آیا استرالیا مجبور است بدون گوگل زندگی کند؟

بیایید بگوییم بسیاری از آنها وقتی که اعتراف کردند هفته گذشته اکثر وب سایت های خبری استرالیا را از SERP مسدود کردند ، از Google ناراضی بودند.

با این حال ، این کشور ممکن است حتی با دل شکستگی بیشتری روبرو شود زیرا غول فناوری تهدید می کند استرالیا را به طور کامل از موتور جستجو بیرون بکشد.

داستان تا اینجا

هفته گذشته ، مت ساوتر گزارش داد که گوگل آزمایشی را اجرا می کند که اساساً فقط 1٪ از اخبار استرالیا را نشان می دهد.

این به عنوان خم شدن این شرکت در پاسخ به تلاش کشور برای تحمیل اولین قانون جهانی – قانون معامله رسانه های خبری – تلقی می شد که گوگل و فیس بوک را مجبور به اشتراک امتیازات با ناشران اخبار می کند.

پاسخ Google و تأثیر آن بر اخبار استرالیا

در جلسه دادرسی سنا که روز جمعه برگزار شد ، مل سیلوا ، مدیر عامل Google Australia ، قانونی را که آنها را مجبور به پرداخت هزینه اخبار مورد استفاده خود می کند “غیرقابل اجرا” خواند ، با بیان اینکه:

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

“اگر این نسخه از کد به قانون تبدیل می شد ، هیچ گزینه واقعی دیگری به جز توقف در دسترس قرار دادن جستجوی Google در استرالیا به ما نمی داد.”

در حال حاضر مشخص نیست که آیا این سرویس شامل تمام سرویس های Google مانند Gmail و موارد مشابه است.

مقاله پیشنهادی  چگونه Google گذرهای فردی یک صفحه وب را شناسایی می کند

او همچنین گفت:

“ما با خطرات مالی و عملیاتی راهی نمی بینیم که بتوانیم به ارائه خدمات در استرالیا ادامه دهیم.”

با کاهش 75 درصدی درآمد تبلیغات برای روزنامه روزنامه استرالیا از سال 2005 ، نظرات Google در مورد خروج آنها از SERPs یک ضربه اضافی است ، زیرا گوگل موتور جستجوی غالب با رقابت کمی در بازار است.

این فقط Google نیست

در حالی که بیشتر تمرکز خود را متوجه واکنش گوگل به کد معاملات اخبار رسانه ها کرده است ، فیس بوک تهدیدی را برای خود ایجاد کرده است.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

در همان جلسه استماع سنا که خانم سیلوا در آن حضور داشت ، بستر اجتماعی متعهد شد که در صورت تصویب این لایحه ، کاربران مستقر در استرالیا را از ارسال و به اشتراک گذاری پیوندهای خبری منع می کند ، با بیان اینکه هیچ گونه سود تجاری برای نمایش این نوع محتوا ندارد.

مقاله پیشنهادی  Google به روزرسانی های جستجوی هوش مصنوعی - تجزیه و تحلیل را اعلام می کند

هر دو غول فناوری استدلال می كنند كه آنها از طریق مراجعه به صنعت خدمات خود را به صنعت رسانه ارائه می دهند و این قانون جدید باعث خطر عملیاتی و مالی نسبت غیرقابل كنترل می شود.

آیا واقعاً در مورد تقسیم حق امتیاز است؟

در حالی که گوگل از تهدیدهای خود علیه استرالیا استفاده می کرد ، همچنین در حال تکمیل توافق نامه ای با فرانسه برای مذاکره در مورد توافق نامه های مجوز به صورت فردی برای اطلاعات عمومی و سیاسی بود.

در این حالت ، Google بر اساس معیارهای تعیین شده مانند اندازه مخاطب و میزان انتشار ، سطح کنترل میزان پرداختی آنها به این ناشران را دارد.

در صورت بروز اختلاف ، ممکن است سالها طول بکشد تا در دادگاه حل شود ، و هرگونه پرداخت را به تأخیر بیندازد.

در حالی که در مورد استرالیا ، اگر توافق در مورد ارزش محتوای اخبار حاصل نشود ، تصمیم به یک نهاد داوری مستقل می رسد.

می توان مشاهده کرد که گوگل بیشتر به دنبال از دست دادن کنترل بر این است که چه کسانی این تصمیمات پولی را اتخاذ می کنند تا اینکه به ناشران اخبار مزدی عادلانه برای دسترسی به آخرین اخبار پرداخت کند.

مقاله پیشنهادی  چگونه فرصت های ارتباط داخلی را پیدا کنیم

معمار اصلی این کد اظهار داشت:

“در واقع ، بحث هایی که ما از آن آگاه هستیم بر پرداخت مقادیر یکجا و نه برای هر کلیک متمرکز شده است.”

که بیشتر از این تئوری پشتیبانی می کند که گوگل می خواهد براساس معیارهای قابل اندازه گیری میزان پرداخت آنها را تعیین کند.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

اشتراک اجباری اطلاعات الگوریتم

نکته مهم دیگر در قانون پیشنهادی ، تقاضای Google و Facebook برای اطلاع از هرگونه تغییر الگوریتم عمدی است که می تواند به طور قابل توجهی بر تجارت آنها تأثیر بگذارد ، 14 روز قبل از وقوع تغییرات ، به رسانه ها ارائه دهند.

گوگل در مورد الگوریتم خود بسیار مخفی است ، بنابراین این فقط جنبه دیگری از قانون جدید است که بدون شک آنها خواهان مبارزه با آن هستند.

خلاصه

از آنجا که هنوز برای حل اختلافات راه حلی وجود نداشته است ، واضح است که استرالیا و سایر کشورهایی که تلاش می کنند درخواست های مشابهی را مطرح کنند ، ممکن است مجبور شوند خود را برای جهانی بدون دسترسی به Google و Facebook آماده کنند.

استناد

https://www.bbc.co.uk/news/world-australia-55760673
https://www.nytimes.com/2021/01/22/business/australia-google-facebook-news-media.html؟smtyp=cur&smid=tw-nytimes