از این 15 اشتباه رایج Google Analytics خودداری کنید

اگر در Google Analytics اشتباه می کنید احساس بدی نداشته باشید. حتی متخصصان باتجربه SEO نیز این کار را انجام می دهند. خبر خوب این است که شما می توانید یادگیری و حل آنها را یاد بگیرید.

به عنوان مثال ، برچسب های تکراری می توانند منجر به گزارش گیری بیش از حد شوند.

اگر رویداد یا پیگیری هدف را اشتباه تنظیم کرده باشید ، ممکن است به طور دقیق تبدیل ها یا کلیک ها را ردیابی نکنید.

و اگر دسته های ترافیکی منفرد را شناسایی نکنید ، ممکن است از بین رفتن نوع ترافیک با موفقیت به وب سایت خود غافل شوید.

در این ستون ، شما با 15 مورد از رایج ترین اشتباهات Google Analytics – و نحوه یافتن و رفع آنها آشنا خواهید شد.

1. داشتن بیش از یک کد رهگیری Google Analytics

داشتن بیش از یک نمونه کد رهگیری Google Analytics باعث می شود داده های خود را بیش از حد گزارش کنید.

این گزارش دهی بیش از حد می تواند منجر به ارزیابی نادرست عملکرد واقعی Google Analytics سایت شما شود.

با توجه به اینکه از این داده ها برای تصمیم گیری استفاده می کنید ، داشتن اطلاعات غلط می تواند کل استراتژی شما را به بیراهه ببرد.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

2. پیگیری نکردن کلیک های رویداد مناسب

اگر کلیک های صحیح رویداد را ردیابی نکنید ، داده های دقیق عملکردی دریافت نمی کنید.

به عنوان مثال بگویید که کاربران شما روی یک دکمه تماس B کلیک می کنند که در پایین صفحه است تا دکمه تماس A. با این حال ، شما در واقع کد رهگیری را روی دکمه تماس C وارد می کنید.

در اینجا ، علامت هر دو دکمه تماس A و B را از دست می دهید و در نتیجه تعدادی از تبدیل ها را از دست می دهید.

3. فیلتر نکردن ترافیک شرکت خود

شما به تازگی کار در سایت مشتری را شروع کرده اید و بازدید او همچنان افزایش می یابد. آیا این بدان معنی است که شما در زمینه SEO کار بزرگی انجام می دهید؟

یک لحظه صبر کن. به Google Analytics عمیق تر نگاه کنید و آدرس IP شرکت خود را بررسی کنید. اگر مشاهده کردید که ترافیکی از آدرس IP خود شما ناشی می شود ، باید آن را از طریق Google Analytics مسدود کنید.

گزارش بازدیدهای متورم از IP خود به معنای داده های نادرست تر است.

4. پیگیری نکردن منابع خارجی ترافیک با برچسب های UTM

انواع خاصی از کمپین های تبلیغاتی ، مانند برنامه های موجود در سیستم عامل های خارجی مانند فیس بوک و توییتر ، به خوبی می توانند با برچسب UTM ردیابی کنند.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

همچنین می توانید از برچسب های UTM همراه با بیلبوردها و تبلیغات تلویزیونی استفاده کنید (ممکن است اثر کمتری داشته باشد اما قابل انجام است).

اگر اطمینان ندارید که برچسب های UTM صحیح روی تبلیغات شما نصب شده است ، چگونه می توانید از صحت گزارش ترافیک خود اطمینان حاصل کنید؟

پارامترهای UTM توضیح داده شده را بخوانید: یک راهنمای کامل برای ردیابی URL ها و ترافیک برای کسب اطلاعات بیشتر.

5. مراقب URL های پارامتر خود نباشید

آدرسهای اینترنتی پارامترها همه خوب و خوب هستند تا زمانی که تحت تأثیر تعداد زیادی بازدید قرار بگیرند و آزاردهنده شوند. این مملو از ترافیک می تواند منجر به گزارش صدها صفحه طولانی شود.

اگر می دانید URL های خاص پارامتر نباید ردیابی شوند ، آنها را از گزارش های Google Analytics فیلتر کنید.

