خوب با گذشت زمان محو می شود و باید چرخه شستشو و تکرار را تمرین کنید.

خط پایین

فکر نکنید که مارک تجاری جایی در بازاریابی موتور جستجو ندارد.

مارک تجاری از نتایج بازاریابی موتور جستجو پشتیبانی می کند.

اکنون ، بیرون بروید و به دنبال راه هایی برای افزایش آگاهی و ترجیح برند باشید.

نتایج موتور جستجوی شما متشکریم

منابع بیشتر:


تصویر برجسته نویسنده ، ژانویه 2021