بازاریابی بحران ساده ساخته شده است

در مواقع بحران اجتماعی و اقتصادی ، برای شرکتها قابل درک است که نسبت به مکث و یا به تعویق انداختن بازاریابی ، واکنشی اولیه داشته باشند ، و دوباره به کلیه مناطق هزینه شده فکر کنند.

این اغلب واکنش انسان به تغییر شرایط است.

و در بیشتر موارد ، این یک استراتژی بازاریابی مؤثر در زمان بحران نیست.

در این مقاله به بررسی اقدامات عملی و ساده ای می پردازیم که شرکتها می توانند برای به حداکثر رساندن بازاریابی در بحران در زمانهای دشوار به کار بگیرند.

من پیشنهاد نمی کنم که بازاریابی در زمان های دشوار برای شرکت ها و مصرف کنندگان ساده باشد.

با این حال ، فرصت های بازاریابی جدید و متغیر برای انجام اقدامات وجود دارد ، به علاوه بسیاری از نقش های مهم برای تحقق بازاریابی وجود دارد.

در اینجا مطلب خوبی برای خواندن مشتریان سئو در مواقع بحران وجود دارد.

این یک تجارت معمولی نیست

طی چند هفته گذشته همه چیز تغییر کرده است:

  • مصرف کنندگان آسیب پذیرتر هستند.
  • رفتارها تغییر کرده است.
  • مردم تغییر می دهند که چگونه و کجا هزینه می کنند.
  • مخاطبان یکسان نیستند.
  • محیط های رقابتی در حال تحول هستند.
  • روندهای جدید پدید آمده است.

اکنون زمان آن رسیده است که مشاغل بتوانند پیشنهادات خود را به اصول خود برگردانند:

  • آنها برای چه کسانی هستند؟ (آیا این تغییر کرده است؟)
  • فواید آن چیست؟ (آیا آنها در هنگام بحران از اهمیت بیشتری برخوردار هستند؟)
  • آنها چگونه قرار می گیرند؟ (آیا این نشان دهنده نیازهای فعلی است؟).
  • چرا آنها مهم هستند؟ (در طول بی ثباتی ، مردم تمرکز خود را به موارد ضروری تغییر می دهند بنابراین این نکته مهم است).

جان Quelch و Katherine E. Jocz در مقاله خود در مورد بررسی بازرگانی دانشگاه هاروارد با عنوان چگونه در یک رکود اقتصادی بازار می گویند.

“در دوران رکود اقتصادی مهمتر از همیشه است که به یاد داشته باشید که مشتریان وفادار منبع اصلی و پایدار جریان پول و رشد ارگانیک هستند. بازاریابی اختیاری نیست – این یک “هزینه مناسب” است که برای درآمدهای این مشتریان اصلی و دیگران ضروری است. “

راه جدیدی برای گفتگو با مخاطبان خود

برندهایی که مخاطبان خود را به خوبی درک می کنند ، همیشه در دوره های بی ثباتی موفق خواهند شد.

مقاله پیشنهادی  چگونه می توان در هنگام نوشتن برای وب سرمایه گذاری کرد (دروس دستور زبان)

دلیل اصلی این امر این است که با تغییر شرایط ، اعتبار ، پشتیبانی ، تخصص و اقتدار برای مردم اهمیت بیشتری پیدا می کند.

اغلب اوقات مارک ها چنان در داده ها دفن می شوند که افراد را در پشت کلیک و تبدیل فراموش می کنند.

سرمایه گذاری در درک افراد و تحقیقات مبتنی بر داده ها هنگام تغییر حالات تجاری مفید است.

این کار باعث می شود تا تجارت شما به سرعت نسبت به شرایط تغییر واکنشی نشان دهد و فرصت های ظهور را قبل از انجام دیگران در فضای رقابتی شما به حداکثر برساند.

با نگاه کردن به صرف نگرش در بحران ، مخاطبان شما اینگونه خواهند بود:

  • افزایش زمان ارزیابی گزینه های دیگر.
  • مکث یا قرار دادن محدودیت های اضافی در هزینه های محرک.
  • برنامه ریزی و انتقال سریع بودجه را به بازه های زمانی آینده اختصاص داده است.
  • تأکید بیشتر بر معاملات / تبلیغات / پیشنهادات.
  • به دنبال منابع اطلاعاتی معتبر و قابل اعتماد باشید.
  • خواهان اطمینان خاطر در مورد انجام کارهای صحیح هستند.

مطالب فوق به سادگی تعداد کمی از تغییرات تغییرات انسانی در طی چند هفته گذشته مربوط به تغییرات اجتماعی و اقتصادی فعلی در سراسر جهان رخ داده است.

بیشتر مشاغل از ضروری تأسیس شده اند ، و چیزی با ارزش درک شده و حل خواسته ها ، نیازها و نقاط درد مخاطبان مشخص را ارائه می دهند.

همه این ضرورتهای تجاری هنوز وجود دارد ، با این حال ، مکالمه پیرامون آنها باید تغییر کند.

کسب و کارها باید نسبت به افرادی که محصولات و خدمات خود را خریداری می کنند ، حساس تر باشند.

