الگوریتم فیس بوک اکنون گزارش دهی اصلی را در اولویت قرار داده است

از امروز ، فیس بوک در حال تغییر نحوه رتبه بندی خبرها در فید اصلی خود با بروزرسانی الگوریتم است که گزارش های اصلی را در اولویت قرار می دهد.

علاوه بر این ، الگوریتم فیس بوک اکنون مقالات خبری را بدون “مؤلفیت شفاف” از بین می برد.

فیس بوک می گوید که هر دو این به روز رسانی ها مبتنی بر تحقیقات کاربران بوده و با کمک بازخورد ناشران خبرها و کارشناسان دانشگاهی ساخته شده اند.

در مورد هر یک از این تغییرات در سیگنال های رتبه بندی فیس بوک ، اطلاعات بیشتری وجود دارد.

اولویت بندی اخبار اصلی

الگوریتم فیس بوک اکنون مقالات خبری را که به عنوان گزارش اصلی مشخص شده اند در اولویت قرار می دهد.

برای شناسایی مقالات خبری اصلی ، فیسبوک به گروههایی از مقالات با موضوع مشابه نگاه خواهد کرد تا مشخص کند کدام مقاله بیشتر به عنوان منبع اصلی مرتبط است.

هنگامی که چندین داستان در همین موضوع توسط ناشران مختلف به اشتراک گذاشته می شوند ، فیس بوک اصلی ترین مطالب را در خوراک افراد تقویت می کند.

این تغییر در مورد مقالات خبری به اشتراک گذاشته شده توسط اتصالات شخصی مانند دوستان و خانواده صدق نمی کند. این فقط مربوط به مقاله هایی است که توسط صفحات ناشران به اشتراک گذاشته شده است.

در این روش نقص هایی وجود دارد که بلافاصله به ذهن متبادر می شود. به عنوان مثال ، ناچیز نیست که یک داستان اصلی از یک ناشر کوچک توسط یک وب سایت بزرگتر جمع شود.

در این موارد ، خبرنگاران ممکن است بیشتر به ناشر بزرگتر پیوند بزنند زیرا این امر بیشتر شناخته شده است.

طبق استانداردهای فیس بوک ، مقاله از ناشر بزرگ با وجود این که واقعیت ندارد ، اصل به نظر می رسد.

فیس بوک تصدیق کرده است که تعریف استانداردهای گزارش دهی اصلی پیچیده است و شرکت با گذشت زمان به اصلاح روش خود ادامه خواهد داد.

مربوط: به احتمال زیاد فیس بوک به دلیل آسیب دیدن ترافیک به صفحات وب قدیمی تر ، بروزرسانی خواهد شد

نمایشی از مؤلفه های غیر شفاف

فیس بوک با تأکید بر اهمیت نویسندگی شفاف ، گفت: عدم شفافیت نشانه عدم اعتبار است.

با پیشروی ، فیس بوک مقالات خبری ناشران را منتشر می کند که اطلاعاتی در مورد اعضای تحریریه آنها ندارند.

مقاله پیشنهادی  Google می خواهد موتور جستجوی پیش فرض را در Firefox حفظ کند

مقالات خبری به صورت خلاصه مورد بررسی قرار می گیرد و یا یک صفحه کارمندان در وب سایت ناشر منتشر می شود شامل نام و نام خانوادگی خبرنگاران یا سایر سردبیران.

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

“ما متوجه شده ایم که ناشران که این اطلاعات را شامل نمی شوند ، اغلب فاقد اعتبار خوانندگان هستند و محتوا را با مزارع clickbait یا تبلیغات تولید می کنند ، همه افراد محتوا به ما می گویند که نمی خواهند در Facebook مشاهده کنند.”

به نظر نمی رسد معیارهای دیگری برای آنچه “نویسندگی شفاف” به جز ذکر نام و نام خانوادگی خبرنگاران در نظر گرفته شده باشد ، وجود نداشته باشد.

اگرچه ، فرض می کنم ، هرچه اطلاعات بیشتری ارائه کند ، ناشر را جستجو می کند.

این تغییر مختص پلت فرم فیس بوک نیست. نویسندگی شفاف یک استاندارد سرمقاله در روزنامه نگاری است.

“شفافیت تحریریه یک استاندارد حرفه ای است که توسط سازمان هایی مانند پروژه اعتماد ، پشتیبانی ائتلاف پخش عمومی پشتیبانی ، مجمع جهانی برای توسعه رسانه ها و گزارشگران بدون مرز” ابتکار عمل روزنامه نگاری پشتیبانی می شود.

ما با این سازمان ها علاوه بر بیش از 20 متخصص رسانه جهانی دیگر ، برای تدوین این استانداردها مشورت کردیم. “

فیس بوک تصدیق می کند که با این روش نقص هایی نیز وجود دارد. در بعضی موارد ، نویسندگان ممکن است با درج اطلاعات شخصی خود در مقالات ، خود را در معرض خطر قرار دهند.

مقاله پیشنهادی  Google SEO 101: بودجه خزیدن وب سایت توضیح داده شده است

فیس بوک فقط با در نظر گرفتن فضای مطبوعاتی که ناشران در آن فعالیت می کنند ، در اولویت بندی بازارهای محدود شفافیت نویسندگان است.

این برای ناشران چه معنی دارد؟

با پایان یافتن این تغییر ، اخبار و گزارش های اصلی ممکن است شاهد افزایش توزیع باشند.

مهم است که ناشران به خاطر داشته باشند که مقاله های آنها هنوز هم در معرض سیگنال های رتبه بندی فید خبری موجود در فیس بوک قرار دارند.

با این گفته ، فیس بوک می گوید بیشتر ناشران اخبار احتمالاً تغییرات مهمی را در قرار دادن آنها در فیدهای خبری مردم مشاهده نخواهند کرد.

منبع: فیس بوک

منابع بیشتر