مقاله پیشنهادی  7 بهترین روش اندازه گیری بازاریابی محلی برای شرایط بحرانی

با فیلتر کردن URL های پارامتر در جایی که منطقی هستند ، دقت ردیابی خود را بهبود می بخشید و مدل های اسنادی بهتری را برای ترافیک جستجوی خود ایجاد می کنید.

برای راهنمایی بیشتر در اینجا ، به یک راهنمای SEO برای مدیریت پارامتر URL مراجعه کنید.

6. نادیده گرفتن منابع فردی ترافیک

وقتی منابع ترافیکی منفرد را نادیده می گیرید ، بخش بزرگی از داده های تصمیم گیری را تنظیم می کنید.

به عنوان مثال ، اگر فقط به گزارش های سطح سطح (در تمام نسخه های GA تحت نسخه 4.0) در زیر نگاه کنید اکتساب> همه ترافیک> کانال ها، شما در همه کانال هایی که Google Analytics گزارش می دهد گزارش می دهید.

اما اگر بیشتر تمرین کنید (به عنوان مثال ، در جستجوی ارگانیک بر خلاف مستقیم یا اجتماعی) ، می توانید عملکرد مربوط به ترافیک جستجوی ارگانیک را مشاهده کنید.

این یک روش عالی برای درک دقیق عملکرد سایت شما و اینکه آیا متخصص SEO شما در یک صفحه با شما قرار دارد ، است.

7. استفاده از کد رهگیری منسوخ شده

هنگامی که یک طراحی سایت جدید ایجاد می کنید و کد رهگیری خود را به کد جدید به روز نمی کنید (به خصوص اگر از طریق Google Analytics به استفاده از Google Tag Manager منتقل شده باشید) ، خطر قدیمی بودن آن وجود دارد.

به عنوان یک اقدام ایمنی برای محافظت در برابر این نوع اشتباهات ، همیشه مطمئن شوید که از جدیدترین نسخه کد رهگیری خود استفاده می کنید.

ترافیک معمولاً اعداد متورم را نشان می دهد اما شما دقیقاً نمی دانید ترافیک تکراری از کجا ناشی می شود مگر اینکه حفاری عمیق تری انجام دهید.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

حتی در آن صورت شناسایی دشوار است. به همین دلیل برای یافتن آن باید از برنامه افزودنی Google Chrome استفاده کنیم.

برای اطمینان از اینکه از هیچ کد رهگیری تکراری استفاده نمی کنید ، از برنامه افزودنی Google Chrome به نام Google Tag Assistant استفاده کنید.

وقتی بیش از یک نمونه از کد رهگیری یکسان نصب کرده باشید ، این به عنوان یک برچسب قرمز در پسوند نشان داده می شود.

8. نادیده گرفتن علائم تراشیدن

خراشیدن یکی از دلایل احتمالی داده های متورم در حساب GA شما است. اگر سایت شما خراشیده شده و کد رهگیری Google Analytics دست نخورده باقی مانده است ، ممکن است ترافیک سایت تکراری را در GA خود مشاهده کنید.

اگر در داده های Google Analytics از یکی از این سایت ها ترافیک زیادی مشاهده کردید ، این دامنه ها را از نظر محتوای خراشیده شده بررسی و بازرسی کنید.

این باید درست از خفاش به سمت شما پرش کند. اگر می بینید مقدار قابل توجهی از محتوای شخصی شما در حال نمایش است ، ممکن است بخواهید دوباره بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که کد رهگیری خود نیز به سایت جدید منتقل نشده است.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

اشتباه شماره 9: در صفحه مدیریت GA خود http: // را به https: // تغییر ندهید

اگر یک انتقال وب سایت انجام می دهید ، باید اطمینان حاصل کنید که پنل سرپرست شما نیز از http: // به https: // تغییر یافته است.

اگر می خواهید از ردیابی دقیق داده های ترافیک خود اطمینان حاصل کنید ، برای درست شدن مهم است.

اگر این کار را نکنید ، به طور بالقوه می توانید از درج تمام داده های گزارش خود در ردیابی Google Analytics خود صرف نظر کنید.

مقاله پیشنهادی  چرا رتبه بندی جستجو در برخی از کلمات کلیدی بسیار نوسان دارد؟

اشتباه شماره 10: نادیده گرفتن ترافیک هرزنامه / ربات

بازدید هرزنامه و ربات نیز موضوعی است که نمی خواهید از آن چشم پوشی کنید. اگر تأثیرات احتمالی ترافیک هرزنامه و ربات را نادیده بگیرید ، می توانید بر صحت ردیابی Google Analytics خود تأثیر منفی بگذارید.

وقتی صحبت از هرزنامه و بازدید بات می شود ، این می تواند منجر به تورم بیش از حد عملکرد ترافیک و در نتیجه عدم دقت در گزارش داده های شما شود.

این اتفاق می افتد زیرا اسپم و ترافیک ربات دقیق ترین منابع ترافیک در نظر گرفته نمی شوند.

اگر فکر می کنید ترافیک جستجوی شما در واقع در حال افزایش است ، اما تصمیم شما بر اساس هرزنامه و ربات است ، شما می توانید در این تصمیم دنیای ناامیدی باشید.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

به همین دلیل بسیار مهم است که اطمینان حاصل کنید که هر تصمیم استراتژی SEO به جای اسپم یا ربات ها ، براساس کاربران واقعی و ترافیک است.

اشتباه شماره 11: ارزیابی نکردن از ترافیک نمونه در مقابل ترافیک بدون نمونه

اگر حساب Google Analytics شما به ترافیک نمونه برداری متکی است ، این می تواند خطایی در تصمیم گیری برای ردیابی داده شما باشد.

ترافیک نمونه چیست؟

Google Analytics می تواند در دو حالت مختلف اجرا شود: بدون نمونه و نمونه. Unsampled به این معنی است که Google Analytics تمام ترافیک احتمالی Google را ردیابی می کند و آنها از پردازش داده های نمونه استفاده نمی کنند.

طبق پشتیبانی Google Analytics ، آنها آستانه نمونه برداری زیر را دارند:

گزارش های پیش فرض قابل نمونه گیری نیستند.
پرس و جوهای موقت داده های شما تحت آستانه های کلی زیر برای نمونه برداری قرار دارند:

  • Analytics Standard: 500k جلسه در سطح دارایی برای محدوده تاریخی که استفاده می کنید
  • Analytics 360: 100 میلیون جلسه در سطح مشاهده برای محدوده تاریخی که استفاده می کنید

با این وجود ، هنگام ایجاد گزارش پیش فرض در Google Analytics ، این داده ها مشمول نمونه برداری ذکر شده در بالا نیستند.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

اطمینان حاصل کنید که هنگام گزارش دادن به داده های نمونه اعتماد نمی کنید. و اگر به این داده ها اعتماد می کنید ، می فهمید که پیامدهای این داده های نمونه در واقع چیست.

اشتباه شماره 12: نادیده گرفتن نام میزبان در URL ها

به طور پیش فرض ، Google Analytics نام میزبان را در URL وارد نمی کند. این می تواند هنگام کار با چندین زیر دامنه یک چالش باشد زیرا نمی توانید کاملاً از محل ورود ترافیک مطمئن باشید.

همیشه مطمئن شوید که 100٪ از محل ورود ترافیک مطلع هستید.

حداقل شما در هر زمان 100٪ می دانید که با نام میزبان در URL های شما چه می گذرد.

اشتباه شماره 13: عدم تجزیه و تحلیل مشخصات مناسب

وقتی Google Analytics را برای اولین بار تنظیم کردید ، یک نمایه دارید که می توانید استفاده کنید. با گذشت زمان ، بسته به هدف پروفایل های گفته شده ، می توانید از بیش از یک نمایه استفاده کنید.

بگویید برای تجزیه و تحلیل اساسی می خواهید یک نمایه پیش فرض داشته باشید. سپس ، کمی بعد ، تصمیم می گیرید که می خواهید دو یا سه نمایه برای اندازه گیری موارد خاص ایجاد کنید.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

شاید اتفاقی در هنگام مهاجرت سایت رخ داده باشد که باعث شود در صحت داده های خود شک کنید. یا ، شما فقط می خواهید از نو شروع کنید.

