آیا آپنه خواب شما را از استراحت دزدیده است؟

خواب شب خوب به عنوان نوعی استراحت و جوان سازی بخش مهمی از زندگی ما است.

بدون آن ، روندهای خلاقانه ، تفکر انتقادی و گاهی اوقات قضاوت ساده و ساده از پنجره بیرون می روند.

به عنوان بخشی از مراقبت از خود ، همه ما باید در راه های بهبود کیفیت خواب کار کنیم.

در مقاله آخر فوکوس جمعه ، من به اشتراک گذاشتم که تستوسترون کم چقدر بر توانایی من در خواب و مشکلات جدی ناشی از آن منفی است.

با داشتن چندین سال این کنترل ، نیروی موذی دیگری شکل گرفت تا مرا از استراحت من غارت کند: آپنه خواب.

آپنه خواب چیست؟

در طی کار بسیار ناچیز در پزشکی اورژانس ، من در مورد چگونگی عملکرد ژاربون پزشکی چیزهای زیادی یاد گرفتم.

این دانش به من کمک می کند تا شکم آپنه را تجزیه کنم:

  • “پنوم” با هوا (تنفس) ارتباط دارد.
  • پیشوند “الف” به معنای “نه” یا “خیر” است.

بنابراین ، آپنه خواب به معنای “تنفس نکردن در هنگام خواب” است.

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

اگر به اندازه کافی تنفس نکنید ، بدن شما از اکسیژن مورد نیاز برای عملکرد صحیح محروم می شود.

فقدان اکسیژن می تواند علاوه بر اینکه فرد را خسته کرده است ، دارای مشکلات جدی نیز باشد.

از جمله موارد دیگر ، می تواند خطر ابتلا به بیماری را افزایش دهد:

  • بیماری قلب و عروقی
  • دیابت
  • بیماری کبد

چگونه یاد گرفتم آپنه خواب داشتم

یكی از متداول ترین روشی كه افراد یاد می گیرند كه دچار آپنه خواب هستند شرکای آنها متوجه آن می شوند.

در حالی که همه افراد مبتلا به آپنه خواب ، خروپف نمی کنند ، یک علامت شایع است که به سرعت آشکار است – و می تواند خواب دیگران را خراب کند.

همسرم متوجه شد که من گره خورده ام ، گرچه نه با صدای بلند.

مقاله پیشنهادی  جمع شدن CCPA باعث تبلیغات ناشایست برای تبلیغ کنندگان در فیس بوک می شود

او همچنین به علامت دیگری گرفت: من یک بار نفسم را متوقف می کنم و بعد از آن نفس را از سر می گیرم و هوا را گاز می کنم.

این گازرسانی است که بر خواب تأثیر منفی می گذارد.

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

همانطور که بدن فرد برای تنفس تلاش می کند ، مغز حداقل به اندازه کافی از خواب بیدار می شود که بدن را مجبور به حرکت یا تغییر کند تا مجدداً تنفس را انجام دهد.

چرخه ثابت بیدار شدن از خواب در شب بدن خواب عمیق مناسب را غارت می کند.

همسرم متوجه جوش خوردن من شد و مرا تشویق كرد كه در مورد آن با پزشكم صحبت كنم (بخوانید: مرا نادیده گرفت تا كاری انجام دهم)

خوشبختانه ، مدت کوتاهی با پزشک امور جانبازان خود (VA) ملاقات داشتم که سرانجام به تلاش های مکرر او برای کمک به خودم کمک کردم.

بله ، ما مردها تمایل نداریم كه به پزشك مراجعه كنیم ، اما در مورد من ، من سالانه جسمی به صورت اتوماتیک برای من برنامه ریزی می كنم ، بنابراین اصطكاك كمی برای من وجود داشت … این بار.

افسانه: برای تشخیص آپنه خواب یک مطالعه در بیمارستان لازم است

پزشک من به کلینیک خواب محلی VA هشدار داد که من را برای انجام آزمایش در منزل ترتیب دادند.

بسیاری از افرادی که می شناسم دچار آپنه خواب هستند مجبور شدند برای گذراندن یک شب یا 2 “سیم برای صدا” به کلینیک بروند ، که به نظر من چیز خوبی نبود. تست در خانه مطمئناً جذاب تر بود.

من یک کیت را در نامه دریافت کردم که شامل دستگاه ضبط برای پوشیدن اطراف قفسه سینه من است ، لوله‌ای مثل یک مجرای بینی برای پوشیدن در زیر بینی من و یک پالس اکسیمتر برای پوشیدن روی انگشتم.

