اپل سافاری برای جلوگیری از جمع آوری داده های Google Analytics

جدیدترین نسخه macOS اپل شامل نسخه به روز شده مرورگر Safari است که ردیاب ها ، از جمله Google Analytics را از جمع آوری داده های کاربر مسدود می کند.

نسخه جدید macOS با نام “Big Sur” این هفته در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان جهانی (WWDC) اپل اعلام شد. طی اعلامیه ، اپل از ویژگی گزارش جدید حفظ حریم خصوصی سافاری پیش نمایش کرد.

در گزارش حریم خصوصی سافاری ، همه ردیابهای مسدود شده توسط مرورگر در وب سایتی که کاربر در حال بازدید از آن است را نشان می دهد.

اگر از نزدیک به این نتیجه نمی رسیدید ، ممکن است آن را از دست داده باشید ، اما اپل به طور خاص نشان می دهد که Google Analytics توسط Safari مسدود شده است.

در اینجا تصویری از انتشار مطبوعاتی که اپل دیروز منتشر کرده است وجود دارد:

اپل صفری از جمع آوری داده های Google Analytics جلوگیری می کند

همانطور که مشاهده می کنید ، نسخه جدید Safari سایر ردیاب های مشهور مانند DoubleClick ، ​​Amazon و Optimizely را مسدود می کند.

اپل از ویژگی های حفظ حریم خصوصی سافاری به عنوان اصلی ترین نقطه فروش مرورگر جدید استفاده می کند.

“حریم خصوصی همیشه به Safari ساخته شده است ، و گزارش جدید حفظ حریم خصوصی ، دید بیشتری به نحوه محافظت Safari از فعالیت مرور در وب می بخشد.

کاربران می توانند انتخاب کنند که صفحات وب با افزونه Safari چه زمانی می توانند کار کنند ، و ابزارهایی مانند نظارت بر رمز عبور نقض داده هرگز اطلاعات رمز عبور شما را فاش نمی کنند – حتی برای اپل. “

اپل حتی قصد دارد به کاربران macOS Big Sur اجازه دهد ویجت گزارش حریم خصوصی را برای دسترسی آسان در هر زمان به رایانه شخصی خود اضافه کند.

مقاله پیشنهادی  ویتامین های اصلی Google برای تبدیل شدن به سیگنال های رتبه بندی

ویجت گزارش حفظ حریم خصوصی شامل یک لیست جامع از همه ردیابهای مسدود شده در هفت روز گذشته است.

این برای بازاریابان چه معنی دارد؟

این تغییر باعث می شود خبرهای بد احتمالی برای بازاریابان و صاحبان سایت به ویژه اگر تعداد قابل توجهی از بازدید کنندگان آنها از مرورگر Safari استفاده می کنند.

هرچند ، صرف نظر از میزان مخاطبان سایت از Safari ، از دست دادن داده ها هرگز چیز خوبی نیست.

این یک مجموعه از داده های با ارزش به هنگام تجزیه و تحلیل نحوه ارتباط کاربران Mac با یک وب سایت در مقایسه با کاربران در سیستم عامل های دیگر است.

پوشش نقره ای است که این بروزرسانی فقط به نسخه دسک تاپ Safari عرضه می شود ، که کمتر از نیمی از سهم بازار سافاری موبایل را در اختیار دارد.

مربوط: سافاری از مسدود کردن کامل کوکی های شخص ثالث خبر داد

سهم بازار سافاری – دسک تاپ در مقابل موبایل

از ماه مه 2020 ، Safari 9.4٪ از سهم بازار مرورگر دسکتاپ را در سرتاسر جهان در اختیار دارد.

اپل سافاری از جمع آوری داده های Google Analytics جلوگیری می کند

این تعداد هنگام بررسی داده های ایالات متحده جایی که Safari 15.6٪ از بازار دسک تاپ را در اختیار دارد کمی بالاتر است.

اپل سافاری از جمع آوری داده های Google Analytics جلوگیری می کند

تعداد کمی از افراد از Safari نسبت به Chrome استفاده می کنند ، اما سهم بازار Safari به هیچ وجه قابل ملاحظه نیست. این هنوز دومین مرورگر محبوب وب دسک تاپ است.

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

اگر این برنامه به مرورگر تلفن همراه منتقل شود ، این بروزرسانی برای Safari تأثیر بسیار بیشتری خواهد داشت.

این تعداد در ایالات متحده بیش از دو برابر است ، جایی که Safari در حال حاضر محبوب ترین مرورگر وب موبایل با 55 درصد سهم در بازار است.

مسدود کردن Google Analytics در تلفن همراه Safari می تواند آمار بسیار خوبی برای داده های بازاریابان باشد – اما تا زمانی که مجبور نباشیم نگران این موضوع نباشیم.

مقاله پیشنهادی  Google Waives Ad Beat Advisory را برای ناشران خبر ارائه می دهد

این برای تبلیغات چیست؟

اپل قبل از آخرین اعلامیه ، بسیار به سوی تجربه مرور خصوصی تر تلاش کرده است.

تلاش های این شرکت برای مسدود کردن ردیاب ها تاکنون منجر به کاهش 60 درصدی قیمت تبلیغات در مورد هدف های سافاری شده است.

وقتی اپل قابلیت مسدود کردن ردیاب خود را در سافاری گسترش می دهد ، هدف قرار دادن تبلیغات حتی سخت تر می شود که احتمالاً قیمت را حتی بیشتر کاهش می دهد.

اگرچه این ممکن است به سود خریداران آگهی باشد ، پایین آمدن قیمت برای تبلیغات به معنای درآمد کمتری است که توسط وب سایتهای تبلیغ کننده آن تبلیغات درآمد کسب می کنید.

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

ذکر نکردن مسدود کننده ردیاب ، دسترسی تبلیغ کنندگان برای دستیابی به مخاطبان مورد نظر خود را دشوار می کند.

زمان خواهد گفت که این تغییر تا چه اندازه بر بازاریابان تأثیر می گذارد.

هیچ تاریخ انتشار برای macOS Big Sur به سنگ تمام نشده است ، اما به روزرسانی عمده سیستم عامل اپل معمولاً در پاییز به پایان می رسد.

منبع: اپل