مقاله پیشنهادی  Google 16 آمار در مورد خریداران تعطیلات به اشتراک می گذارد

هر دو با ظهور چندین نمایه Google Analytics امکان پذیر است.

اما مراقب باشید! فقط تصور نکنید که نمایه مناسبی دارید.

اگر نمی دانید از چه نمایه ای استفاده می کنید ، حتماً از مدیر وب سایت / توسعه دهنده خود س askال کنید. این به شما کمک می کند پروفایل GA مورد استفاده شما صحیح باشد یا خیر.

شما نمی خواهید در شرایطی قرار بگیرید که سه ماه از زمان پروژه می گذرد که داده ها را از نمایه صحیح Google Analytics گزارش نکرده اید.

اشتباه شماره 14: نادیده گرفتن بازنویسی URL و پارامترهای بیش از حد

نادیده گرفتن بازنویسی URL می تواند عواقب ناخواسته ای در پی داشته باشد.

به عنوان مثال ، بگویید که داده های شما شامل پارامترهای بسیاری است که همه از URL های مختلف سایت شما می آیند. آنها می توانند داده های ترافیک نادرست را گزارش دهند زیرا چندین URL در هر صفحه براساس پارامترهای جستجوی بیش از حد وجود دارد.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

وقتی این اتفاق می افتد و آن را نادیده می گیرید ، خطر گزارش دادن اطلاعات غیر دقیق را دارید.

همیشه هنگام گزارش دادن ، از پارامترهای URL خود در Google Analytics یک ممیزی کوچک انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که در یکی دو ماه گذشته اتفاق عجیبی رخ نداده است که بر سلامت اطلاعات شما تأثیر بگذارد.

اشتباه شماره 15: پیگیری نکردن همه زیر دامنه ها در پروفایل های املاک شما

این یک سناریو بسیار “به آن بستگی دارد” زیرا به اطلاعات Google Analytics شما بستگی دارد به آنچه شما ردیابی می کنید.

اگر زیر دامنه های مختلفی را ردیابی می کنید ، اگر آنها را در Google Analytics ردیابی نکنید ، ممکن است در دنیای شگفتی در Google Analytics باشید.

این موضوع به دلیل نام میزبان است که قبلاً در مورد آن بحث کردیم. اگر نمی دانید این زیر دامنه ها به خصوصیات شما ترافیک می فرستند ، چگونه این داده ها را به طور دقیق ردیابی می کنید؟ تقریباً غیرممکن است

به همین دلیل است که باید مطمئن شوید کلیه خصوصیات ارسال کننده ترافیک را در نمایه های Google Analytics خود ردیابی می کنید.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

همیشه ABT های خود را دنبال کنید

این یعنی: همیشه ردیاب باشید! و قاعده مورد بحث در اینجا این است که چرا بسیاری از اشتباهات به ظاهر نادیده گرفته می شوند یا نادیده گرفته می شوند.

در حالی که بیشتر متخصصان در ردیابی داده های خود وسواس دارند ، برخی از آنها وسواس کافی ندارند. وقتی وسواس کافی برای مراقبت از چیزهای کوچک مانند اشتباهات فوق را ندارید ، ممکن است به ردیابی اشتباه داده اعتماد کنید.

به همین دلیل است که دقت داده ها بخشی مهم در هر گزارشگری Google Analytics است. حرکات ظاهراً بی ضرر در واقع می توانند تأثیر بسزایی در نظارت بر داده های شما داشته باشند.

با پیروی از ABT ، احتمال موفقیت شما بیشتر است و می توانید از بسیاری از این اشتباهات آماتوری جلوگیری کنید.

در صورت تردید ، تنظیمات Google Analytics خود را دوبار و سه بار بررسی کنید. در پایان ، مشتریان شما از شما تشکر خواهند کرد.

منابع بیشتر:

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید


تصویر ویژه ایجاد شده توسط نویسنده ، آوریل 2021