مقاله پیشنهادی  11 نکته ساده در مورد فیس بوک برای انتقال بیشتر موارد

تجهیزات تست را به مدت 2 شب پوشیدم و دوباره به آزمایشگاه ارسال کردم. آسان و بدون درد بود.

البته همه متفاوت هستند و دلایلی وجود دارد که پزشک ممکن است آزمایشگاهی را در کلینیک خواب تجویز کند. اما ، همیشه لازم نیست

افسانه: CPAP یک PITA است

چند هفته پس از انجام آزمایش خانگی در خانه ، من از کلینیک خواب VA برای تماس با من تماس گرفتم تا برای انتخاب یک دستگاه فشار مداوم مثبت هوایی یا CPAP ، یک قرار ملاقات برقرار کنم.

CPAP وسیله ای نسبتاً ساده است که فشار مستمر برای کمک به نگه داشتن راه هوایی شما برای از بین بردن انسداد ناشی از آپنه خواب ایجاد می کند.

هنگام انتخاب دستگاه من ، دستورالعملهای بسیار مفیدی در مورد نحوه استفاده و مراقبت از دستگاه به شما داده شد.

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

وقتی شروع به استفاده از آن کردم ، تقریباً بلافاصله می توانم این تفاوت را حس کنم.

من نمی فهمیدم چقدر خسته و لاغر در طول روز بودم تا اینکه متوجه کندی همه چیزها را گرفتار کردم ، اما صبح اول ناپدید شدم بعد از اینکه بیشتر شب را با دستگاه خاموش کردم.

دقیقاً مثل تجربه قبلی من با بی قراری در شب ، می توانم فوراً بگویم که کیفیت خوابم بهبود یافته است.

تنظیمات و چالش ها

مطمئناً پوشیدن ماسک کمی عادت می کند.

فرد موجود در کلینیک خواب توصیه می کند که هر روز به مدت یک هفته در حالی که نشسته است بخوانید و بخوانید و یا تماشای تلویزیون را به عنوان روشی برای تنظیم احساس کنید. این توصیه بسیار مفید بود.

اگر نگران ماشین های پر سر و صدا هستید ، نگران نباشید.

من کاملاً تعجب کردم که مدلی که گرفتم تقریباً هیچ صدایی ایجاد نکرد. این خبر خوب برای کسانی از شما است که هنگام خواب آرام ترجیح می دهند.

مقاله پیشنهادی  برنامه جدید Shopify و اخبار بازاریابی دیجیتال این هفته [PODCAST]

بسیار مهم است که از نگهداری و تمیز کردن خودداری کنید.

تبلیغات

ادامه خواندن زیر

لازم نیست که یکی از آن ماشینهای گران قیمت ویلیام شاتنر در تبلیغات تلویزیونی خریداری کنید.

برای تمیز نگه داشتن دستگاه و کار صحیح آن ، هفته ای 10-15 دقیقه در هفته لازم است.

سفر می تواند یک چالش باشد.

برادرم ، که همچنین دچار آپنه خواب است ، بیشتر از بیشتر افرادی که می شناسم سفر می کند.

او برخی توصیه ها را با من درمورد گذراندن به اشتراک گذاشت:

  • با یک چمدان پوسته سخت سفر کنید. این مهم در مواردی است که باید کیف خود را بررسی کنید
  • اگر TSA از قبل تأیید نشده باشد ، باید دستگاه را بیرون بکشید تا امنیت را پشت سر بگذارد. اگر بارها مسافرت می کنید ، این ممکن است به تنهایی دلیل خوبی برای ثبت نام باشد.
  • برای رطوبت هوا باید از دستگاه آب مقطر استفاده کنید. فراموش نکنید که برای توقف مقرون به صرفه سریع در Walmart ، Dollar General ، Walgreen یا CVS برنامه ریزی کنید.
  • صحبت از آب ، فراموش نکنید که مخزن را خالی کنید و آن را پاک کنید تا در کیف شما نشت نکند.
  • در صورت دسترسی اتاق های هتل در دسترس نیست ، یک نوار برق یا سیم برق بکشید.

آپنه خواب کاملاً جدی است ، اما تشخیص و درمان بسیار آسان است.

اگر مشکوک هستید که در هنگام تنفس در شب مشکل دارید ، به پزشک خود مراجعه کرده و معاینه کنید.

انجام این کار می تواند شما را از داشتن مشکلات سلامتی بسیار جدی بعداً نجات دهد.

برای اطلاعات بیشتر ، کلینیک مایو در مورد آپنه خواب یک مقاله عالی دارد.

منابع بیشتر:

تبلیغات

ادامه خواندن زیر


اعتبار تصویر

تصویر برجسته: پائولو بابیتا