مقاله پیشنهادی  شروع کار در 9 مرحله ساده

این موضوع را روشن کنید که چرا آنها هنوز هم در این زمانهای تغییر مکان جایگاهی دارند و هر کاری را که می توان از نظر تجاری و روانی انجام داد آسان است.

بودجه بازاریابی در حال حرکت

همه شرکتها وظیفه مالی حداکثر رساندن هر جنبه از سرمایه گذاری در بازاریابی را دارند و این امر در مواقع بحران بسیار مهم تر می شود.

حرکت چابک تمرکز بازاریابی ، خرج رسانه ها و هزینه های بازاریابی جامع ، همگی بر بازده کل بازاریابی در سرمایه گذاری (ROI) و بازده هزینه های تبلیغاتی (ROAS) تأثیر می گذارد.

بزرگترین هزینه بازاریابی برای اکثر مشاغل ، تبلیغات پرداخت می شود.

شرکت ها در حال حاضر فکر می کنند که هزینه های پرداخت شده را خاموش کنند ، اما این یک اشتباه است.

بازاریابی پرداخت شده ، مانند همه بازاریابی در حال حاضر ، به حداکثر رساندن بازده ، نیاز به ارزیابی مجدد ، بررسی و بازپرداخت مجدد دارد.

تقریباً در همه موارد ، متوقف کردن هزینه در این زمینه نباید بدون در نظر گرفتن جدی تصمیم گیری شود.

عواملی که باید برای هزینه رسانه های پرداخت شده در مواقع بحران در نظر بگیرند عبارتند از:

  • بازاریابی محتوا از مقالات کلیدی مخاطبان.
  • مبارزات تبلیغاتی ROI و ROAS “همیشه روشن”.
  • آزمایش روند جدید و توزیع مجدد بودجه.
  • حداکثر رساندن نام تجاری از سهم بازار.
  • رسانه ها برای کاهش ضایعات و تصفیه حساب هزینه می کنند.
  • تبلیغات ، پیشنهادات ویژه و هدف گذاری برای تخفیف.
  • خیلی بیشتر.

احیاء بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)

یک تغییر جالب که در بیشتر صنایع اتفاق می افتد ، تأکید اضافه شده بر سئو است.

اساساً این امر ناشی از جستجوگرها در مورد برخی از ابزارهای سنگین در هنگام حفظ یک رویکرد همیشگی برای مشاهده جستجو است ، به ویژه هنگامی که بودجه های رسانه ای ساده تر می شوند.

معنی این برای شرکت ها از هر اندازه این است که ارزش غالباً نادیده گرفته شده توسط SEO برای شروع دوباره تحقق می یابد و دوباره به معرض نمایش گذاشته می شود.

مقاله پیشنهادی  نحوه نوشتن برای الگوریتم های اصلی Google ، قصد کاربر و SEO

به عنوان یک SEO دیرینه (حدود 2003) که خودم از آن تبعیت می کنم ، علی رغم شرایط ناخواسته موجود که منجر به این تغییر می شود ، این روند خوشحال کننده است.

از نظر عملی ، این تجدید حیات به سمت افزایش تمرکز سئو از جهات مختلفی از جمله مشاهده می شود:

  • ایجاد محتوای جدید با هدف تغییر رفتار جستجو و آخرین روند صنعت.
  • افزایش کلمات کلیدی و موضوعی برای جایگزینی هرگونه تمرکز و برچسب PPC حذف شده با استراتژی پرداخت شده و تغییرات تاکتیکی.
  • موارد مخاطب اضافی از موارد محتوا آگاه هستند که نیازها ، کمک و پشتیبانی مخاطبان را منعکس می کنند.
  • افزایش موقعیت مکانی واقعی و درگیری جامعه (نام تجاری مبتنی بر ارزش و بهینه سازی مکان).
  • هدف قرار دادن تعویق / تأخیر در جستجو (به عنوان مثال تعطیلات با تأخیر و رزروهای آینده).
  • بیشتر.

خلاصه

در مواقع چالش برانگیز ، قابل درک است که واکنش های اولیه مردم نسبت به تغییر شرایط و هزینه و تمرکز بازاریابی ، همیشه ممکن است انتخاب مناسبی برای تجارت نباشد.

مفید است که سعی کنید:

  • یک دوره زمانی کوتاه برای ارزیابی وضعیت بگذرانید.
  • به داده ها نگاه کنید.
  • قبل از تثبیت کامل آنها ، با متخصصان در مورد چالش های احتمالی آنها برای فکر کردن در مورد افکار اصلی استراتژیک صحبت کنید.

غالباً این موضوع یک بازه زمانی کوتاه برای هدفمندتر شدن ایجاد می کند.

رویکردهای جایگزین و برخی از اقدامات بازاریابی نسبتاً ساده در بحران را که در این پست مشخص شده اید ، مرور کنید.

امیدوارم این پست در طول چالش های فعلی که مشاغل با آن روبرو هستید مفید باشد و به شرکت های بیشتری کمک کند در این مواقع با یک رویکرد بازاریابی قوی تر و مؤثر که برای سرمایه گذاری انجام شده کار کند ، مفید باشد.

منابع بیشتر: