آیا دامنه های متعددی که به یک وب سایت اشاره می کنند برای سئو خوب است؟

این هفته بخواهید سوال از الیس در بخش “قطعات ناشناخته” به ما می رسد. الیس می پرسد:

“من می خواهم نظر شما در مورد داشتن چندین دامنه به یک وب سایت اشاره کند ، و اینکه آیا از دیدگاه سئو و گوگل خطرناک است یا مفید. من یک مشتری دارم که قاطعانه می خواهد 10 دامنه مختلف را دنبال کند ، همه به یک وب سایت اشاره می کنند و ما درباره اثرات کنجکاو هستیم. “

مثل همیشه ، پاسخ به این سوال SEO “بستگی دارد” قطعی است.

ابتدا اجازه دهید وضعیت را تعریف کنیم و برخی موارد را روشن کنیم.

وقتی می گویید “چندین دامنه را به یک وب سایت هدایت کنید” ، من تصور می کنم منظور شما “301 یا نوع دیگری از تغییر مسیر از دامنه های اضافی به وب سایت مشتری است.”

و شما انجام ندهید به معنای “تصمیم وب سایت مشتری برای همه این دامنه ها باشد.”

اکنون می توانم به شما بگویم ، داشتن یک پاسخ “وب سایت” به چندین دامنه به سادگی چندین وب سایت با محتوای تکراری ایجاد می کند و این کاملا نه برای سئو و / یا Google مفید است.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

چه زمانی سایر دامنه ها را به دامنه اصلی خود هدایت کنید

بنابراین ، با فرض اینکه ما در مورد هدایت این دامنه های دیگر به دامنه اصلی مشتری صحبت می کنیم …

اولین س questionsالاتی که باید در این سناریو به آنها پاسخ دهیم:

  • در وهله اول این دامنه ها از کجا آمده اند؟
  • آیا این مشتری همیشه آنها را داشته است (مانند آیا ثبت کننده اصلی آنها بوده است)؟
  • آیا این دامنه ها تا به حال وب سایتی از “وب سایت خود” داشته اند (یا آیا در حال حاضر آنها محتوای وب سایت خود را دارند)؟

اگر هر یک از دامنه ها تا به حال وب سایت های مستقلی بوده اند (یعنی با محتوای اختصاصی آنها) یا اگر توسط افرادی غیر از مشتری شما اداره می شوند ، شما باید سابقه هر یک از دامنه ها را بررسی کنید.

مقاله پیشنهادی  9 مهمترین مسئله برای نظارت بر حسابرسی SEO

شما می خواهید یک پروفایل لینک دهنده تاریخی را تا آنجا که می توانید به عقب برگردانید ، و همچنین برای هر دامنه یک پروفایل لینک دهنده جدید نیز می خواهید.

در نمایه های لینک برگشت ، به دنبال مواردی مانند پیوندهایی با منشا question مشکوک باشید.

آیا استفاده قبلی از دامنه شامل خرید پیوند بود یا بک لینک های شیطانی / نامطلوب وجود دارد؟

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

آخرین کاری که می خواهید انجام دهید دامنه 301 با هزاران لینک هرزنامه یا پورنو به دامنه کاملاً خوب (مفید) مشتری است.

اگر دامنه ها دارای هر نوع رد پایی باشند که نشان دهد فعالیت های ناشایست در گذشته وجود داشته است ، من 301 هدایت دامنه ها را به دامنه فعال مشتری در نظر نمی گیرم.

با این حال ، اگر دامنه های مورد نظر ممکن است دارای نوع تایپ باشند ، می توانید 302 آنها را به سایت مشتری هدایت کنید.

همچنین لازم است Google را بررسی کنید تا ببینید آیا صفحات رتبه بندی فعال در هر یک از دامنه ها وجود دارد یا خیر.

در صورت وجود ، آیا آن محتوا مستقیماً با محتوای فعلی مشتری شما مشابه است؟

هدایت دامنه ای که از نظر اصطلاحات مربوط به poodles به یک وب سایت حاوی محتوای مربوط به اتومبیل های دست دوم (یا هرچیز مشابه ranks اگر محتوا یکسان نباشد ، هدایت هیچ ارزشی ندارد)

مدت ها پیش ، دامنه یک رقیب مستقیم پیدا کردم و 301 بیشتر صفحات آنها را به صفحات من هدایت کردم که اساساً حاوی همان محتوا.

این بدان معنا بود که کاربران هنوز دقیقاً همان چیزی را که به دنبال آن بودند ، پیدا کردند ، البته در سایت من و نه در سایت رقبا.

و همه پیوندهای با ارزش بالا که به سایت رقبا نشان داده شده بودند اکنون 301 به سایت من هدایت شدند (و مقدار مرتبط با پیوندها را با خود به همراه آوردند)

مرتبط با این ، اگر در Google برای هر یک از دامنه ها رتبه بندی وجود داشته باشد و با کلیک بر روی (یا تلاش برای کلیک کردن) بر روی هر یک از این نتایج ، هر نوع بدافزار یا هشدار محتوای مخرب ایجاد می شود ، انجام ندهید آن دامنه را به سایت مشتری خود هدایت کنید.

مقاله پیشنهادی  Google Webmasters Rebrands as 'Google Search Central'

اگر به نظر می رسد محتوایی در دامنه وجود دارد ، اما به نظر نمی رسد آنچه شما یا مشتری خود فکر می کنید باید در آنجا باشد (به عنوان مثال ، سایتی است که توله سگهایی را برای فرزندخواندگی ارائه می دهد ، اما به نظر می رسد همه SERP ها یک فوتبال سفارشی است) وب سایت jersey) ، دامنه / وب سایت موجود احتمالاً هک شده است.

اگر یک سایت هک شده باشد ، ممکن است بتوانید از آن استفاده کنید اما باید کل سیستم فایل و هر پایگاه داده متصل به سایت را از بین ببرید.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

من به هر حال احتمالاً محیط میزبانی را جابجا خواهم کرد و فقط در صورت وجود سایر ویژگی های ارزشمند مرتبط با دامنه (مانند لینک های شگفت انگیز شگفت انگیز ، یا محتوا / نتایج مستقیماً مرتبط) تلاش می کنم.

خلاصه

وب سایت مشتری را به سادگی برای (پاسخ به) چندین دامنه حل نکنید

می توانید دامنه های دیگر را به دامنه / وب سایت اصلی مشتری هدایت کنید ، اما تعداد X وب سایت با محتوای یکسان ایجاد نکنید.

این قطعاً بد است.

نه “بستگی دارد.”

این بد است.

در زمینه دامنه ای که مشتری می خواهد شما را به وب سایت خود هدایت کنید ، با دقت عمل کنید

  • سابقه لینک دادن: تمیز است؟ آنجا چیز خوبی است؟ چیزی ترسناک است؟ اگر به نظر می رسد سایت در زندگی گذشته “نامطلوب” بوده است ، فکر نکنید که آن را به وب سایت مشتری هدایت کنید.
  • محتوای قبلی: آیا به طور مستقیم با وب سایت فعلی مشتری شما مرتبط است (مشابه)؟ اگر مستقیماً مربوط نباشد ، احتمالاً هیچ ارزشی در آنجا وجود ندارد.
  • هر شواهدی از هک شدن دامنه ها یا به خطر افتادن آنها در گذشته (یا در حال حاضر!)؟ اگر بله ، ریدایرکت نکنید!
مقاله پیشنهادی  Google نحوه استفاده از ابزار Removals را در کنسول جستجو برای مخفی کردن محتوا توضیح می دهد

آیا برای هر یک از دامنه های مورد نظر ارزش نوع وجود دارد؟

اگر یک دامنه نامطلوب در غیر این صورت (به دلیل هر یک از دلایل فوق) پتانسیل نوع شگفت انگیزی دارد ، باز هم می توانید تغییر مسیر دهید.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

اما اطمینان حاصل کنید که ارزش را عبور نمی دهید.

بنابراین هر نوع تغییر مسیر که برای آن شناخته شده باشد نه مقدار عبور کار خواهد کرد – اما هنوز هم انجام ندهید از وب سایت مشتری بخواهید فقط به این دامنه دیگر پاسخ دهد.

این هنوز در حال ایجاد یک سایت محتوای تکراری است و هنوز هم بسیار بد است.

حال ، اگر این فقط موردی است که مشتری تعدادی دامنه مشابه یا دامنه های مختلف TLD با همان نام ثبت کرده است ، نیازی یا دلیل مطلق برای نشان دادن این موارد به وب سایت مشتری وجود ندارد.

مشتری هنوز می تواند بدون وب سایتی که فقط برای جلوگیری از ثبت نام / استفاده از دامنه های مشابه توسط دیگران روی آنها بنشیند.

در پایان ، ممکن است در این استراتژی ارزش وجود داشته باشد ، اما این استراتژی است کاملاً به مجموعه دامنه هایی که مشاهده می کنید و نحوه ارتباط آنها با محتوای مشتری شما بستگی دارد.

این به هر جهتی اسلم نیست.

با در نظر گرفتن راهنمایی فوق در مورد تصمیم گیری متفکر باشید ، و من مطمئن هستم که مشتری شما سود خواهد برد.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

منابع بیشتر:


یادداشت ویراستار: سئو بخواهید یک ستون مشاوره SEO در هفته است که توسط برخی از متخصصان برتر صنعت SEO که توسط Search Engine Journal انتخاب شده اند ، نوشته شده است. در مورد سئو سالی دارید؟ فرم ما را پر کنید ممکن است پاسخ خود را در پست بعدی # AskanSEO مشاهده کنید!